Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Det er mulig jeg er blitt fargeblind, men Funcom står da vitterlig i blått??

Hva skjedde med “MAKRO”??

1 Like

Det er kaldt her idag. Hva skjedde med global oppvarming?

1 Like

Det er en hoax, akkurat som den kunstig lave kursen i Funcom :wink:

2 Likes

bagger

Copyright © Bagger

3 Likes

Da brukte jeg en god del av tilgjengelige midler på å fylle på mer med Fun under kr 13 samt PCIB og Solon. Bra man kan fikse litt på en benk på et kjøpesenter mens kona filset siste details til jul :sweat_smile:
Med håp om et lønnsomt nytt år :grin:

1 Like

Jeg vet for lite om PCIB og Solon til å uttale meg, men når det gjelder Funcom vet jeg at du har gjort et bra kjøp.

Gratulerer!

Futures peker bittelitt oppover i USA:
https://www.bloomberg.com/markets/stocks/futures

Kan vi håpe på at oppgangen i Funcom fortsetter?

1 Like

Funcom hängde inte med rally i USA tyvärr…

1 Like

En del nervøse sjeler som ikke turde å sitte over julen.

Håper dere får joggesko til jul!

6 Likes

Jeg er en av de, jeg hoppet av på 13 etter å ha sett på at kursen bare gikk bare nedover og nedover, men med hensikt til å gå inn senere når ting hadde roet seg. . Virket ikke som det var bunn i denne slik status er nå , og slik kursen har gått siden jeg gikk inn på 18 ble jeg rett og slett lei. At det fundamentale er positivt er jeg ikke i tvil om, men har enda til gode å se gjenspeile seg på kursen, som jeg synes må stabilisere seg mer før jeg tør å hoppe inn igjen. Frustrerende da jeg hadde og har troa på funcom som selskap , men en dårlig historikk på børsen ødelegger nok mye, desverre. Når kursen går bare med stø kurs nedover uavhengig av reviews på steam og massiv positiv omtale av Myz, ble jeg rett og slett lei. Har på ingen måte gitt opp, og følger med i kulissene enn så lenge, men synes det er for negativ utvikling slik det er nå.

3 Likes

Ok, synd da.

Vælkommen i klubben :hugs::joy:

Hadde overhodet ikke trodd dette da jeg gikk inn, så litt på utviklingen og synes ikke 18 var noe å si på. Begynte å gå ned fra første dag, og ingen positive nyheter dro kursen opp nevneverdig. Får sikkert svi for dette etterhvert, men har flere poster inne jeg heller ville prioritere nå med siste tids skrell.

Det ligger læring i det du går i gjennom nå. Vi har alle tatt en tap. Flere ganger blir det også. Håper for din del du rekker å komme inn igjen. Men lykke til med dine andre posisjoner uansett.

På disse nivåene så er r/r så vanvittig rå at jeg må akkumulere så mye som mulig. Om det er 10, 11 eller Whatever som blir bunnen bryr jeg meg ikke om. I løpet av maks 2 år så snakker vi 100 pluss prosents avkastning. Jeg er klar

13 Likes

Holder så hardt på aksjene mine at jeg har neglsprett :wink:

4 Likes

Det er det Funcom trenger, trofaste aksjonærer som holder seg i ro. Hva om Robur hadde tradet med 20% av porteføljen, siden det er anbefalt av mange her som det smarte å gjøre. Alle vil ha en stabil eier som sitter i ro, men trade selv og bidra til å forsterke uroen er greit, fordi det er jo så lite uansett. Greit slitsom om Robur hadde kastet seg på “trenden”?

4 Likes

Samme her, har vel ikke akkurat neglesprett, men rett før😊

1 Like

Når jeg leser eller hører om folk som selger seg ut på feks. 13-tallet, slår det meg at spillerene bak gardinene langt på vei har vunnet. Misforstå meg rett - jeg vet 1 ting eller 2 om å sitte i tap. Det gjør nok de fleste av oss. Det er en del av gemet og uten den lærdommen hadde jeg gått glipp av mye avkastning. MEN her har noen klart å «lure» folk til å tro at aksjer kjøpt på feks. 18-tallet ikke var en god deal. Min påstand er at tiden kommer til å vise at det var nettopp det - en god deal. Men når mange nok forer disse «spillerene» med nok aksjer, så har de drivstoff til å fortsette … Jeg tok dette eksempelet til en kompis i går, som solgte på 13,50,-

Hvis du hadde tatt en tallknuser - en med god kunnskap om hvordan prise et selskap - å isolert vedkommende helt fra aksje-kursen, så er det god grunn til å tenke at markedsprisen han/hun hadde satt på Funcom i disse dager, hadde vært rundt ATH. Stikk i strid med den faktiske kursen vi i disse dager opplever. Jeg vil faktisk påstå at Funcom aldri har vært rimeligere. Det vil med andre ord si at det aldri har vært et bedre tidspunkt til å kjøpe aksjer. Ikke selge!

Nå må det sies at når man ser på denne casen slik som jeg gjør, så gjør det ikke meg så mye at kursen nå er totalt frakoblet det fundamentale. Jeg vet at på et tidspunkt så vil disse linjene krysses igjen. Med kurser på 12-13 tallet kontra feks. 20 -så spare jo tross alt jeg en del høvdinger i skatt til neste år.

Videre så tenker jeg at muligens så kan dette «spillet» pågå i noen mnd. til. Etter at 2018 tallene er slengt i bordet, så tror jeg det vil bli vanskeligere. God uti 2019 - senest 2020 tenker jeg at disse kursene vi nå ser bare vil være et komisk minne …

Kurser under 17,-/18,-(20)= STRONG BUY!
:slight_smile:

13 Likes

Mitt problem med dette forumet er at veldig mange kommer med sterke uttalelser om at 18 er billig, og 16 er et røverkjøp osv uten å basere det på noe som helst annet enn at kursen har vært høyere/ jeg har betalt mer for denne aksjen enn som så. Hvor er regnestykkene, hvordan har dere kommet frem til resultatet. Hold på aksjene, så går det opp holder ikke som filosofi for meg i hvert fall. Jeg liker å regne litt før jeg uttaler meg klokkeklart om noen ting som helst. Men det er vel ikke populært i dette forumet. Dessverre.

1 Like