Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Dette vil jeg tro kommer i 2021, og jeg tror nok coop shooter kommer i 2019 (strategi: 1 spill per år), eller så er jeg helt enig og dette er jo mye av grunnen til at mange av oss syntes funcom ser veldig bra ut på sikt.

1 Like

Sitter fortsatt 100% lasta, fordi Funcom er et bunnsolid case fundamentalt sett og fordi ikke f… om noen skal få lurt ut noen billige aksjer av meg! :slight_smile:

Men ellers må jeg si PISS MEG I ØRET

12 Likes

Jeg tror fps shooteren kommer litt senere, tipper tidlig 2020.

At open world spillet utgis i 2021 høres riktig ut :+1:

Super oppsummering! Den skulle nådd ut over TI :sailboat:

Strategien er å gi ut tre spill i året, oppsettet ditt har ett for lite i 2019 og ett for mye i 2020. Derfor jeg antar Coop FPS i 2019. Dette blir, såvidt jeg kan skjønne: Mutant Year Zero, Mutant Chronicles eller Salamon Kane. Sistnevnte er den største IP-en.

2 Likes

Det er vel bekreftet at COOP FPS kommer i 2019, så du må justere.

Det er ikke umulig! Jeg tror isåfall det blir en early access lansering, noe jeg er veldig positiv til :slight_smile:

Jeg tror faktisk ikke det blir så early access. Du kan også legge inn stor mulighet for Switch launch for Mutant.

1 Like

Det har jeg ikke fått med meg, hvor da?

Jeg er veldig usikker på om coop FPS-en kommer i EA eller ikke. Jeg har egentlig mer troen på en begrenset beta for de som har kjøpt deluxeversjonen. Rett og slett fordi spillet er PvE ikke PvP.

Spillet skulle opprinnelig komme i 2017 i følge plan fra begynnelsen av 2016; men ble utsatt på grunn av suksessen til CE.
image

1 Like

Påvirker makro Funcom? Tjah, overraskende lik kurve på Funcom og OSEBX de siste ukene. Funcom har gjort det samme som OSEBX, bare ganget opp litt. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Som gamer har jeg veldig veldig lyst på Petroglyph spillet i VR… Som investor er jeg litt mer skeptisk :stuck_out_tongue:

Jeg tror nok Funcom har redusert planene, det er vel nå “bare” en coop shooter? :slight_smile:

2 Likes

Alle har vel solgt, nå.

Kursutviklingen har vært det man må kunne kalle absurd. Selv med makro og sektorkluss tatt i betraktning.

Vi opplevde et bratt fall før release av en bekreftet, stor suksess. Etter dét har Funcom mistet ytterligere 20 prosent verdi som selskap.

Denne strikken er strukket såpass langt at rekylen blir voldsom. Noen både skaper- og pleier denne situasjonen med betydelige midler. De er dyktige, det skal de ha.

Om det blir en PM om MYZ, endringer på eiersiden, oppkjøp eller analyse® som snur trenden vet ikke jeg. Noen vet det kanskje allerede.

Samme kan det være.

Edit:

Ser Hegnar-TV og Pareto-Stig pisset på Funcom i dag. Sterkere kjøpssignal finnes vel ikke.

4 Likes

For foerste gang siden jeg fikk foele varmen da REC ble halvert over natten av UMOE saa har jeg naa soekt om belaaning av mine aksjer.

Hva som skjer med Funcom akkurat naa er frakoblet virkeligheten.

Ogsaa vi optimister forstaar at kursen skal gjenspeile fremtiden, men der hvor vi gikk gjennom CE EA med hjertet utapaa skjorta vel vitende om at en failure der var kroken paa doera, ja saa er situasjonen i dag absurd annerledes.

CE full lansering og suksess har resultert i et gjeldfritt selskap med rimelige kostnader for videre drift.

Der hvor CE faktisk fremdeles selger og har videre muligheter, ja saa har vi ogsaa faatt MYZ som etter all sannsynlighet har dekket inn kostnadene og er paa god vei til aa bli en seddelpresse.

Og der finnes en fremtidsplan for lansering av nye spill, hvor faktum er at flere maa feile om diverse resultater skal gaa i minus. Tvert om er sjansen der for mere penger inn paa konto enn ut.

Det siste skal i utgangspunktet medfoere utbetalinger til aksjonaerer - om ikke selskapet faktisk formidler planer om aa disponere overskudd for videre utvikling.

Hva vi maa forvente er at selskapet er i stand til aa formidle tallfestede fremtidsplaner for baade aksjonaerer og eventuelle meglere slik at man kan faa analyser av aksjen. Hvorvidt dette er betalte ananlyser eller ei er jeg ikke sikker paa om er viktig. Bare at slike blir kommunisert for hva de er. (Aapenbart er en ubetalt bedre om den inngir halleluja)

Men en saklig analyse av 3de part, betalt, er ikke daarlig det heller.

Jeg forstaar hvorfor Funcom kanskje er tilbakeholdne med tanke paa historikk, men det maa da vaere mulig aa ta avstand fra tidligere feil og formidle hva man er i dag.

Jeg vet ikke om jeg faar muligheter til aa kjoepe mer av Funcom til disse prisene, men jeg har i allefall satt prosessen i gang. For meg ser det helt riktig ut aa geare min innsats naa.
(Min siste handel i FC ble gjort forut for EA launch av CE - jeg er derfor ekte long)

18 Likes

Jeg er godt i rute med min analyse.

9 Likes

Hehe.

Kursen er nå på 2-tallet før split. Det er kokkos. Jeg har aldri anbefalt noen å kjøpe Funcom før, men:

Nå bør dere kjøpe Funcom.

1 Like

Myrseth sa funcom er dyrt :crazy_face:

Er det på grunn av gjeldskonvertering etter split? Trodde det ikke var så mye jeg. Er det ikke mer i overkant av 10?

Det som nesten gjør meg tryggest på at posisjonen jeg har(som aldri har vært større) kommer til å gi avkastning på sikt er den nesten totale mangelen på aktivitet i Funcom-trådene nå om dagen. Det forteller meg at mange av de som som regel har aksjer i Funcom er ute for øyeblikket. Det betyr jo ikke nødvendigvis at de ikke ser hva som skjer i og med Funcom om dagen, men kanskje venter til kursen snur før de skal inn for å få med seg oppgangen igjen.

Når ALLE de skal inn igjen kan jeg ikke se annet enn en skikkelig rekyl som repriser selskapet på høyere nivåer enn dagens. Hva som blir katalysatoren som setter fart på oppgangen vet jeg ikke, heller ikke når det skjer, vet bare at jeg vil sitte inne med aksjene mine når det skjer.

Er i hvert fall de tankene jeg har gjort meg som gjør at jeg sover godt om natta med investeringen min.

1 Like