Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Mer av dette vil jeg ha på forum

9 Likes

Starbreeze har långfristiga skulder på över miljarden

Det er bare ca 500 MSEK av dette som er rentebærende. Jeg synes dette blir misvisende.

… også liker jeg ikke sammenligning med et selskap jeg kan sammenligne med en viss fregatt utenfor Bergen…

2 Likes

Hvis de har gjeld på over en milliard er det vel ikke misvisende å si de har gjeld på over en milliard? Rentebærende eller ikke er vel dette penger som skal betales.

Nei, det er ikke nødvendigvis penger som skal betales, det var hele poenget mitt. :slight_smile:

Det ene er earnouts, det andre er utsatt skatt. Earnouts er vel opsjoner tenker jeg? Opsjoner med innløsningsverdi over dagens kurs er ikke noe man bruker penger på. Skatt ikke er noe man betaler hvis man går i minus.

86 % salg på bid i dag - fred være med dem som lar seg finte ut på det som blir siste mulighet for Aksjerikexit før MYZ-launch.

Edit: 91 % :roll_eyes:

Skjønner. Takk for info :+1: Har ikke nok kunnskap om selskapet og hva de legger i tallene, men ser at fallet har vært vanvittig på kort tid så noe gjør de ikke helt rett.

2 Likes

Starbreeze er som Funcom etter at LMO floppet, de er i virkelig deep shit. :stuck_out_tongue:

Funcom er vel nærmere der SB var i 2014 etter at Payday 2 kapret steam summer sale med DLC-er og annet snacks i et par uker. Forskjellen er vel at ledelsen i Funcom ikke er stormannsgal. Bare å sjekke kursen i SB fra 2014 til midtveis ut i 2016, så skjønner du hva jeg tenker om potensialet i Funcom. :slight_smile:

5 Likes

2n08hn

3 Likes

Eller bra andre får flere “billige” aksjer :wink:

Med det nerdetrynet der. Så unner jeg deg de ørene du Sparte i dag.:nerd_face:

2 Likes

Hej. Hoppas ni förstår mig. Ganska ny i funcom. Gick in efter deras rapport som jag tyckte såg bra ut. Kom in på 17.25. Vilka förväntningar har ni på myz när det gäller försäljning?

3 Likes

Grattis med fin inngang!

Veldig delte anslag avhengig av hvem du spør - er også en egen tråd for MYZ her: Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

De fleste faller vel inn under denne rangen:

• Første måneden: 150k - 350k
  • Første året: 400k - 1000k

Personlig tror jeg MYZ vil selge mer enn 350k første måneden, gitt den overveldende positive omtalen og hvor godt spillerne liker det.

Word-of-mouth, spillets faktiske kvalitet / reviews og PR-hype tror jeg vil gi salg på 500k+ første 30 dager - på samtlige plattformer.

3 Likes

Også verdt å merke seg er at Funcom er publisher, så de får ikke hele inntekten. Jeg gjetter* på at det er en 50/50 splitt og at Funcom har betalt 2,5 MUSD for sin del av utvikling/reklame. Dette gir 11-12 USD i inntekt pr salg til 35$ og break even over livstiden på rundt 200-250k solgte. Noe jeg tror de vil nå i løpet av første måneden, resten blir bare bonus. :slight_smile:

*Vi har ikke noe info fra Funcom så ta tallene her med en stor klype salt. :slight_smile:

2 Likes

Jeg finner ikke dette famøse chartet - kan du poste det eller linke til det?

Det ser omtrent ut som dette:

1 Like

Skulle nesten tro noen solgte ned kursen nå som muligheten bød seg i dag også:

nedsalg

Mer enn 90 % av ordrene på bid, og alle de betryggende kjøpsordene på 20k nedover i ordreboken er fjernet :ok_hand:

Ser vi 17,70 igjen i dag da tro?

Neppe, men closer mellom 17,30 og 17,50 pga. litt volum i sluttauksjonen.

Komisk å se på roboten umiddelbart legge ut ordre lavere enn siste kjøp på ask, og omvendt.

2 Likes

2083D4D7-A8E4-44B2-A42F-8CE8FE679ACA