Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Men er ikke noe av frykten at forretningsmessige endringer hos Robur vil kunne gjøre at de må selge seg ned i aksjer uavhengig av hva de selv mener om de forskjellige posisjoner?

Hvis de mister 20% av innskuddene sine fordi folk ikke vil ha de nye forvalterene så må de jo selge.

1 Like

Da må de selge andre posisjoner og kanskje litt Funcom. De har vel ca 1% av midlene i Funcom eller noe slikt. Det er ikke noe jeg ville laget skremselspropaganda ut av akkurat.

5 Likes

Hvis de selger mer i andre aksjer enn de selger i Funcom så vil jo det bety at de relativt sett vekter seg opp i Funcom. Ligger det i kortene at de har tenkt å gjøre det?

For Guds skyld.

Edit:

@Savepig det er mer sannsynlig at Robur vektor opp i Funcom - gitt både prising og performance. Men det blir også, spekulasjon.

1 Like

Nei nå må du ffs ta deg sammen.

Når et fond mister populære forvaltere, så mister de i nesten alle tilfeller også forvaltningskapital.

Sjekk størrelsen på Delphi nordic etter at de mistet sin.

Det er ikke spekulasjon, det er noe som kan ettergåes i beholdningslistene til fondene.

1 Like

Jeg vil jo tro de vektlegger det fundamentale mer enn det tekniske, så vil jo tro det

De har jo allerede solgt seg helt ut av andre selskaper. Så jeg vil si at % har de økt i Funcom iforhold til fondets totale størrelse.

1 Like

Såvidt jeg visste, snakket vi nå om hypotetiske hendelser. Du setter frem hypotesen om at Robur skal selge ned i Funcom. Jeg setter frem en jeg mener er mer sannsynlig: At de vekter opp.

De syntes Funcom var billig nok til å kjøpe 800.000 aksjer til 20 kroner for et par måneder siden. At de nye fondsforvalterne skal gjennomgå porteføljen og gjøre opp status må vi virkelig håpe - så kanskje de ser hvor de burde øke / omdisponere, heller enn å selge ned.

Forsøkte for øvrig å finne ut noe mer om hva Calle skal starte for geskjeft. Men ikke noe offentliggjort der enda. Han er jo stålbull på Funcom, så kanskje det kan komme oss til gode på et eller annet tidspunkt.

5 Likes

11 reviews?

Kom an folkens…

https://store.steampowered.com/app/972370/Conan_Exiles__Seekers_of_the_Dawn_Pack/#app_reviews_hash

2 Likes

For det første så var det vel 450.000 aksjer Robur kjøpte og ikke 800.000.
For det andre så har jo Robur justert ned eierandelen 2 ganger etter dette. Riktignok med bare 20k aksjer begge gangene men det viser vel at @Savepig er inne på noe. Jeg regner med disse to siste salgene er justering som følger av lavere totalkapital i fondet.

2 Likes

I stand corrected. Lurer på hvor jeg har tallet 800k fra.

Er helt enig i at fond tilpasser seg investeringsklimaet - det må de jo. At de justerer de relative størrelsene i vektingen iht. rammene er gitt. Det har de også tilsynelatende gjort, som @Krafer sier.

Poenget mitt var at jeg ikke tror de gjør noe dramatisk hva gjelder vektingen i Funcom - og at de like gjerne (eller mer sannsynlig) vekter opp.

Det ble totalt solgt 880k aksjer men var flere enn robur som kjøpte :slight_smile:

2 Likes

3 Likes

Ok så de har lettet seg 10% av beholdningen allerede. Hvorfor skal se nå selge enda mer? Tror de som ville realisere og bytte fond har gjort det nå. Og har de ikke gjort det nå så gjør de det eventuelt ikke før fondet eventuelt har underprestert over litt tid kanskje? Og om de gjør det har det egentlig noe å si så lenge det er grunnen?

Sikker på at det om ikke annet hadde fått volum tilbake i aksjene. Svenskene har allerede fortstått at aksjen er en meme, men Bosse ville nok fått de til å glemme det en stakket stund.

1 Like

Merk at dette kun er 10 % av hva de økte med her nettopp, da :wink:

1 Like

0,53% av totalen har de vel lettet seg med.
Jeg mener dette er helt udramatisk og det er jo bare hvis Robur-fondet får nette nedgang i innskudd jeg regner med det kommer noen smådrypp til. Men jeg ser ikke bort fra at det kan skje.

2 Likes

Venter på melding jeg og er egentlig mest opptatt av det. Og listeplasseringer. Tror også at dette spillet responderer bedre på rabatter enn mange andre spill. Det er fordi spillet et et typisk indie spill som man kjøper og spiller gjennom en helg man har lyst på noe nytt. Det er ikke et spill som alle MÅ ha med en gang det kommer ut. Slik som Football Manager 2019 f.eks. Vi ligger omtrent likt med det spillet på lista nå for tiden.

2 Likes

Slik pleier jeg også å legge inn ordrene mine.

4 Likes

9 Likes