Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Det er nok ganske så mange som er rett nedenfor de aller største som driver veldig likt tenker jeg.

Halve forumet presenterer jo at en betydelig del av oppsidepotensialet i funcomaksjen ligger i å kjøpe på en god pris før release av spill og selge etterpå.

1 Like

Ja, det blir jo en selvoppfyllende profeti. Godt hjulpet av en storaksjonær som dumper flere hundre tusen aksjer i slengen hver gang aksjen stiger litt.

Dessverre har du rett.
Forumet har overrepresentasjon av personer som kun sitter i korte perioder ifbm lanseringer.

Mange av disse er med i den relativt store flokken, av ethvert forums bunnfall, som endrer sin argumentasjon alt etter hvilken posisjon man er i.

Selv ikke en Gal Støre eller Hareide sleiper seg til skiftende meninger fortere.

3 Likes

De er publisher på MYZ. Det er ikke sikkert neste publisher spill blir så bra. Vi kan håpe.

CE er eneste egenproduserte suksess vil jeg si.

Om vi skal si at de konsistent leverer spillsuksesser, så må vi nok vente noen år. Heldigvis har selskapet masse cash så de har råd til en miss innimellom også🙂.

Du preker for menigheten om du forsøker å overbevise meg, men andre får nok også med seg hva som skjer med Funcom papiret. Det er ikke gitt at investorer kommer rekende på ei fjøl inn i denne galskapen her😜

2 Likes

Like lite som folk har fått med seg snuoperasjonen til Funcom med mindre man har vært spesielt interessert så får de heller ikke med seg hva som foregår nå. Det eneste som får massen inn er om MYZ ligger lenge på topp 10 lista eller kursen stiger. Ingen bryr seg om Funcom før de har toppet vinnerlisten over lang tid. Først da våkner de og tenker “hm kanskje jeg skal kjøpe Funcom?”. Det er da kursen snur ned. Så de vil vi ikke ha inn nå. De skal kjøpe av oss de.

November er ikke ferdig enda og ASP sa han skulle dit i November. Jeg tenker at han kan gjøre en god jobb her. For oss og for han selv. Og også for Funcom. Husk da folkens, han er blant de større eierne og kan lett doble sin egen posisjon når som helst. Han har mye av egne midler investert og får nok til litt av hvert. Husk hva rimelig uerfarne MDK fikk til…

Det er bare å sitte rolig. Kan man ikke sitte rolig i 24 mnd til så synd for deg. Det kan nemlig blir utslagsgivende. De neste 3 spillene er jo mindre satsinger. De større kommer etterpå… What’s the rush? :wink:

6 Likes

Haha. Du får meg ikke til å tro at du sitter rolig i 24 mnd. Du selger på topp og kjøper langs bunn en del ganger pr år du vel😉

Når vi dødelige sitter og klør oss på bronseballene nede på 15 en sur Mars dag, så begynner vel du så smått å handle deg inn igjen før neste spill?:slightly_smiling_face:

2 Likes

Hvis jeg må jo. Jeg selger ikke en aksje med tap i hvertfall. Til nå i år har jeg solgt 1 gang og kjøpt 3 tror jeg. Det er i 2018. 4 handler på oslo børs.

Jeg endrer meg. Funcom har endret seg så hvorfor skulle ikke jeg gjøre det samme? Tidligere solgte jeg jo fordi selskapet nærmest kunne gått konkurs når som helst eller man risikerte i alle fall stor utvanning til enhver tid. Pluss at den aktuelle spillanseringen var altavgjørende for Funcom sin kursutvikling. Nå har de jo 7 spill i pipelinen. Alle påbegynt i forskjellig grad. Situasjonen er helt annerledes nå. Jeg frykter ikke noe kursras heller dersom regnskapene er dritgode. Verden er irrasjonell noen ganger, men det varer ikke lenge før ting normaliserer seg igjen…

Jeg tar ting helt med ro. Har ikke traderen min åpen om dagen engang nå. Ikke lagt en aksje ut for salg. Går nemlig ikke an å sette salgordren så høyt som jeg krever akkurat nå :wink:

14 Likes

100% enig👍

Har også kun et salg iår, det var ifra 12,5 til 22. Alt har endret seg i FUN. Jeg må si det har vært en utrolig spennende reise ifra nesten konkurs til her vi er idag.

4 Likes

Jaja. Ok. Jeg skal heller ikke selge🙂.
Trur nesten ingen selger. Alle bare kjøper.

Du må jo tro hva du vil, men jeg har en konto og alle som vil kan følge meg på Shareville. Der får du beskjed fra systemet om jeg har solgt… i tillegg så sier jeg det på insidertråden. Hvem som selger vet ikke jeg, men det er i hvertfall ikke meg.

1 Like

Sorry om jeg var uklar. Mente ikke at du solgte nå🙂

Får litt ASP-vibber av enkelte.

Han var jo innom rett som det var og bedyrte at han skulle ihvertfall ikke selge og sitt rolig nå gutta etc.

Ikke ta det personlig, men man kan ikke ta et ord av det noen skriver her inne seriøst.

2 Likes

Du tar feil, jeg poster alle mine kjøp og salg i sanntid. Ikke på kvelden når man vet om det var lurt eller ikke. Mange velger ikke å kommentere sine handler. Det skjønner jeg godt.

Du lærer etterhvert hvem du velger å stole på og ikke. Man er litt egen lykkes smed på dette forumet. Er man hyggelig, så kan man raskt få en DM eller gruppeinvitasjon eller to. Som kan gi deg enda litt mer info om enkelte ting. Jeg har fått flere gode tips på DM før.

9 Likes

Jeg har følgt FUN i årevis. Kan kun nevne 2 stk som opptrer sånn og kan gjør utslag på kurs, det er Bagger og Atle.

4 Likes

Og han første ble sparket herfra og han andre trivdes ikke og forlot forumet selv. Hvis jeg oppdager at noen taler med to tunger så skal jeg love deg det blir huskestue og moderator jobbing. Men folk trader og det er noe annet.

3 Likes

Som sagt, ikke ta det personlig. Det var mer en generell advarsel til glede for nye lesere, om at man må huske at folk som regel skriver ut fra egeninteresse.

Mange som erklærer at NÅ ER DE FULLASTA TIL LAUNCH og så hypes det litt. Og så er det stille noen dager før de plutselig er fullasta en gang til men på lavere kurs.

5 Likes

Det er jo endel som gir litt pes her når man sier man er negativ på kort sikt da, så skjønner godt at man ikke nødvendigvis sier i fra om små trader. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jeg er for dårlig til det, så har nå dobbelt så mange aksjer nå som i sommer. Glemmer å selge. :see_no_evil:

5 Likes

Bagger er nok her enda. Ble sparka ut igjen for litt siden tror jeg, men tror ikke det hjelper🙂

1 Like

Igjen så skal jeg dele noen refleksjoner etter at nok en arbeidsuke er forbi. Det har vært en ganske vill og spennende dag - Jeg sa for en del mnd. Siden at vi har skadedyr ombord. De av oss som følger med, med mer enn et halvt øye vet hvem det er og ser litt av spillet som foregår. Man skal aldri undervurdere kompleksene til slike folk. Etter 20 år i næringslivet så kjenner jeg til et par eksempler av den nevnte sorten og tro meg når jeg sier at du skal ikke misunne de. De er fundamentalt nesten alltid ulykkelig i sitt innerste “jeg”, men det kommer de aldri til å innrømme. De er som så mange andre fanget i sitt eget ego. Uansett!, det er et annet tema . - Jeg er en person som unner vellykkede og hardtarbeidende folk suksess - Jeg gjør dog lett et unntak eller 2 :wink: Det som gjør meg litt trist her nå, er egentlig ikke aksje-kursen som Funcom ligger på, Trist blir jeg når jeg leser at folk ser frem til å komme seg ut av dette papiret på feks. 19 eller 20-tallet. Det er antagelig akkurat det som er planen til noen. Å utmatte nok småfisk til å kapitulere. Å gi meg på et tap er ikke konsept jeg kjenner til, og jeg kan garantere at jeg ikke kommer til å bli kjent med konseptet denne gangen heller. Funcom casen er solid som ALDRI før, noe kursen OVERHODE ikke gjenspeiler. Nå skal det sies at det er aldri så gale at det ikke er godt for noe. De av oss som «ser» hva som skjer og som har ledig kapital, kan handle aksjer på nivåer som aldri før har sprikt mer fra det fundamentale. Men dette er en fattig trøst for de som ser verdiene av sine hardt opptjente sparepenger (midlertidig) fordufte. Til dere så er mitt beste råd: ikke følg så nøye med. Med mindre du day-trader så er det i grunn ingen poeng i å følge med fra time til time eller dag til dag. Logg av! Gi fan! Sørg for at du ikke ha giret så mye at du står i fare for å gå i brudd på denne siden av - la oss si 10-tallet. Bare for å være safe. Vi vet at etter turn arounden til Funcom så har bunnene blitt høyere. Vi vet at selskapet har betydelig med cash på bok, stålkontroll på utgiftene, masse kompetanse, en spennende pipline osv. osv. … Og med mindre du trader aktivt,- drit i alt som heter TA og som prøver å spå utviklingen de neste par dagene / ukene. Løft blikket - se fremover - hva ser du ? Selv så ser jeg en oppside som begynner å bli ENORM og en nedside som til de grader er redusert! ila. De siste halvåret / året.
Ift. Dette med kortsiktig TA og å løpe etter alle de andre. - Min første sjef på midten av 90-tallet, sa at folk flest er som sauer. Den gang syns jeg det var en fornærmelse om folk flest, men livet har jo lært meg at han hadde jo rett. Dessverre! Folk er flokkdyr. De går og tenker kollektivt. Fascinerende, men sånn er det virkelig - nå skal jeg ikke mase så mye mer på dere, men før jeg avslutter - se på Funcom casen og spør deg selv om det er oppriktig grunn til bekymring (?) Kjenn litt på den - Bestem deg for et svar, og stå inne for det. Og evt. Gjør som meg - skjenk deg noe godt i glasset - det er fredag - du lever - og dette kan komme til å bli fantastisk! Opp med glasset godtfolk - en skål fra meg til deg! :beers:

Jeg tok forresten over 30K i dag og har ladd kanonene!

38 Likes

Folk får jo lønn en gang i mnd…Er vel ikke unormalt at folk får nye midler :slight_smile: Når noen får lønninger på noen hundre tusen per mnd så kan man jo kjøpe litt mer stadig vekk. Men du har nok litt rett i det du sier også. Det forekommer nok at folk taler litt den veien høna sparker, men egentlig mindre enn man skulle forvente syns jeg. Det vi holder på med akkurat nå er jo internjustis, som det er en del av her. Spesielt nå for tiden.

2 Likes