Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Om du har en slik horisont, så trenger man ikke henge seg opp i dette i det hele tatt?

1 Like

Og det er ikke slik at fordi et selskap går bra så skal kursen opp hele tiden… Supply and demand…

1 Like

Nei, men det er så mye snikksnakk og meninger om kursen og det er jo lett å la seg rive med. Det er jo må man bør kjøpe, da alt er dritt kursmessig men ikke driftsmessig, det skjønner vel alle? Ikke når det har steget mye på hype uten rot i virkeligheten?

På sikt er jeg uenig. Om Funcom leverer tilsvarende økning så skal kursen videre opp. Har folk glemt Robur, mener du de tar feil i sin vurdering på sikt?

Jeg snakker ikke om på sikt. De som klager på kursen I DAG snakker heller ikke om på sikt.

Du blander sammen NÅ og på sikt.

Just presis! Akkurat nå har vi følgende vilje i markedet til å betale det noen (vi) mener bør betales for Funnystocks:

bilde

Det alle som sitter med en god del aksjer håper på er at en etterhvert går over til denne etterspørselen:
bilde

:wink:

6 Likes

Du kan heller ikke argumentere mot at kursen til tider går opp og ned uavhengig av hva selskapet leverer?

Eller, du må gjerne argumentere mot det… men…

Vi er nok i bunn og grunn ganske enige. Jeg har alltid sagt jeg er veldig bull, men jeg finner meg ikke i å sitte passivt å se på skiten som foregår og det er litt dumt å lage klovnefjes på de som belyser det…

Derfor selger jeg av og til. Satt gjennom CE launch og Q2 tall. Det angret jeg på.

Solgte før MYZ launch, selv om jeg er en av de som har mest tro på spillet… det angrer jeg ikke på.

2 Likes

Det gjør jeg ikke heller men Funcom har vært en aksje det tradisjonelt har vært mulig å snakke opp ala Bagger style. Det går ikke lengre, nå må selskapet levere og det gjør de til nå. Om de fortsetter og levere vil kursen fortsette å danse opp og ned, men i stigende takt. Eller jeg tror er mer riktig å si, fordi det blir vanskelig å ignorere ett pengetrykkeri, det er det alltid.

Jeg tror aksjen nå bærer preg av at veldig mange kjøpte aksjer for enkle penger, fordi det har alltid vært sånn. Det kan fremdeles bli sånn. Vi er noen få dager ut i salget nå og lille myz selger tusenvis av spill daglig med slike plasseringer. Konsoll har vi ikke oversikt over dessverre, eller kanskje jeg skal si heldigvis. Den som lever får se. Og selv om jeg ikke har vært like begeistret for @cirmes handling, så har mannen fremdeles mange aksjer og han sier iallefall at han fremdeles har troen, og den beste måten å vise dette er å kjøpe aksjer. Og han har egenhendig klart å få Funcom unna den hypebaserte aksjen den tidligere var, det er jo en bra ting for alle parter!

2 Likes

Jeg også selger av og til noe, sist på 17. 85 og 17.66, kjøpt tilbake på 16.50 og 16.22.som @morti sier, jeg kan også bevise det om det er noen som betviler det. Men det er med småpenger og jeg er litt misunnelig på dyktigheten til ASP, therre, i said it!

2 Likes

Köper mera imorgon… :grin: och hoppas att dom flesta från TI har sålt ut sig… bra forum men… går inte läsa ibland. Mycket onödigt snack som påverkar en del… Funcom är på väg upp och det är viktigast för mig än att läsa 150 poster…

2 Likes

«Alltid lån penger fra en pessimist. Han forventer nemlig ikke å få dem tilbake.»

– Oscar Wilde

«Alltid husk at du er helt unik. Akkurat som alle andre.»

Margaret Mead

«Ingenting føles verre enn det øyeblikket i en diskusjon når du oppdager at du har feil.»

Ukjent

“Kjøp aksjer i Funcom på fredager rett før closing.”

Morti

18 Likes
3 Likes

Det ser ut som om makro går til helv… i natt/imorgen også, så spørs om ikke det byr seg en fin kjøpsanledning i morgen ja.

Ser vi 14 igjen? (Var vi ikke nedpå 14 intradag da aksjerik røk ut)?

Trur ikke jeg klarer å holde meg om det skjer… da er det all in igjen🐒… sikkert for tidlig denne gangen også😬

Jeg tror jeg har et avhengighets problem… det er ikke tull engang… der klør i hele kroppen av å ikke være tungt eksponert i FUN… noe er liksom helt galt…

Sikkert som å slutte å røyke?

1 Like

S&P 500 var ned 2,18 % tidligere. Nå er den ned 1,35 %

3 Likes

Jeg sover best hvis jeg er tungt lasta i funcom.

Og jeg har enda cash til funcom skulle nedturen fortsette noen kr til.

4 Likes

13 Likes

Er nok bare et par titalls eksemplarer som selges daglig.

1 Like

Da har du aldri sluttet å røyke!

Det er enkelt, snus derimot.