Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Påminner mig lite om när Joel sålde lite aktier i fjol; till slut var han tvungen att förklara att han behövde pengar till renovering av taket eller vad det var :joy:

7 Likes

Jøss :grin: - rolig rolig folkens! Hadde det vært bedre om denne meldingen kom om 1 mnd. :thinking:
Bronse-baller var det en som snakket om :laughing: Skal fortelle dere at det er ikke barebare og slepe rundt på de nei :joy::joy::joy: God middag! :v::kissing_heart:

6 Likes

Slapp nå av. De må få lov til å tjene penger de som jobber i Funcom også.

1 Like

Jajaja. Er helt enig i det.

Bare kjipt at det alltid er ett eller annet… Er det ikke det ene som bremser så er det det andre. Aldri skikkelig lift off.

Og irritert på meg selv over at jeg har sitti rolig i påvente av endring endel ganger i år… Det må jeg slutte med om jeg skal tjene penger. Naivt å tro at noe endres…

Det er nok delvis pga Funcom også. Det er ikke lett å få noe analyse dekning og nye investorer, når de nekter å dele informasjon.

Hva er er sterkest signal: Ikke-insidere som tjener 560k på opsjonene sine, eller CFO som legger 375k på bordet av egne penger for å kjøpe aksjer? :stuck_out_tongue:

4 Likes

Forståelig at folk ønsker å cashe ut på opsjonene men hadde vært et veldig fint signal de kunne sendt om de i stedet hadde solgt 60% av de for å finansiere utløsningen av opsjonene og dermed bli sittende med resten uten å spytte inn penger.

De ansatte har mest sannsynlig ikke mye mer informasjon om Mutant Year Zero enn oss, det er jo the Bearded Ladies som lager spillet, ikke de.

De solgte da alt? Eller tolker jeg det feil? :stuck_out_tongue:

1 Like

Alt ble solgt ja. Men det er vel ganske mye igjen som ikke er løst inn.

1 Like

Virker som det er noen her som har gått på akkurat den taktikken som ble diskutert i går. Stoppe rally, ta i mot fra nervøse småsparere fra forumet osv. Det er jo så avslappende og deilig å bare sitte inne og vite at man kommer til cashe inn skikkelig her en dag i fremtiden :slight_smile:

7 Likes

Ja jeg tolket det som de solgte alt ja.

Skjønner hva du mener, men tjente veldig mye bedre på å ikke sitte stille i 2017, en hva jeg har gjort ved å sitte relativt rolig i 2018, etter at alt har blitt mye bedre og turnarounden nærmest er bekreftet…

Om det å være nervøs småsparer betyr å realisere mer en dobbel gevinst, kontra det å ha baller av bronse, ja så da er valget enkelt :slight_smile:

2 Likes

Og jeg har ikke solgt om du lurte på det(burde i så fall gjort det på åpning i går). Tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller, med mindre vi får en kraftig rekyl. Det er vel lite trolig. Blir vel å bounce mellom 17 og 19 et par uker nå, på lavt volum…

1 Like

Ledelsen har jo også en flust med opsjoner fra denne tiden. Så det at de velger å kjøpe på børs er et mye sterkere signal enn at noen ansatte lengre ned på stigen har lyst på litt ekstra til jul.

4 Likes

Sikker på hva?

Ansatte må få lov til å utnytte opsjoner. Tror ikke funcom er selskapet hvor ansatte lengre nede på stigen i det hele tatt bryr seg om aksjekursen ei heller investorer. Det har vi ledelsen til og de har som flere har nevnt her kjøpt over børs istedet for å benytte opsjoner og det må telle for noe.

2 Likes

Bruker man litt logisk sans skjønner man at dette er et tidspunkt hvor det kunne komme oppsjoner. Beta er ute, Q3 er ute. Det er en stund til neste gang.

5 Likes

är de inte typ 70k aktier? en piss i nilen

6 Likes

Hvorfor er ikke Funcom verdt mer enn Starbreeze enda!? Folk er idioter, seriøst…

Ut ifra det du skriver på Starbreez tråden så er det vel bare fordi Starbreez ikke har korrigert ned enda :roll_eyes:

1 Like