Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Gjør som meg, gi funcomaksjer i julegave til alle kjente og kjære :wink:

2 Likes

Spent på Tweets fra Donald i løpet av kvelden. Husk det er han som styrer markedene om dagen. Funcom blir bare dratt ned sammen med alt annet i dag.

Og før jeg fikk postet forrige post, så var 15 tallet et faktum. Hmm, nå frister det å akkumulere.

Läst pollen nu om hur många kopior av MYZ ni tror de säljer i Q4 och första året. Kan säga er att de är inte konstigt att ni säljer när ni har helt orimliga förväntningar. Och sen klagar ni på traders när den går ner. Stort SUCK

7 Likes

Jeg er alltid 100% ærlig når jeg skriver. Har inntrykk av at det er veldig mange her som er det samme. Selv om man kanskje ikke flagger hver gang man selger, så svarer i alle fall de aller fleste ærlig om man spør. Noen ganger får du svaret i tråden, andre ganger på PM. Noen få bare som ikke er ærlige. Så er det selvsagt slik at man hauser og bidrar mer med de positive elementene når man er inne og holder mer tett når man er ute. Og er man ute så nevner man kanskje et par av grunnene til at man er skeptisk. Naturlig helt menneskelig. Når det gjelder de som alltid er fullastet og likevel kjøper mer så får jo flere her inne nok lønn hver mnd til å kjøpe aksjer for 100 000 kroner hver mnd.

Så har vi de her som trader etter teknisk analyse. Så har vi de langsiktige. Så har vi de som gjør begge deler. Alle diskuterer i samme tråden. Jeg syns vi er flinke jeg! Litt ekstra temperatur akkurat når det er spill lansering og børskrakk er vel helt greit.

Nå tipper jeg vi opplever en siste shakeoff før vi tar neste steget opp på kursstigen. Om ikke så er det 6 spill til som skal lanseres så den langsiktige potten til alle står trygt. Men jeg tror også kortsiktig vil vi få en flott utvikling.

Å stirre på kursen er den letteste måten å selge alle aksjene sine på alt, alt, alt for tidlig! Det dukker opp sperrer på 800 000-1 000 000 aksjer sikkert 10-20 ganger på oppturen til 45. Det kommer kursras på flere kroner bare i løpet av minutter. Men hva gjør vel et ras fra 35-30 om den står i 45 et halvt år etterpå?

Bare sitt rolig og se på toppselgerlistene heller. Spis popkorn.

13 Likes

Blir fullt trøkk på mandag skal dåkk sjå :stuck_out_tongue_closed_eyes::moneybag:

God helg
Ta en aquavit :clap::smiling_face_with_three_hearts:

1 Like

Du kan stole på alle her inne like mye som du kan på en mishandlet hund! Med noen få unntak

Jøss her har det skjedd mye action ser jeg :rofl: Eneste løsningen nå er vel nesten at Rui kommer inn og sier at alt ordner seg

På launch-dagen av Conan Exiles 8. mai falt kursen mer enn 3 kroner, fra 22,40 til 19,20 før den snudde og satt year-high på ~24,90 6 børsdager etterpå.

Det samme kan og “bør” skje nå - bare at kursen konsoliderer godt opp på 20-tallet.

Edit: Makro, trading og alt annet til side, så har selskapet aldri vært mer underpriset - det er et faktum. Fattig trøst, kanskje. Fordi kursen følger ikke etter.

19 Likes

Får jo enda et Conan spill jo!

Fantastisk!

Jeg har kjøpt litt til og har fått fatt på 100k friske kroner UTEN gearing som kan stå hvor lenge jeg vil :slightly_smiling_face: Dette er en nobrainer, ett par kroner ned på få dager, det er i nærheten av å snu litt igjen skulle jeg tro :slightly_smiling_face: det er som det er mørkest det lysner osv. Makro er bæsj, men det vil ikke hindre kursen i å komme senere da det snur igjen, da vil selskapene som leverer tall stige hardeste, normalt sett DA, og til dere som trodde dere skulle gjøre raske kroner på hype, FUCK YOU! :kissing_heart:

3 Likes

3 Likes

Flott at folk er så begeistra over nedgang og tilgang på nye midler. Flott for dere. Mange, meg inkludert blir med ned hver gang og ser gevinst minke, urealisert tap øke til tross for at inget negativt har skjedd. Blir en jævla kamp hver gang for å snitte ned fremover og er et slit. Skjønner altfor godt at folk reagerer og syns det er dritt.

2 Likes

Sell i may and stay away …

Stemmer bra med Funcom

Vel, det er meningen du skal kjøpe tilbake på høsten da :stuck_out_tongue:

3 Likes

Stemmer bra med hele markedet.

Vad tror MR ?

Tekinvestor har blitt en syklubb for en haug av kjerringer som domineres av adhd tradere og overvekt av avgjørelser skal skje i teknisk analysens ånd🙈 da det blir så mange på forumet som skal være smartere enn nestemann så blir det helt tullete tilstander. Det er mye bra men alt blir overanalysert og alle har formasjoner and what not som skal vise vei.

I Funcom tilfelle så er det så enkelt som at de tjener masse penger og vil ved å levere tilsvarende eller også mindre pr spill fremover øke bunnlinjen. I stedet sitter en haug med suppehuer og skal være så forbanna smarte og det ender opp i krangling. Jeg finner meg ikke i urett og spør folk meg om noe så svarer jeg ærlig både på kjøp, salg og hva jeg mener og gjør. Det hadde vært greit ed analyse av selskap og mer mediedekning så slipper vi forholde oss til de mangfoldige eksperter her :yum: selskap som tjener penger og øker resultater vokser i verdi. Så enkelt er det. Jeg håper Funcom vokser videre og at kursen responderer som den til nå har gjort, fordi selskapet er en god del mer verdt enn når vi fikk nyheten om CE første gang

2 Likes

Da burde man kanskje vurdere å kvitte seg med aksjene når noen av “ringrevene” mener at ALLE piler peker opp og UNTZ-UNTZ osv, istede for å belønne de som argumenterer for at det kan være smart å selge litt, med klovn og tommel ned?

1 Like

@shadowsbane, det ER ingen grunn til å selge noe nå hvis man har en kall det sparehorisont, Funcom vokser. Fordi de leverer jo spill som gjør at de tjener mer penger. Det kan man ikke argumentere mot. Man kan selvfølgelig si at JEG tror ikke Funcom til å tjene penger fremover derfor bør du selge. Eller at markedet er surt og derfor mener JEG du bør selge. Jeg sier at normalt sett stiger aksjer i verdi når de vokser i verdi. Jeg tror ikke Funcom vil ikke være noe unntak på sikt.

2 Likes