Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Holder seg bra 77% positive de siste dager. Var nede i 76% . Så ser vi kanskje at den stabileserer seg her. ?

1 Like

Her er årets kjøpssignal fra Investtech:

5 Likes

Screenshot_20181211_084827

Er nok funcom det snakkes om her ja :grin:

4 Likes

Idag följer vi väl med star…ner i skiten…

Det tror jeg virkelig ikke.

Panikkfall i funcom pleier å bli etterfulgt av en fin stigning.

Litt mer positiv stemning i makro i dag, og en kurs som har gått merkverdig kraftig ned, så kan jeg ikke forstå noe annet enn at vi skal opp i dag. Noen der ute må vel se denne kjøpsanledningen.

Jag sa ju det…

21

Tenkte jeg skulle legge ved resultatet av pollen. Har selv stemt 18, ettersom Funcom har guidet at de 2 MUSD de har satt av til skatt hittil i år høyst sannsynlig ikke skal betales. Resultatet hittil i år er på 5,3, sammen med skattepengene, så blir det på 7,3 MUSD. For Q4, så forventer jeg et resultat på -1 MUSD til +1 MUSD.

Angående spørsmål nr 2, så er E-en i P/E Earnings, eller resultat (etter skatt). EBIT står for Earnings before interest and tax. EBITDA står for det samme men der trekker man også ut avskrivninger/nedskrivninger og tilbakebetaling av lån. Jeg tenker at de som har estimert P/E på 14 kanskje har mange av de samme som trodde EBIT eller EBITDA hørte til i P/E.

2 Likes

Sånn går det med aksjen i all den tid Funcom er notert på OSE og ikke innhenter analysedekning og/eller kommuniserer bedre med markedet.

På tide å legge om IR-strategien, Rui - makan.

Dere har gode intensjoner, men Funcom blir ikke et attraktivt case når det ikke finnes tilstrekkelig guiding og informasjon for nye eller eksisterende investorer.

Fix it.

7 Likes

Var det en som røyk ut nå eller var det bare bergensern som flytta 120k fra A til B for å lage omsetning?

Tvangssalg i dag ?

Dette var enten flytting av aksjer eller tidenes dårligste dump.

Minner jo mistenksomt ut som noe en viss aksjonær gjorde her inne sist vi var på 15…

image

1 Like

Riktig. Det er det samme som alltid, og jeg er lei av å belyse det. Da får man sågar kjeft.

Det var nok et stop loss-raid under 15.

1 Like

Se det slik. Ett forsøk på å lodde den generelle stemningen i aksjen, nå spratt det rett opp. Kan tyde på at nok aksjonærer synes det er greit å kjøpe under 15 og at det per nå blir en bunn

Ca like mange aksjer nå, som for en time siden🙂= JA

Har Rui, Stian, Malmberg og co lov til å handle Funcom nå forresten? (Før de har oppdatert markedet om salget av MYZ, altså)

De sitter nok på for mye innsiderinformasjon til å kunne handle nå.

1 Like

Da får de gjøre enten det ene eller det andre.