Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Ja, en ting er at det er nervøse hender. En annen er at sterkere never utnytter situasjonen til å handle billig.

1 Like

Alle vet hvordan det her fungerer nå. Bare fåtall her inne som er dumme nok til å tro det snur (inkludert meg). Litt ironisk så klart but still :see_no_evil:

Dagens nedgang kan vel også forklares med skuffelse over Petroglyph prosjektet da?

Den er snart nede på en RSI som forteller det samme som den har gjort de siste 18-20 mnd !!
Mere skal jeg ikke si :wink:

1 Like

Hvem er skuffet? They are billions med coop og conan IP.

Kan bli knallbra

6 Likes

Oljeaksjen funcom falt 9,5% idag og dro med seg oljeindeksen på oslo børs.
De som sier at nedgangen skyldes kun makro må fanden ta å slutte å røyke dop. Dere har ikke peiling!
Hvis dere har fulgt med så er dette typisk funcom og det tragiske er at det er null interesse fra seriøse investorer. Og hvor er ledelsen og IR i funcom? Avtalt spill? Man kan jo fanden meg lure

Jepp, CFO-en vil ha billigere aksjer, de 20k han kjøpte på 17,7x i høst var for dyre! :crazy_face:

6 Likes

Han ønsker vel det samme som oss andre!

Snitte ned😂

Så begynner investorpleie og analysejakt.

Blir Funcom 1.5 da🤫

Funcom 1.1

Funcom 2.0
Aksjonær 0.9 beta

:stuck_out_tongue:

4 Likes

Synd att pengarna växer inte på trädet… då kunde jag köpa mera aktier :grin: imorgon. Annars då är det nog för mig.
Behöver värkligen bytas gamla aktionerer som är skuffet under många gamla år… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jeg har kjempetro på det nye Conan spillet og elsker den typen spill. Men dere får ikke noe haus fra meg før jeg har fått kjøpt hahaha :wink:

11 Likes

Du er like dårlig som meg på det der @Morti :smiley:

2 Likes

Har du solgt?

Det skulle vel ikke skje på de nivåene vi har vært på🙂

Er du GAL?? Nei jeg sitter godt skal jeg si deg.

4 Likes

Melding eller ei diskuteres i flere tråder, men hører vel best hjemme her.

Da ingen tall hverken for forventninger eller break even er kjent så burde Funcom benytte enhver mulighet til å få pr fra pressemeldinger i tiden frem til (og med) jul.

Jeg tar for gitt at spillindustrien har samme forholdstall for handelsaktivitet inn mot julaften. Det er med andre ord en forsterkende og hektisk omsetningsperiode som ligger foran oss.

Synd at MYZ kun er å få kjøpt digitalt. Blir litt mindre gavefeeling utav en Steam-kode enn en CD

4 Likes

Når det kommer til PR biten så synes jeg funcom har vært for beskjeden den siste tiden. Litt selvskryt og stolthet rundt den jobben de har gjort er lov å dele med resten av norden :earth_africa:

Gjerne ta i bruk nye måter å markedsføre på slik som f.eks målrettet snapchat CE og MYZ-filtre på geografiske happenings som spill konferanser og awards :phone:

4 Likes

Jepp, tenkte dette selv når jeg hørte de ikke lagde noen fysisk Deluxe. Vært perfekt med en Deluxe versjon som inneholdt 1 figur, fin gave. Ganske mange i tillegg som ville vært klar til å bla opp for å få tak i en (overpriset !!) Dux til å ha på hylla ved pcen :moneybag:

1 Like

Ja, det hadde virkelig gjort seg med noe slikt, så kunne den eller de figurene fått plass sammen med Conan figuren.
Men sikkert for seint for i år, men kanskje noe å tenke på for jula 2019? Vi skal ha DLCer og mye snavvel som kommer vår vei gjennom denne IP familien i lang tid fremover. Tror i allfall jeg.

2 Likes

bilde

Solid antall timer han har lagt ned på kort tid :partying_face:

4 Likes