Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jeg er klar. :blush:

NB: De ville av ukjente årsaker å bekrefte / avkrefte dette på Q&A som foregår på Facebook…

8 Likes

P/E 25: Bull: 34, Base 29, Bear 24

Med 25% bolagsskatt ger ett EBIT på 120 ett resultat på 89 miljoner och P/E 25 ger då ett BV på 2.200 Miljarder och en kurs på 29 NOK . Vi rekommendera således köp , uppsidan även vid konservativ försäljning på Mutant anser vi hög. Blir Mutant sen en hit som tex “Battletech” som släpptes tidigare iår som är i samma genre. Vilken sålde 500K kopior på enbart PC, så annser vi att uppsidan såklart är ännu större och skulle innebära ett resultat på 101 MNOK och en värdering på 34 NOK . Om Mutant floppar och bidrar med 0 Kr når vi ändå ett resultat på 70 MNOK vilket skulle bära en värdering på runt 24 NOK .

30 Likes

4 Likes

I blant er det bare hyggelig å se at man ikke er alene i beregningene og vurderingene sine av «fair» prising av Funcom.

Eller hva @Christian og @anon80503862?

Synd volumet har vært bombet ut av aksjen i lengre tid, men slik er det. Folk gevinstsikrer og selger aksjene sine i disse dager langt under fair value, og ikke minst under (nesten) samtlige innsidekjøp.

Rett og slett fordi de er dritt lei, eller har mistet troen og håpet på reprising som følge av fundamental utvikling.

I sommer var det ~2300 svenske eiere i Funcom (Avanza). I dag er det rett under ~1800.

Dersom svenskene våger seg tilbake og det ikke herjes for hardt, så burde vi få en fantastisk desember hvis MYZ gjør det noenlunde bra. Og det ser mildt sagt ut som om det vil skje.

Det burde ikke være for mye å be om, men de
som har vært med de siste par årene vet jo hva som pleier å skje. La oss ikke late som noe annet.

Hvis det gjentas vil jeg si at det denne aksjen har blitt-, og fortsatt blir utsatt for er noe av de mest skjødesløse man har sett på OSE hva gjelder en small-cap med bekreftet turn-around.

8 Likes

Ved salg av 0 kr er verdivurdering kurs 24, in other news still underpriset

Annan risk är att bolaget handlas på den Norska börsen, mycket skumheter verka pågå och de kör med anonym handel.

Savage :joy::joy::joy::joy:

9 Likes

Observera att författaren själv äger aktier i Funcom och därför är partisk samt inte är en expert inom ämnet utan en privatperson med hobbyintresse inom sektorn. Gör alltid din egen värdering och bedömning innan du handlar med aktier.

«Haha»

Hva med at du leser og vurderer de faktiske tallene som presenteres. Disclaimere ser du samtlige aksjeanalyser. Og det faktum at vedkommende eier aksjer har ingenting å gjøre med hans håndtering av multiplene.

De meste objektive anslagene gjort her inne for det meste i overensstemmelse (hvis ikke jeg tar helt feil).

3 Likes

Jeg bare følte dette også var viktig å få fram. Trodde Redeye var proffer og analytikere.

Dette er ikke «Redeye» men et innlegg på deres brukerforum.

Se der, da lærte jeg noe

Bull 34 - – med bare 500K solgte! :slight_smile:

1 Like

En aldri så liten “drumroll” hva gjelder statistikk fra Trafficestimat. Com

MutantYearZero. com har i dag 70 900 unike besøkende siste tretti dager. Dette er ny all time high. Riktignok milevis unna tall fra andre domener jeg tidliger har hatt under oppsikt, men likevel.

Forventer at tallet vil stige videre de neste ukene.
Trender og stats fra forskjellige kilder sammenfaller og alt ser riktig så bra ut.

Får ta en skål på det.

3 Likes

Altså… når MYZ launches så starter spetakkelet… Husk hvordan der var med CE… Nå har vi i tillegg et spill som høster meget gode kritikker og et produkt som kommer til å ha very positive, kanskje tilogmed overwhelmingly positive review score fra dag 1… Sånt selger…

2 Likes

Dette er hva forumet trodde på 02.01

Trenger bare ta en Nano++ i desember .

1 Like

er ikke det x5 for prisen i dag?

9,64x5 :wink:

Jo snittet trodde på 48,2 kr🙂

Deler vi på 2 for å korrigere for stor-optimist-faktoren så kommer vi på 24.1. Ikke værst det heller-

4 Likes