Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Japp

Jeg et ingen ekspert i å anslå hvilken mcap Funcom bør ha. Men jeg tenker at eneste som kan holde Funcom nede, eller sende kursen videre ned er at børsuroen er mer enn en korreksjon, og hele markedet «kollapser». Om man ser på det fundamentale. Pipeline fremover, og ikke mist MYZ. Spillet ser bare ut til å få mer og mer eksponering. Det kommer til å selge lenge, og de har laget et univers som de kan selges igjen. Ikke bare med utvidelser til MYZ, men IPens verdi stiger kraftig med all den publisiteten MYZ får. Unconquered ser ut for meg i forhold til MYZ å være en mye større helgardering. Med det mener jeg at det er såpass innenfor en sjanger som vil selge x-antall uansett, samtidig som det sikkert ikke blir noen game changer. Uansett vil det garantert bli en ny inntektsstrøm, og et spill som det finnes uendelige mulige scenarioer å lage utvidelser til. Ser man på ledige stillinger, ser det virkelig ikke ut til at de skalerer ned heller. Tenker bare det er viktig å ha litt annet fokus enn kursen fra dag til dag. Dersom man ikke er en day trader da. God tirsdag!

1 Like

Jeg tror jeg ser godt. Problemet er vel heller at du ikke er så nøyen med å forstå det du leser som du er på å tracke det. 3 dagers forsinkelse er jo en av tingene som du ikke skjønner. Nå har vel bare ASP vært i aksjen ca ett år. Jeg har lest alle aksjonærlister som er postet her og jeg har fulgt med på beholdningen hans og sammenlignet tallene med de han selv kommenterer. De har stemt hele veien. Så har han også sagt at at han trader for 100 millioner hver dag og da mener jeg at alt må ses på i den sammenheng. Han trader Funcom også. Ikke noe avvik der heller altså. Det høres jo ut på dere som om han skulle solgt seg helt ut og inn, men det har vel heller aldri skjedd. Han har tradet kanskje +/- 30% av porteføljen. Trolig omtrent det samme som mange av de populære skribentene her inne.

Videre har han jo også doblet beholdningen sin også. Så solgte han ned igjen tilbake til det han hadde. Altså får han ingen kudus når han kjøpte ca 7-800 000 nye aksjer, men når han lettet seg for de igjen og satt igjen med bare 7-800k da, JA DA skal han tas da. En spesiell mentalitet… Nå flashet han jo posten sin i dag. 800k der visst. Oi det samme som han hadde for et år siden? Det samme som han har hatt på snitt hele veien unntatt ca siste 2-4 mnd hvor jeg har sett at han har hatt mer enn hva han uttalte at han skulle sitte long med. Nå er det tilbake til normalen.

Gordon kan få min velsignelse av meg den dagen han har bedt meg om unnskyldning på en overbevisende måte. Deretter skal han be pdx om unnskyldning for all negativ omtale om tekinvestor. Den dagen skal jeg også være storsinnet og la “by gons be by gons”.

9 Likes

Var en post på 20kr og…

To på 800k da eller? Da har han i så fall ca like mange aksjer nå som han har hatt på maks (i de kontoene vi kjenner til). Og da er det jo enda mindre grunn til å klage…

La nå @Cirmes være i fred. Han kjøper å selger på lovlig vis.

Finnes det ulovlig vis? Hva innebærer i såfall det?

You shall not pass!

Nå må kursen bare stå i ro for nå er det overføring på gang her :slight_smile: Driter i gearing. Jeg vil ha alt på nordnetkontoen og 30% kreditt er ikke nok til å gidde. Fant noe midler gjemt under madrassen :slight_smile:

1 Like

TL;DR: Alt er lov på Oslo Børs.

2 Likes

HAH!

noen mistet 100 000 aksjer på 15.00

7 Likes

nam nam :slight_smile:

Ok deg om det. Vi har visst 2 vidt forskjellige oppfatninger rundt dette med å pøse ut og flytte aksjer mellom 2 selskaper og seg selv privat.

Jeg er faktisk hundre prosent sikker på at det er noe i det siden det nå skal dysses ned og bagatelliseres for enhver pris.

3 Likes

Se litt på hvilke sjangre som selger mest her over…

1 Like

Jeg skjønner at du reagerer om du tror det er det han gjør. Men det er jo ikke det han gjør. Han selger la oss si 200k fra selskapet sitt til en annen aksjonær. Så kjøper han de tilbake privat til en lavere kurs. Så selger han fra seg privat til en annen aksjonær og kjøper tilbake til en lavere kurs gjennom selskapet. Det er helt vanlig trading.

Hvis du skal si noe annet så bør du komme med noe håndfast. Da skal jeg forandre synet mitt om du overbeviser. Jeg er ikke noen fan. Det er KUN fordi jeg ønsker at storaksjonærer skal være her sammen med oss og diskutere ting. Det hadde jeg nemlig lært mye av. Lærdom som jeg kan utnytte resten av livet.

7 Likes

Jeg er helt enig med deg om resten. Men bevisene skriker skyldig for min del, men vi får være enig om å være uenige rundt akkurat den biten :slight_smile:

2 Likes

Lenge siden denne ble postet, men vi har en fin discord her for de som vil diskutere btw;

Kan jo være greit å ta slike diskusjoner et annet sted enn på forumet så ser det ikke så idiotisk ut for nye medlemmer

https://discord.gg/42R2ex

3 Likes

Du fortsetter løpet med din “egen” Discord, bare for å ha Bagger der inne? Ja ok.

Denne er 100% Bagger-fri.