Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Funcom småprat 2018

funcom_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff29b73a858>

Var det ikke du som nektet for at ASP har noe med dumpene å gjøre i går?

Teknisk sett ikke løgn. Han daytrader jo ikke (nesten ikke).

Teknisk er stikkordet :joy:

Ja i to leire som følger;

Leir 1:
Aksjen går ned, “AASSSSPPP FUUUUUU!!!”
Aksjen går opp “alt er som det skal! - her kommer 30 !”

Leir 2:
Aksjen går ned, “hva driver folk på med, jaja fin kjøpsmulighet”
Aksjen går opp, “nice nice, penger tjent, kanskje jeg skal selge litt i tilfelle idiotene finner på noe rusk…”

Hvilke dumper igår snakker du om? Jeg så bare generelet nedsalg igår,

Nekter ikke for noe…

Men jeg betviler det og syntes det begynner å bli gammelt å lese “ASP ASP ASP” hver gang funcom går ned…

Man kan jo kalle det hva man vil.

Pump = generelt oppkjøp
Dump = generelt nedsalg

:wink:

Peace out!

Ja piss out!

Spar deg. Helt greit du trader men slutt å lyg om det.

Nei.

Jeg fikk se meglerstatistikk for ikke så lenge siden og guess what. Non/pas

Når man sitter på såpass mye info så er det greit å si fra. Om folk ikke er ærlige og blir tatt med buksene nede så bør man få lov til å sette de på plass. Hyklere har vi ikke bruk for.

Har man vært registrert her en stund så vet man hvem man ikke skal høre på. Det er en jævlig stor fordel :smiley:

Også er det jo jææævelig viktig å tenke litt selv og ikke bli revet med av massesuggesjon. Der fikk jeg et kjempetips av @JCP lag deg en modell for hvordan du tror ting vil utvikle seg, og hvis de ikke gjør det, handle utfra hvilken vei det gikk. Så slipper man å prøve å ta objektive besluttninger i en periode som gjerne er drevet av hype/baiss :stuck_out_tongue:

Jepp, til tider er det jo også ren manipulasjon, der noen roser alt opp i skyene, og er helt tyst dagen etter. For da har man solgt. Det gjentas også såpass mange ganger at man merker hvem det gjelder. Jeg har ganske mange på den lista nå. Synes det er rart at de selv ikke forstår hvor gjennomsiktig det er da. Det er kjemperart. Mye sketchy oppførsel.

Edit: Et eksempel er de som alltid forteller når de kjøper, men ikke når de solgte for å finansiere det kjøpet. De som alltid har penger å kjøpe for, og samtidig alltid er all-inn. De liker jeg. :stuck_out_tongue:

tror jeg slutter å poste helt…

ASP trader, ja, det vet vi.

han er ikke skyld i alt ondt…

Han skriver han har like mye aksjer nå (ca) som han hadde for 12 mnd siden - det har vi i DAG ingen bevis imot.

Lykke til videre folkens. Jeg er ferdig her inne…

Vi har jo faktisk bevis for mengden aksjer han har, siden det finnes oppdaterte utfyllende aksjelister.

Så det finnes mer bevis for at han snakker sant, enn at han lyver . :=)

har vi slike lister som viser beholdningen i dag?

Star er vel det beste eksempelet hvor galt det kan gå. Husker flere på forumet her advarte MYE før første nedturen og igjen massive advarsler i sommer.

Eller Nano og SB - advarte vel selv mot begge…

Yep!. Var jo noen som er veldig aktive i tråden her som absolutt ikke skulle selge star fordi den skulle til himmels.

Uansett, alle har vel fått sagt sitt. og ja har dagsfersk aksjonærliste pågang.

Tar resten av den seriøse diskusjonen i den andre tråden så får folk krangle videre om hvem som selger.

Holder litt mer kjeft når ting ikke går som jeg venter enn når ting går som jeg venter, må ærlig innrømme det. :stuck_out_tongue:

Har solgt litt fordi jeg synes MYZ-lanseringen gikk litt dårligere enn forventet, men absolutt ikke dårlig nok til å selge lavt på 16-tallet. Litt av problemet er jo at det er ikke alltid man heeelt treffer med beregningene sine, f.eks bomma jeg bra på CE lanseringen. Solgt greit nok på Steam, men supert på konsoll og det regnet jeg ikke med. Har solgt for lite i år, så jeg har altfor mye penger i Funcom - fortsatt. :stuck_out_tongue: