Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Stor skillnad och handla här eller på Stockholms börsen för traders och det är växlingsvalutaavgiften. Omöjligt för traders och helt ointressant pga det

… jeg tror vel ikke flere traders er det Funcom trenger? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Funcom har jo ikke sluppet et nytt spill siden CE EA. Nå, med det vi må kunne kalle en suksess for MYZ, så har man jo stilt seg spørsmålet om det kommer en melding når Funcom blir break-even med investeringen.

MYZ har snart 1000 reviews på Steam (max bear: 50.000 - mid: 75.000 - bull: 100.000+ solgte), Funcom fikk en up-front betaling av MS for inkludering av spillet i Game Pass, og det ser ut til å selge veldig bra på PS4 - i alle fall i Europa.

Det er vanskelig å tro noe annet enn at prosjektet allerede er B/E.

I meldingen som ble sluppet 1 uke etter CE EA-release (https://investors.funcom.com/update-conan-exiles), ordla Funcom seg slik:

The Conan Exiles game released in Early Access on the Steam platform a week ago has sold more than 320,000 units* worldwide.

In addition, all of the costs directly related to this game have been recouped and the project is now operationally profitable. The development team will continue to work […]

Further development on the Xbox One Game Preview version of the game continues as planned, with Playstation 4 development scheduled for later in the year.

The Company believes this to be a clear sign that the previously mentioned goal of entering the Top 10 of multiplayer open world survival games on Steam one year after launch will be achieved.

Anser ikke Funcom salget av MYZ og B/E som eksepsjonelt etter en ukes tid? Må de avvente konsolltall? Skal de vedta porting til Switch og / eller DLCs før de melder?

Synes det er underlig at de slapp sitt lille indie-spill med ingen / forsiktig guiding, som så la seg klistret på toppen av den globale salgslisten, med fantastiske anmeldelser +++

Da hadde i så fall Funcom like høye eller høyere forventninger enn oss.

1 Like

Likviditet behövs i aktien och många köper inte pga växelavgiften oavsett om de är långsiktiga eller traders

Er det såpass mye dårligere vilkår i Sverige hos Nordnet enn i Norge?

Eller: De gadd ikke å bruke krutt på en børsmelding nå som børsen uansett er nitrist og sur.

Tror ikke det er årsaken, men hva vet jeg - selskapet slår meg ikke som et som tilpasser IR-kommunikasjonen etter makro… Tvert imot.

1 Like

13/12-2018 13:00:00: (FUNCOM) Press Release - Funcom launches “Seekers of the Dawn”, the fourth DLC for Conan Exiles

ER DET MULIG MED TIMING OG DITTO PM-NEDTUR :joy:

1 Like

BØRSMELDING FRA FUNCOM :smiley::smiley::smiley:

åh fan… :roll_eyes:

Enig med deg i at Funcom som utgangspunktet bør ha primærfokus på det de kan best som er å produsere spill for å styrke aksjonærenes verdier.

Likevel mener jeg at «the market is always right» og slik sett konkurrerer Funcom med andre gamingaksjer samt andre sektorer om å tiltrekke seg min (og andres) investorkapital.

Kanskje har Funcom ikke bruk for kapitalen min akkurat nå siden de har en del penger på bok, men før eller senere vil de kanskje ha bruk for den. Da får vi håpe at jeg synes det er attraktivt å satse mer penger i Funcom ev. fortsette å eie aksjer i Funcom slik som nå.

Som alle andre forventer jeg avkastning i forhold til min investeringsstrategi og hvor mye risiko jeg tar. Jeg tror Funcom vil ha et finansieringsproblem over tid om alle småsparere skyr aksjen som pesten da de er blitt brent av dårlig inngang og volatilitet skapt av noen få stortradere som kontrollerer bare 2-3% av aksjekapitalen samtidig som ingen større investorer vil ta i aksjen. Dette tilsier at man fortløpende bør lytte til stemningen i aksjonærbasen og i det minste pleie den med god kommunikasjon selv om man ikke er enig i alle de «gode» råd man får fra denne.

Her synes jeg Funcom har litt å gå på. Siste twitch presentasjon av Q3 synes jeg således illustrerer litt av problemet. Her prøvde man å være mer «stringent» ved blant annet å korte ned QandA delen fordi det virket som om Rui og Co syntes spørsmålene var «dårlige» eller irrelevante.

For meg så fremstod dette bare litt arrogant og mer som en illustrasjon av at formen (twitch chat) fungerer dårlig som dialogform med de man prøver å kommunisere med nemlig kapitalkrefter og ikke gamere (ev. gamere med kapital :wink:). Således er kapitalen mye henvist til mer eller mindre tomme pressemeldinger med markedsføring av spill kamuflert som børsmeldinger.

Dette føler jeg er slik Nano ledelsen tenkte over lengre tid under Costas ledelse. Vi så jo alle hvordan det gikk.

3 Likes

Det er jo ikke snakk om enten eller her… Det går jo ann å ha fokus på kjernevirksomhet og allikevel slenge ut noen ord om hvor bra det går av og til🙂

2 Likes

He he. Så greit at Funcom valgte å illustrere dette med et praktisk eksempel mens jeg skrev innlegget :joy:

Vet vi om Funcom har styremøte i disse dager?

Kan bekrefte fra vel informerte kilder at FUNCOM kommer til å delta her.

SAVE THE DATE:

Pareto Securities’ Gaming Seminar

Stockholm, 5th March 2019 at Berns Kammarsalen, Berzelii Park

On Tuesday the 5th of March, Pareto Securities will host our third Gaming Seminar in Stockholm.

The purpose of the seminar is to raise awareness among Swedish investors of the many opportunities found in the fast growing gaming sector. The seminar will be a full day event with company presentations. Investors will be introduced to a number of the success stories of listed / unlisted gaming companies as well as being introduced to eSports.

ha en fin dag

23 Likes

Når de har styremøte er ikke så viktig, de har typisk møte før hver kvartalspresentasjon.

:tada: :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 Likes

E24 med liten nyhetsak:

Legg merke til bilde fra AOC lansering i Holmenkollen i 2008, med hester og glamour modeller. Det var andre tider for Funcom…

3 Likes

Det var den gangen Funcom kunne IR.

3 Likes

Det var den gangen Funcom brant 50-100 millioner i året :fire:

11 Likes