Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Förhoppningen är nåt radikalt som stör mönstret… vad då undrar ni? Ja, har ni inte fått med er det vid det här laget så läser ni inte mina inlägg helt enkelt. Och det är helt fine! :smile:. Men nu orkar jag inte gå in på det igen :wink:

1 Like

Skriv med stora bokstäver då kanske missar jag inte att läsa bland 100 poster nästan varje dag :stuck_out_tongue_winking_eye:

Skal man være langsiktig i funcom og ikke daytrade i tillegg tror jeg det er lurt å ikke stirre på kursen minutt for minutt. Når det er sagt synes jeg personlig at spillet rundt funcom-aksjen kan være veldig interessant en periode, men så blir jeg litt lei. Særlig når kursen faller.

Funcom sitt IR-arbeid har helt klart forbedringspotensiale, særlig kunne jeg tenke meg å vite litt mer om MYZ-avtalen. Kanskje angi funcoms andel som innenfor et intervall f.eks. Hvor mange eksemplarer må de selge for å gå break even etc. Mange muligheter for å informere markedet om MYZ-samarbeidet uten å avsløre for hemmelige detaljer.

7 Likes

Vi ser hur mycket dom tjänar vid varje kvartal redovisning eller hur?

1 Like

Haha -point taken! :smile:

Vi kan si hva vi vil, men når travere som Håkon må selge en haug med aksjer for å betale en sugebil osv så er det ikke rart aksjen faller, det er tydeligvis flere som har betalt for slike biler i det siste, lurte på å skaffe meg en selv :+1:tradere og annet rask som ville ha kjappe kroner på launch, det skjedde ikke. Det er en sterk faktor som jeg tror har spilt inn på utviklingen av betydelig grad. Fokus på caset og ikke kursen fremover, kursen kommer. Bruk energi på hvordan skaffe mer penger slik at man kan akkumulere hvis det vedvarer videre. Så slutter vi med dette tullet og grining, jeg skal iallefall ikke grine mer. Jeg er med i gamet og er da inneforstått med at store stygge ulver herjer med meg :see_no_evil:

2 Likes

Jeg solgte unna for å betale Netflix i dag da. Sorry :laughing:

2 Likes

Och jag skulle vilja köpa mera men just nu har inga pengar… :unamused:

1 Like

Det stemmer vel ikke, er vel ca 1% høyere for gevinst/tap.

Klipp lim:

“I skatteåret 2018 er satsen på alminnelig inntekt 23 prosent. Utbytte og gevinster på aksje og aksjefond skal ganges opp med en faktor på 1,33, slik at skattesatsen i praksis blir 30,59 prosent.”

I 2019 er alminnelig inntekt satsen 22% og faktoren 1,44, altså 31,68%.

Edit: Må nesten legge til en kommentar om FUN også… siden det er en FUN tråd :slight_smile:

Siste tids nedgang er en stygg overreaksjon. Har handlet en god del på den og regner med det blir mer før nyttår. MYZ launch var en knall suksess i mine øyne.

Herlig å se FUN knyttet til et bugfritt og kritikerrost spill.

Conan Exiles regner jeg også kommer til å få en liten svung opp igjen fremover da siste DLCs (selv med litt sparsommelig salg så langt) og patcher har blitt godt mottatt. (Hvem liker ikke katanas?). Long tail på dette spillet.

3 Likes

Hahahahaha jeg skal ta bilde og dokumentere i morgen. Den koster 2350,- eks mva i timen i drift. Så kan du regne selv. Orket ikke å spa ut 1000 trillebårer fra kjelleren :sweat_smile:. Solgte bare 14k i dag

1 Like

Det har du din fulle rett til å gjøre, kanskje kommer du billigere inn også, hvem vet?

Ikke rart vi ikke har fått melding om MYZ salget - de mangler en excel wizard :joy:

2 Likes

Zero konto endrer klasse til å bli skattet som fonds- og aksjekonto nå ved nyttår.

7 Likes

Burde bruke trillebår😂

Gjødselskjellere skal bare brukes i driftsbygninger @Hakon ikke i bolighus :kissing:

1 Like

Så kom algoen i gang

Min mening er at pump og dump er gjentagende og toppene blir lavere og lavere. Fler og fler innser hva som skjer. Her er det stor sjans for at du bli lurt opp i stry. Aksjen melkes så til de grader, også slik som mange andre aksjer på børsen. Roboter styrer alt og Funcom har også mye å bevise. Å gamble med pengene mine på børsen har jeg sluttet med, det fører bare til lidelser. Vil bare advare alle mot børs generelt.

2 Likes

For et snork av en aksje :smiley:

1 Like

Litt oppfriskning mens vi venter: https://gamingaktier.com/interview-with-funcom-ceo-rui-casais/