Jeg er enig i poenget ditt. Jeg bare kom med en mulig forklaring på hva Funcom kanskje tenker. Jeg kan jo ha en idè om hva den beste prisen er, men tenker at Funcom har en plan med dette som skal samkjøres med noen heftige rabatter og en skikkelig pumpsalg strategi etterhvert. Slik som Payday2 gjorde det. Det har ikke skjedd til nå fordi jeg tror Funcom ble så overrasket over det gode salget og derfor har endret tankemåte litt. Nå tror jeg de har tenkt at de måtte få spillet til en mye bedre standard først. Så kan denne rabattstrategien tas i bruk når spillet er godt nok. Jeg tror vi kommer til å se en mye lavere snittpris på solgte spill neste år selvsagt, men mest pga at rabatt også medfører mer synlighet i salgskanaler som Steam. Som igjen fører til mersalg over det igjen. For PS4 og XBOX er det størrre sjans for en ny og permanent lavere pris.
NeoNansen skal ha 2 mill aksjer i morgen, så da er problemet løst, og raketten tar av.
Savner en kommentar på handelen helt på slutten av dagen. Noen som har en formening om den¿
Det er verdt å tenke på at inntil Q3 2018, så har så å si alle Funcom sine inntekter i 2018 kommet fra Conan Exiles, samtidig som de har 5 andre spill under produksjon. Dette gjør at resultatet i Funcom ikke ser så bra ut (hvis du sjekker P/E). Det er først mot slutten av 2019 man virkelig ser hvordan Funcom med tre nye spill i tillegg til inntekter fra MYZ og CE ser ut.
Funcom har jo noe å bevise som publisher og med andre IP-er enn Conan, men det ser jo svært lovende ut med MYZ. Etter å ha vært på investormøte med Rui, og sett hvordan de har klart å levere med CE, så er jeg rimelig positiv.
At de ballansefører veldig mye av kostnadene til spillene gjør jo at disse ikke påvirker P/E stort da
P/E er ikke en fasit for aksjer nei men den høye verdien (som burde bli på et langt mer fornuftig nivå etter Q4) viser at det er en ganske stor grad av forventinger til fremtidige inntekter/suksess priset inn i aksjen allerede.
Med langt hyppigere releaser burde det jo være håp om at P/E kommer ned uten at kursen behøver å gjøre det
Var et «bevis» pp det @h3nk1 har sagt i noen dager. Skal noen ha aksjer er det rett opp .
Gikk vell opp 2% med en gang noen skulle ha ca 30k aksjer
Ser helt klart poenget ditt, men Funcom skriver også av investeringene sine med ca 10% av totalen i kvartalet samtidig som de neppe balansefører utgiftene til videre utvikling av CE siden spillet er sluppet. Earnings blir da ikke så langt fra virkligheten som den ellers kunne blitt.
Hadde vært kongen om det ikke var å håpe for mye at rallyet nå endelig er igang
De starter vel avskrivingene for et spill først når det gis ut vel?
Er vel vanlig å ta videreutvikling av spill som er i drift direkte som kostnad ja.
Synes det virker som noen har forsøkt å kickstarte rally på slutten av hver dag i det siste.
Evt noen som dekker short Evt for kjøpe billig på slutten av dagen etter at roboten har jobbet hele dagen …
Men jeg har ikke fått stirret på kursen i de siste ukene.
Disse raidene på slutten av dagen virker ikke på meg som en god måte å skaffe seg billige aksjer på.
Mest inntrykk av at det er noen som ønsker å sette retningen for kursutviklingen jeg
Volumene er såpass lave at jeg synes ikke det er så mye å legge vekt på da. Men alltid hyggelig med litt kursoppgang.
Du kan bruke Heikin Ashi candles for å få gi sluttauksjonen og åpningen litt mindre vekt i chartet.
De sidste 2 1/2 døgn er MYZ klatret fra ca 400 til 150 på Steam.
https://store.steampowered.com/search/?filter=globaltopsellers&page=7&os=win
Hvordan ville du fått tak i aksjer når det ikke er aksjer til salgs (salgsordre forsvinner hvis du prøver deg), og den eller de robotene som handler på nanovolumer alltid legger seg rett over/under åpne ordre?
Ellers enig - volumet er patetisk. Bare skjønner ikke hvordan man liksom skal få kjøpt aksjer uten å løfte kursen umiddelbart.
Slik jeg leser handelen er det dukketeater med en algoritme som har marsjordre på målkurs X med minst mulig volum.
Edit: Jeg måtte bruke en uke på å øke med noen få aksjer. Vi har sett dette utspille seg mange ganger før. Folk får handle deretter.
Kan kollapsen i Star få svenskene på banene nå siste ukene mot lansering ?
Eller blir det brent barn skyr ilden.
Blir spennende neste dagene å se.
Tjah, de har jo noen milliarder mindre å handle med nå enn i sommer…
Pumpe opp kursen på slutten av hver dag tror jeg ikke er måten å få billigst mulig aksjer på. Men det er ikke enkelt å få tak i store volumer akkurat nå nei. Men virker jo ikke som så mange er ute etter det heller akkurat nå da.
Det er sikkert riktig men jeg har aldri kommet igang med å bruke TA selv
Men du ser på chartet eller?
Kun hvis noen poster det i TA tråden
Kjører kun på instinkt og erfaring jeg