Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

StarBreez er nå verdt 260 mill, 5 ganger mindre enn Funcom. Fornøyd @cagey2 ?:smirk:

Bare synd Avanza brukerne ikke hengte like mye i SB tråden hær på Tekinvestor hvor tallknuserne luktet det på lang vei. Så kunne de økt i Fun isteden for å snitte ned :sweat:

1 Like

De skal da fremdeles bare gjøre det :thinking:

Dette virker nok litt dempende på Funcom også dessverre.

18.000 potensielle investorer som mister alle pengene sine. Ouch.

Mange sitter nok litt i Funcom også. Å vi vet nok alle hvor lett det er å selge noe annet, for så å snitte ned i en aksje som har gått i taket tidligere.

Om Starbreeze går under, bør vel det være positivt for Funcom. En konkurrent mindre. Eller er jeg helt på jordet?

De går ikke under. De blir restrukturert ( ref dagens melding).

DEt vil si at de selger unna dritt, kutter i antall ansatte og starter utvikling av pd3 umiddelbart.

BssM

Rally sesongen er i gang :roll_eyes:

3 Likes

En av grunnene til at jeg er investert i sektoren, er fordi det er plass for mange aktører.

Jeg har fundert mye på det der i det siste. Konkurranse messig er det nok ubetydelig. Og Funcom burde jo se desto mer fristende ut sammenlignet for investorer. Som et friskt jorbær ved siden av en kuruke…

Men for idioten i gata så blir nok dessverre antagelig spillbransjen for en periode sett på som høy risk pga at Stars skandaløse fall.

OK, men de blir kanskje svekket en stund? Er på ingen måte skadefro, da jeg vet utmerket godt hvordan det kan gå opp og ned i denne bransjen og Funcom sin historie kjenner jeg alt for godt til, på godt og vondt. Men siden Fun tydeligvis preges negativt av dette, bør det vel bety en kjøpsmulighet kanskje, ting ser jo unektelig bra ut for Fun om dagen med MYZ lansering og ok økonomi;-)

1 Like

Ja de blir svekket i lang tid, samtidig vil det bli masse utviklere som mister jobb. Dette er positivt for Funcom siden de har masse ledige stillinger i Oslo. Og Oslo har jo allerede et rimelig stort svensk miljø.

Så for Funcom er faktisk dette utelukkende positivt.

7 Likes

Min påstand er at markedet overhode ikke har forstått Funcom casen. Hadde bare få-Stk. medium store investorer «forstått», så hadde vi vært godt oppå 20 tallet nå. Når det er sakt - så kommer det(de). Og når den saueflokken begynner å lukte penger så blir det hyggelig :slight_smile: .Utover det er jeg fornøyd med å få kjøpt aksjer i dag til samme pris som Atle på fredag. MYZ buller videre … Have a good one :+1:t3:

5 Likes

Det som er litt synd er at om noen av svenskene fikk fjernet skylappene og ville bytte over til Funcom, så har de betydelig mindre cash å gå inn med nå.

Ser MYZ er på 20 plass på steam top sellers allerede dagen før lansering.
Må da tyde på grei interesse.
Så har man de andre plattformene i tillegg. Tror det blir noen artige uker :sunglasses:

6 Likes

Penger går dit der det Lages penger.

Forunderligt som kursen skal smadres efter for godt befindende.

Vurderte inngang igjen etter den vanvittige dippen i sluttauksjonen på Fredag, men siden så mange mente det var Aspen som tok imot den, så tenkte jeg mitt om hva han kommer til å gjøre med de aksjene…

Menmen, som vi ser i dag så kunne det vært værre.:sweden:

1 Like

Hadde vært morro om en sulten og revansje sugen gjedde fra Star tok plass her og bitchslappa Aspen🙂

Merkelig at man ikke skjønner man bare ødelegger for seg selv med dette opplegget. Maktsyken ødelegger for fornuften tydeligvis.

Å sitte med aksjer for 20 mill og samtidig skremme bort alt av interesse vitner om…tja vet ikke hva det kan kalles egentlig :sweat_smile:

Er det noen som tjener penger i denne aksjen så er det ham.

Kun et par øre per aksje om gangen, men når man trader med 500.000 + aksjer så blir det penger av det.