Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jafs jafs moms moms :slight_smile:

Koser meg med julegodter! Lagt inn 2. giret nå.

Eller faktisk 3. giret blir vel riktigere å si

:oncoming_automobile:

4 Likes

For Funcom er høy dollar/eurokurs også av betydning. De har store deler av utgifter i Nok, men veldig mye av inntekter i USD. Vinn/Vinn. I Q4 har usd/nok stryket seg ca 5%

2 Likes

Fra Funcom-bot HO :sweat_smile:

www.gamevizz.com/9066/

Blir spennende å se alle som skal dumpe etter release når kursen står i 17…

1 Like

MYZ ser ut til å innfri så langt. Spennende dager fremfor oss :slightly_smiling_face:

Hvem selger på disse nivåene, det er greit at det som regel har vært risky og sitte over launch i Funcom. Men Funcom 2.0 er jo noe helt annet.

Ellers så ser du ut som en eller flere fortsatt ikke har klart å komme seg ut av sandkassa.

2 Likes

Ja kom gjerne å lek i sandkassa. Her er det lavt volum, null interesse og fundamentalt perfekt :kissing_heart: mvh frustert sandkasse konge

Money talks.

Foreløpig har ikke de med penger vært interessert i en av de største cash-generatorene på Oslo Børs. Det er bare å registrere at de negative har hatt rett, til tross for at alle solemerker skriker kjøp.

1 Like

Jeg tenker at denne nedgangen er delvis styrt og midlertidig. Tok derfor noen flere aksjer nettopp på 17 blank. Gidder ikke å sitte å jage enda billigere aksjer nedover, da jeg som sagt mener vi skal et stykke oppover fra dette nivået de neste dager og uker.

1 Like

Noen mener det er verdt noen kroner å låse kursen på 17, så forsyn dere så lenge det varer.

3 Likes

Når den ene forvokste ungen i sandkassa bare kaster sandkaker og spytter på de andre som nærmer seg må man nok leke alene en god stund til :wink:

1 Like

Dette er tidenes kjøpsanledning i Funcom, regner med kurs på over 20 på onsdag, etter at MYZ har kommet på topp 10 listen på Steam.

Hadde noen sagt til meg for et halvt år siden at Funcom kursen skulle være under 17 på dagen før MYZ launch for et halvt år siden, så hadde jeg bare ristet på hodet.

Dette er en latterlig lav kurs når en ser på alle de positive pekepinnene på megasalg av MYZ som vi har sett ved forhåndsalg på Steam, googletrend og Wishlist etc, og da snakker vi i tillegg om big bucks i Frostpunk klassen…

Regner med at neste @cirmes Pump and dump starter senest i løpet av morgendagen…
Vi får se om Bergenseren @Cirmes kan redde kursen denne gang siden @gordon/100 Bagger har solgt seg ut…

1 Like

Problemet er at dette har vært sagt i sånn ca. 2000 varianter siden mai.

Edit: Men er helt riktig, for all del.

3 Likes

Jeg har vært forholdsvis negativ til Fun med tanke på kurs før MYZ-lansering, men nå tenker jeg: Er det ikke en eneste investor i dette landet, som kan lese av en plassering på hvilke spill som selger? Latterlig!

Ja det stemmer, det blir mye “Ulv Ulv” men så gjentar jo “pump and dump” mønsteret til @Cirmes seg gang på gang. Men når det fundamentale blir for sterkt ved en topp 10 plassering på Steam for MYZ, så kan det bli vanskelig å “tørrjokke” kursen, selv for en gammel “Sirkushest” som @Cirmes

Syns det er en jævla stor andel negativitet på forumet også i det siste til tross for gode indikasjoner på suksess…

1 Like

Folk er bare såpass lei at de gjerne selger seg ut til kurser langt under fair value for å kunne la den lille egenkapitalen de har jobbe bedre i andre aksjer.

Det har jeg full forståelse for, etter snart 2 år med samme tralten.

2 Likes

Er så lei aksjen jeg gidder ikke følge med, iom at jeg ikke trader. Under 17 i dag altså? Jaja… Funcom er stålbull uansett

4 Likes

Skulle dog ønske at de som solgte i så tilfelle legger aksjen fra seg.

Mye penger å hente på å henge seg på pump og dump syklusen for de som behersker det. Jeg gjør ikke det, så jeg bare avventer volum :slight_smile:

1 Like

Alt dette maset om ASP.

3 Likes