Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Hva er Mifid 2?

“Vi har ingen planer whatsoever hva gjelder å revurdere eller styrke IR-arbeidet vårt.”

2 Likes

Are analyst jobs under threat?

The new regulation also forces fund managers to pay brokers and banks separately for research and trading services, rather than just one combined fee for both activities.

It is explained as an attempt to increase transparency within fund management, as clients will directly see how their money is being used.

It has been widely reported that most asset managers will absorb the costs with the likely effect that overall spend on analysis will fall.

Management consultancy Oliver Wyman has estimated global investment research spend could fall by as much as $1.5 billion annually, when the rules come into force in January.

The consultancy estimates a current global total spend of $5 billion.

Some also believe the new rules could see “star analysts” leave banks and set up on their own as they attempt to secure a better cut for their work.

Bra svar från Ole Schreiner!

Funcom ska inte syssla med kursvård. De ska fortsätta på PRECIS den strategi dom har idag. Vet inte varför folk här klagar på hur kursen styrs när det är EXTREMT många här som sålde efter MYZ och att de var planen för dom flesta… det är ju NI som skapar detta och inte Funcom.

Jag har fullt förtroende för Funcom och deras fantastiska arbete. Pengar ska INVESTERAS I PROJEKT och inte i utdelning och share buy back program. Det är i investeringar de jobbar bäst i och det är där det är störst skäl för avkastning.

Jag tippar på att det kommer analyser rätt så snart ändå. IR kommer säkert förstärkas med framgent om det behövs. PEACE OUT

19 Likes

Helt enig med deg. Langsiktig satsning på større, bedre og flere spill er det som skaper verdier.

IR er viktig men folk glemmer at hele børsen er ned.

3 Likes

Är ni så jävla osäkra på er investering, Sälj och gå vidare. De 95 % här inne saknar är kunskap i gaming sektorn och långsiktighet. Jag tycker det vore värt att Funcom lägger 50 mnok på ett listbyte till Sverige så man får den rätta värderingen man är värd. Det är inte Funcom som behöver ändra på sig. Det är ni!

7 Likes

Jag är av uppfattningen att Funcom har en bit att gå när det gäller IR-kommunikation. Det kanske arbetas i kulisserna, vad vet jag. Men det börjar bli länge sen Robur kom in i aktien och sedan dess verkar arbetet mot nya investorer inte ha burit frukt. Jag är av den uppfattningen att de borde ha kunnat locka till sig nya investorer med det caset de säljer.

Så jag hoppas de snart börjar redovisa positiva nyheter från allt arbete de har lagt ner i IR. Alternativt att de lägger in en växel till. Så länge vi snart får se resultat är jag egentligen nöjd :wink:

2 Likes

Jeg tror alle investorene er usikre etter det voldsomme fallet man har sett. Det ser man her inne, det ser man også på de ulike discord kanalene. Det virker jo som veldig mange svensker som var langsiktige har kastet kortene pga fallet.

Amen - merker meg at du har endret mening her, og det synes jeg er hyggelig at stadig flere svensker gjør. Man skal ikke utelukke at dette er en mulighet ledelsen faktisk vurderer, selv om Rui skyter ned temaet når det kommer opp.

Slik jeg ser burde avgjørelsen allerede blitt tatt og kommunisert - hvorfor i alle dager skal Funcom fullføre turn-arounden sin på OSE.

2 Likes

Jag håller med men Gaming sektorn har ju varit iskall sen maj i år. Fonder håller sig borta förräns det vänt. 99 % här inne letar efter nästa mega nyhet så de kan sälja av. Det tyvärr så det ser ut.

1 Like

Ja, tyvärr är det den strategin som används i Funcom av många. Det gör det mer utmanande att etablera sig på en högre nivå kursmässigt. Du nämner listbyte som alternativ och jag är benägen att hålla med

Jeg synes egentlig svaret er greit nok.

Så lenge kursen er over 15 har uansett Funcom hatt en bra avkastning siden kriseemisjonen før conan exiles, og akkurat nå er aksjekursen og det fundamentale litt løsrevet fra hverandre, på et eller annet tidspunkt vil de finne sammen igjen.

Og det må understrekes og understrekes: Market cap i Funcom er ikke URIMELIG LAV nå, den er bare ikke så høy som longs ville ønske (og håpe).

Jeg synes den er (tilnærmet) urimelig lav når estimert fair value er i rangen 23 - 26 - og det løsrevet fra den suksessen vi ser konturene av med MYZ.

1 Like

Da har du ikke regnet inn marked uroen som vi nå ser, samtlige spill aksjer har jo falt, flertallet har falt MYE mer enn Funcom.

Bingo.

Vel og bra, det - sektoren har tynget- og tynger voldsomt. Det betyr ikke at man ikke kan se på selskaper isolsert rett og rangere dem etter hvilke som relativt sett er både billigst og har størst oppside.

Får litt sånne vibber av deg akkurat nå:

image

(Som helt sikkert andre har fått av meg i mine egne forelskelsesaksjer før.)

2 Likes

Haha, du har sikkert rett - men da har du ikke sett meg i dårlig humør enda :kissing_heart:

Det er nok mye swing tradere her, er jo da viktig å beskytte pengene til investeringer man tror vil synke på kort sikt. Det finnes andre langsiktige strategier enn å sitte helt stille i båten. :slight_smile:

Ser ikke poenget? Det er jo ikke noe vanskeligere å kjøpe Funcom for svensker nå enn hvis de hadde vært på Stockholm-børsen?

1 Like