Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Hva med CE + all DLC som er komme til OK pris på julesalget. Det må da være en smart ide.

2 Likes

Störst omsättning är väl när deras vinterrea börjar…

1 Like

Uansett, det er jo ikke småsummer som blir omsatt på top 10 GTS. Og nå har vi karvet oss opp på #13 :thinking::thinking:

Alle DLCene til CE bruker å være høyt oppe på GTS en dag eller to.

Ja, det har jeg fått med meg :smile: Men det jo uansett gøy å se at de faktisk klarer å klatre såpass høyt! Det må jo tilsi at det selges ganske godt. Og nå når det i tillegg er desember hvor omsetningen her størst på Steam Store, så er jo dette umåtelig godt å se :moneybag:

Jeg tipper desember før julesalget starter er middels for steam omsetningsmessig rett og slett fordi mange venter på julesalget.

Nå har man en mulighet til julesalget på steam å lage en bundle med spill og alle dlc til en god pris. Det tror jeg kan selge bra.

4 Likes

Når man vet at den store omsetningen av spill i desember skjer under salget/i ferieperioden så tenker jeg at det, i sammenheng med forutsetningene for MYZ, har betydning for når Funcom bør sette inn et markedsføringsstøt. Tung markedsføring ved release ville kanskje gitt begrenset kost/nytte. Man ville nådd ut med navnet, men kanskje ikke med hva spillet er og hvilken kvalitet det har.

MYZ fikk svært gode forhåndsvurderinger og man merket tidlig at spillet skapte umiddelbar positivitet hos dem som fikk kunnskap om det. Vurderingen kan vel ha vært at markedsføring ifm julesalget, heller enn ved release, vil gi bedre kost/nytte i og med at det ved juletider kan understøttes av supre anmeldelser og en allerede positiv spillergruppe og litt word of mouth?

Jula gir lavere kjøpsterskel, akkurat hva en helt ukjent IP trenger… Er det utenkelig at Funcom kommer til å markedsføre litt offensivt når juletrærne tennes? :wink:

2 Likes

To funcom-produkter på F&R.
Er denne lista tilpasset regioner, personlig eller globalt?

6 Likes

Personlig (er jeg ganske sikker på).

1 Like

SOFT INDICATOR WARNING:
Today at around 15:00 hrs the @Pablo galgenhumor«I don’t believe in this shitstock anymore» has shown indications of a trend reversal. Further postings of a positive or ambiguous nature would be confirmative. Potential buyers should look out for further meme postings in particular… :wink:

18 Likes

Det hjelper å ha hode kaldt å se på den lengre trenden ja. Intradag TA er ikke så mye verdt i aksjer med lavt volum

2 Likes

hva tilsvarer dagens kurs mot kurs før konverteringen? :slight_smile:

del på 5

Erre det du kaller a?

1 Like

:joy: nei denna er lita og nett.:drooling_face:

1 Like

takker :slight_smile:

CE DLC och MYZ #16 & #17 GTS :muscle:t2:

7 Likes

Og allikevel er aksjen solgt ned 20 prosent siden launch - fortsatt litt målløs.

Nå kjøper samme gjengen seg inn igjen for å selge seg ut før trendskifte etableres igjen. Takethøyden minker for hver dag som går.

Velkommen til Funcom :slight_smile:

Edit:

For øvrig - som @colzjek bemerket på Discord - interessant å merke seg hvordan THQ-aksjonærene regner med 400-500k solgt av DS3 på konsoll.

MYZ har vel passert DS3 i antall reviews på PS4… Et eller annet sted her er det et voldsomt misforhold.

Mao. akta melding.

4 Likes

Viktigste er jo å tjene penger !

Ja, mente ikke annet enn at det er tøft å snu trenden når alt volum baseres på at den ikke snus.

Kjent som en Catch 22.

Personlig trodde jeg MYZ-suksessen skulle være tilstrekkelig. Men man så verken stigning i forkant eller etterpå.

Nye tider.

Allerede sagt hva jeg mener om Funcom sin evne til å drive konstruktiv IR: elendig. Håper ledelsen viser at jeg (med flere) tar grundig feil på dét området.

På disse nivåene kan hva som helst skje.

6 Likes