Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Ja, det var det jo noen som gjorde på fredag :wink: .

Det har jo ikke noe å si. De speiler den bare.

Bare en siste kverulering på teorien, om fondene bruker denne framgangsmåten vil de heller aldri kunne speile indeksen riktig.

F.eks hvis de kjøper stort volum første dag til overkurs og selger stort volum siste dag til underkurs både betaler de mer og får mindre enn resten og speiler dermed heller ikke indeksen korrekt :wink:

Men vi lar det være med det, bare noen tanker :blush:

2 Likes

De aksjene de selger seg ut av kommer ikke til å være en del av indeksen etter at de har solgt seg ut, så kursutvikling etter at de selger seg ut vil ikke påvirke på noen måte.

Det dreier uansett seg om maks et par aksjer i halvåret som skal inn eller ut. Det betyr omtrent ingenting på totalen i fondet.

Indeksen “solgte” seg jo også ut på nøyaktig samme tidspunkt. Det gjorde akkurat slik for å speile indeksen.

KLP bryr seg nok heller ikke, jobber nok mer med vektingen av de større aksjene.

Når kom klp inn, og vil det si at de kanskje har lånt ut til short og at den nå er lukket?

Nei du har helt rett, utgjør nok ingenting.
Men kverulantpoenget mitt var bare at om de bruker denne måten på innkjøp og salg i sluttauksjonene første og siste dag betaler de mer og får mindre enn resten, og speiler da heller ikke indeksen 100%.
Eller speiler i hvertfall ikke avkastningen i indeksen 100%

Men utgjør selvsagt lite. Var på julebord igår så kan hende min logiske slutning ikke er helt vanntett heller :sweat_smile:

1 Like
10 Likes

12.2K følgere der, hyggelig.
Positivt at kanaler utenfor gamingpressen også retter oppmerksomheten vår vei.

2 Likes

DirektBørs følger jo i aller høyeste grad spillselskaper da :wink:

Så de er ikke akkuratt utenfor gamingsektoren.

Så det etter at jeg postet :crazy_face: men publikum er vel investorer fremfor forbrukere, eller? så litt hyggelig er det uansett.

1 Like

Jajamensann, skal nok bli kooooslig å være Funcom aksjonær mot jul i år og!

:santa::moneybag::rocket::santa::rocket::moneybag::santa:

9 Likes

Jeg håper virkelig du har rett i dette! :pray: :crossed_fingers:

Skal bli gøy å se denne lista om 1år:

https://gamevizz.com/?publisher=568

6 Likes

Pre launch rally utgår med høye kneløft, kanskje, gjør det noe? Om det gjør har du trolig allerede solgt, om ikke så ser tingene som de har gjort lenge nå, meget bra ut! Dette kan ingen teknisk analyse, dump fra bergensere, mening på TI osv gjøre noe med. Funcom leverer som utvikler og kanskje også nå publisher. Kanskje de får en Edge ekstra med ett suksessfult publisheroppdrag som nå med MYZ, at markedet legger sammen 2 pluss 2 og revaluerer selskapet. Blir spennende å se, jeg vil være med videre, fordi oppside er fremdeles mye større enn nedsiden slik jeg ser det.

9 Likes

Tror tyvärr vi påverkas negativt av starb idag…

1 Like

Klarer markedet å forstå hvor bra de foreløpige salgstallene er?

Det er spørsmålet. Jeg tror ikke vanlige småinvestorer gjør det. De små pengene er livredde for alt som heter Funcom (med god grunn).

Men de større investorene har nok begynt å få øynene opp.

1 Like

Hvorfor er det ikke mer volum hvis de store har fått øynene opp?

1 Like

Det smeller ikke før det smeller :wink:

De har ikke fått øynene opp :wink:

1 Like

Kanskje forde de ikke har noen store nok ordre å spise, de vil jo ikke betale mer enn de må…