Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Har man vært registrert her en stund så vet man hvem man ikke skal høre på. Det er en jævlig stor fordel :smiley:

11 Likes

Også er det jo jææævelig viktig å tenke litt selv og ikke bli revet med av massesuggesjon. Der fikk jeg et kjempetips av @anon80503862 lag deg en modell for hvordan du tror ting vil utvikle seg, og hvis de ikke gjør det, handle utfra hvilken vei det gikk. Så slipper man å prøve å ta objektive besluttninger i en periode som gjerne er drevet av hype/baiss :stuck_out_tongue:

10 Likes

Jepp, til tider er det jo også ren manipulasjon, der noen roser alt opp i skyene, og er helt tyst dagen etter. For da har man solgt. Det gjentas også såpass mange ganger at man merker hvem det gjelder. Jeg har ganske mange på den lista nå. Synes det er rart at de selv ikke forstår hvor gjennomsiktig det er da. Det er kjemperart. Mye sketchy oppførsel.

Edit: Et eksempel er de som alltid forteller når de kjøper, men ikke når de solgte for å finansiere det kjøpet. De som alltid har penger å kjøpe for, og samtidig alltid er all-inn. De liker jeg. :stuck_out_tongue:

6 Likes

tror jeg slutter å poste helt…

ASP trader, ja, det vet vi.

han er ikke skyld i alt ondt…

Han skriver han har like mye aksjer nå (ca) som han hadde for 12 mnd siden - det har vi i DAG ingen bevis imot.

Lykke til videre folkens. Jeg er ferdig her inne…

2 Likes

Vi har jo faktisk bevis for mengden aksjer han har, siden det finnes oppdaterte utfyllende aksjelister.

Så det finnes mer bevis for at han snakker sant, enn at han lyver . :=)

har vi slike lister som viser beholdningen i dag?

1 Like

Star er vel det beste eksempelet hvor galt det kan gå. Husker flere på forumet her advarte MYE før første nedturen og igjen massive advarsler i sommer.

Eller Nano og SB - advarte vel selv mot begge…

1 Like

Yep!. Var jo noen som er veldig aktive i tråden her som absolutt ikke skulle selge star fordi den skulle til himmels.

Uansett, alle har vel fått sagt sitt. og ja har dagsfersk aksjonærliste pågang.

Tar resten av den seriøse diskusjonen i den andre tråden så får folk krangle videre om hvem som selger.

1 Like

Holder litt mer kjeft når ting ikke går som jeg venter enn når ting går som jeg venter, må ærlig innrømme det. :stuck_out_tongue:

Har solgt litt fordi jeg synes MYZ-lanseringen gikk litt dårligere enn forventet, men absolutt ikke dårlig nok til å selge lavt på 16-tallet. Litt av problemet er jo at det er ikke alltid man heeelt treffer med beregningene sine, f.eks bomma jeg bra på CE lanseringen. Solgt greit nok på Steam, men supert på konsoll og det regnet jeg ikke med. Har solgt for lite i år, så jeg har altfor mye penger i Funcom - fortsatt. :stuck_out_tongue:

En ting er sikkert, Funcom som selskap fortjener noen helt andre eiere enn den sammensetningen vi ser her og ellers.

Er det ikke tradere, shortere og dumpere så er det strektegnere og sjarlatanere av ypperste sort der den ene skal være lurere enn den andre til enhver tid.
Sammensetningen er verre enn den verste cocktail.

Folk trader alle bevegelser og sitter som et spørsmålstegn hvorfor aksjen ikke går og interessen borte. Merkelig.

Med denne gjengen som eiere kunne egentlig selskapet drevet med hva som helst og levert hva som helst, det er ikke derfor folk er her.

Så flere her burde se godt i speilet, kanskje noe av problemet reflekteres rimelig fort.

Nesten bedre å selge hele selskapet til gode eiere for 15 kroner aksjen enn å pine seg gjennom flere år med historiens verste masse av liksom-aksjonærer :sweat_smile:

3 Likes

Hej Alle
Jeg synes tonen begynder at få HO lyd, hvilket jeg vil være rigtig ærgelig over.
Aktiemarkedet er en sjov størrelse, nogle trader ofte, andre er langsigtede.
Nu sidder jeg og får fornemmelsen af, og jeg kan selvfølgelig tage fejl, at nogle havde håbet på, at de skulle hæve gevinst her i december.
Den kan stadig komme, men markedet generelt er så kraftigt nede pt.
Hvis vi ser tilbage til lanceringen af af CE, hvor den lå højt på GTS I lang tid, faldt aktien. Det samme sker nu.
Først efter ca 14 dage steg sen voldsomt.
Jeg siger ikke det sker denne gang også, men når succesen er konstateret, er det en mulighed.
Uanset, er min klare holdning til funcom, at vil du tjene penge, så bliv i den længe, drop SL, drop gearing med evt tvangssalg tilfølge, så skal det nok komme.
Tålmodighed, Funcom 2,0 har gennemført en fantastisk turn around og det vil gå op for masserne, før eller senere

12 Likes

Hovedproblemet i Funcom er mangel på interesse fra øvrige tradere og børsfolk.

Da får man en lite likvid aksje som flyttes store % med få aksjer.

Den der er klassisk!

Selv skriver jeg gjerne at jeg er all in - så faller aksjen og jeg spretter sparekontoen…

1 Like

Det har du helt rett i, det skjer ofte når ting ikke går helt veien, folk er i minus og frustrasjonen brer seg. Heldigvis pleier det å være en god dag kanskje to med surmuling og litt klaging før man er tilbake i det gamle lunet igjen.

Det er lett å glemme at Funcom tjener gode penger selv om ikke aksjen reflekterer det, men når de fleste egentlig er short, er det lite fristende å sitte 3-6 måneder med aksjen.

1 Like

De fleste er short? Hvorfor da ikke selge?

Short kan lett missforståes. De fleste ønsker en rask trade passer kanskje bedre.

1 Like

Som også er short.

1 Like

12 Likes

Ja, “dårligere enn forventet” skjønte ikke jeg helt heller.

1 Like