Igjen så skal jeg dele noen refleksjoner etter at nok en arbeidsuke er forbi. Det har vært en ganske vill og spennende dag - Jeg sa for en del mnd. Siden at vi har skadedyr ombord. De av oss som følger med, med mer enn et halvt øye vet hvem det er og ser litt av spillet som foregår. Man skal aldri undervurdere kompleksene til slike folk. Etter 20 år i næringslivet så kjenner jeg til et par eksempler av den nevnte sorten og tro meg når jeg sier at du skal ikke misunne de. De er fundamentalt nesten alltid ulykkelig i sitt innerste “jeg”, men det kommer de aldri til å innrømme. De er som så mange andre fanget i sitt eget ego. Uansett!, det er et annet tema . - Jeg er en person som unner vellykkede og hardtarbeidende folk suksess - Jeg gjør dog lett et unntak eller 2 Det som gjør meg litt trist her nå, er egentlig ikke aksje-kursen som Funcom ligger på, Trist blir jeg når jeg leser at folk ser frem til å komme seg ut av dette papiret på feks. 19 eller 20-tallet. Det er antagelig akkurat det som er planen til noen. Å utmatte nok småfisk til å kapitulere. Å gi meg på et tap er ikke konsept jeg kjenner til, og jeg kan garantere at jeg ikke kommer til å bli kjent med konseptet denne gangen heller. Funcom casen er solid som ALDRI før, noe kursen OVERHODE ikke gjenspeiler. Nå skal det sies at det er aldri så gale at det ikke er godt for noe. De av oss som «ser» hva som skjer og som har ledig kapital, kan handle aksjer på nivåer som aldri før har sprikt mer fra det fundamentale. Men dette er en fattig trøst for de som ser verdiene av sine hardt opptjente sparepenger (midlertidig) fordufte. Til dere så er mitt beste råd: ikke følg så nøye med. Med mindre du day-trader så er det i grunn ingen poeng i å følge med fra time til time eller dag til dag. Logg av! Gi fan! Sørg for at du ikke ha giret så mye at du står i fare for å gå i brudd på denne siden av - la oss si 10-tallet. Bare for å være safe. Vi vet at etter turn arounden til Funcom så har bunnene blitt høyere. Vi vet at selskapet har betydelig med cash på bok, stålkontroll på utgiftene, masse kompetanse, en spennende pipline osv. osv. … Og med mindre du trader aktivt,- drit i alt som heter TA og som prøver å spå utviklingen de neste par dagene / ukene. Løft blikket - se fremover - hva ser du ? Selv så ser jeg en oppside som begynner å bli ENORM og en nedside som til de grader er redusert! ila. De siste halvåret / året.
Ift. Dette med kortsiktig TA og å løpe etter alle de andre. - Min første sjef på midten av 90-tallet, sa at folk flest er som sauer. Den gang syns jeg det var en fornærmelse om folk flest, men livet har jo lært meg at han hadde jo rett. Dessverre! Folk er flokkdyr. De går og tenker kollektivt. Fascinerende, men sånn er det virkelig - nå skal jeg ikke mase så mye mer på dere, men før jeg avslutter - se på Funcom casen og spør deg selv om det er oppriktig grunn til bekymring (?) Kjenn litt på den - Bestem deg for et svar, og stå inne for det. Og evt. Gjør som meg - skjenk deg noe godt i glasset - det er fredag - du lever - og dette kan komme til å bli fantastisk! Opp med glasset godtfolk - en skål fra meg til deg!
Jeg tok forresten over 30K i dag og har ladd kanonene!