Det lå nesten ikke aksjer opp til 17.75 så jeg kjøpte siste 1000 på 17.45ved 4 tida. Noen ønsker at kurs skal opp fremover, og ett positivt virkemiddel er å kjøre på i auksjonen, vi slutter nok godt opp på 18 tallet denne uken
… Du ser kun på øyeblikkskursen!?
He he riktig så ille er der vel kanskje ikke. Ser vel ikke helt bort ifra kursutviklingen over tid nei. Men jeg tegner hverken streker eller skyer og jeg ser ikke etter forhåndsdefinerte figurer i grafen
Burde sikkert ha lest meg opp på TA men tidsklemma er ikke helt fraværende gitt.
Skal vi ha noe særlig oppgang må vi jo ha mer kapital inn i aksjen. I et marked preget av usikkerhet, kan jeg ikke se hvor den skal komme fra. Dette på tross av at det fundamentale i Funcom er bra.
Bare jeg som tenker at vi får null/liten/veldig beskjeden pre launch kurs hype, og at det igrunn er ganske fint?
Tror ikke den går bananas .
Men ca 20% opp . (21,4)
Det er bare 4 dager med 5% Evt 5 dager med 4%.
Eller om du vil ca 2% i snitt pr dag til lansering.
Normal sett vill den jo pumpes kraftig i disse dager med en skikkelig dump noen dager før lansering.
Men ingen pump ingen dump…?
Vil heller ha en god Post release stigning en Pre release hype.
Forutsetter at det selger bra og rating på steam blir very positive.
Jeg har tenkt dette en stund. Er jammen ikke sikker om vi skal over 19 før launch.
Ligger vi på 17-21 på launchdato å salget går bra har vi et helt annet scenario enn tidligere.
Ingen vil selge fordi vi ikke har fått oppgangen vi mener aksjen fortjener og man må dytte aksjen 1 øre pr tusen aksjer. Freefloat aksjer er jo minimal. Det kan rett og slett bli eksplosivt
Selv om småsparere ikke ser potensialet i selskapet er det helt åpenbart at folk med hakket mer forutsetninger for å vurdere helheten gjør det.
Det er 10-11 børsdager igjen og synes vel man er veldig skråsikker på tross av at vi flere ganger har sett det samme og det smeller rett før.
Bare bra å slippe megahype, men fra det til at MYZ ikke skal gi noe utslag på kursen er det veldig langt.
690 aksjer sender kursen ned 2 % XD
Det bruker bestandig å være diskusjon om at denne gangen, da blir det ikke oppgang. Er jo nærmest et tegn på at det blir oppgang
Hva er beste (enkleste?) måten å shorte Funcom på? (ref. diskusjonen om nedtrend)
Låne aksjer hos megler, hvis du får fatt i aksjer
Thanks!
Noen som kjenner til kriteriet for shorthandelsavtale hos Nordnet?
Signer papirene ca. Så er du igang. Men nordnet sliter med å tilby funcom aksjer til short
Nei her må det bare være robotene som har våknet. Ikke lett å få kjøpt i dag heller.
Fikk ikke i går, men var ikke noe problem å få 1250 stk i dag.
Slår meg at funcom gjør det helt greit ba andre spillselskaper. Thq regelrett bankes etter sterkt Q3
fikk skarve 1000 på 17,30. måtte justere opp fra 17,27;-)
THQ er opp 115% YTD mens Funcom er opp 15%.