Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

De blir nok trukket med en gang kursen beveger seg oppover…

1 Like

Antar også at de fleste av de 250k er han sine🙂

1 Like

Stemmer nok det

Med tanke på at den 100k sperre lå der når han flasha alle aksjene sine på 25, så tror jeg ikke det.

Han flasha sikkert resterende. Noe lå nok allerede i ordreboka.

Litt av en gjeng som driver i aksjen, sjarmerende…
Tror det beste er å få solgt hele selskapet til eiere som ikke tenner på selvskading :sweat_smile:

6 Likes

Hovedaksjonær sitter stort sett rolig i båten.

1 Like

Så lenge CFO-en kjøper aksjer i stedet for å si opp og så selge alle aksjene sine, som i Starbreeze, så er vel alt fint? :wink:

6 Likes

Ryker sperra på 14.50 nå???

1 Like

Garantert snart ! he he skjedde mens jeg skrev .

1 Like

Hvor mange selgere ligger på sperra? Og om den går, burde vi ikke sjekke lister om noen dager, utvidet, for å se hvem som kjøpte de? Slike størrelser synes jeg er på sin plass å sjekke da vi likevel styrer med lister?

1 Like

Tulle aktie men jag älskar Funcom och säljer en del vid 30kr :stuck_out_tongue_winking_eye: utifrån det som jag vet om företaget.

1 Like

Tulle aksje ??? Tjener peng som bare det jeg :smile:

1 Like

På med joggeskoa karer!

FOMO :rocket:

1 Like

Svarer på mitt eget spørsmål, siden ingen andre gjorde det:

25,2 mill USD = 226 mill NOK omsetning i år før MYZ 2018
*P/S 4,5 (relativt nøkternt) = 1 020 000 000.

Flytter vi MYZ til 2019, legget til Conan Unconquered og Rock Pocket Games , kanskje 300 000 solgte MYZ, 250 000 solgte CU, Rock Pocket Games (250 000) + CE (70 000) = 870 000 * 250 (snittpris?) = 217 500 000 * 4,5 (P/S) = 978 000 000.

I tillgegg kommer DLCer.

Konklusjon; Funcom ser ikke dyrt ut i hvert fall.

Kan vel til en viss grad legge til cashen 150 000 000(?) til Funcom, da blir aksjene ennå billigere.

Ikke det smarteste akkurat å la aksjene sine bli spist på 14.80. Men men hver sin lyst… :two_men_holding_hands:

1 Like

Er jo ikke lenge siden den var på 14,00 så skal ikke mye til før den er der igjen…

1 Like

Problemet nu, er blot det, at alle kortsigtede har solgt og en del har solgt med tab.
De kommer ikke til at hoppe ind igen, de er skræmte.
Ligeledes har aktien været igennem centrifugen side Q3, så grundigt at mange undlader at stige på.
De eneste der er vilde med volatilitet er daytradere og det får ikke aktien til at stige voldsomt.
Dette komme til at tage tid

1 Like

Inte länge sen vi var på 20 heller… :wink: