Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Det er jo det Funcom aksjen trenger… At godeste Bolstad og Aspen skal ødelegge for hverandre ved å krakke kursen når motsatt part er inne…

Kan ikke de to bare duellere og få det overstått… Kårde, eller gjerne pistol, ved daggry.:slightly_smiling_face:

Edit: SPØK for den som ikke fortod det🙂

Har kjøpt tilbake 70% av det jeg solgte, snitt på rundt 12,5? Synd jeg ikke var mer pessimistisk, solgte bare ca 40% på 18 - 16. Forstår ikke helt de som selger her nede. Kan være mulig å ta en trade. Mulig dette er bunnen.

5 Likes

Å selge på gammel kurs 2 og under Robur-emisjonskurs er galskap mine øyne. Kanskje det er mulig å komme inn en krone billigere?

Hvem vet.

Nå er USA i grønt for dagen, etter 10-års rally i går.

Hvor langt ned skal OSE og Funcom i morgen da?

Faktum er at:

Videre vil Q4 gi Funcom en P/E (langt) under 20 - på et fundament av gode marginer, stor krigskasse og null gjeld.

Pling plong.

5 Likes

Jeg ender opp med mer aksjer, til en billigere penge. Ser ikke pent ut på kort sikt, men blir bra i lengden. Ser fram til at funcom 2.0 går ut av EA. :sunglasses:

12 Likes

På dagens kurs, så antar jeg PE for 2018 på rundt 12.:stuck_out_tongue_closed_eyes::joy::exploding_head:

4 Likes

Vært pling-plong en stund allerede.

Var samme stemning sist vi var nede på 2 tallet :slight_smile: Få tør betrakte kursen som rimelig da de kun ser videre nedside, og kjøper heller etter kraftig oppgang og bekreftet bullmarked. De som kjøper nå gjør nok en god tradeMW-ED779_Cartoo_MG_20160121154428

6 Likes

La inn en kjøpsordre i dag morges på 11,58 og den hadde jeg ingen tro på at skulle gå inn… I alle dager!

2 Likes

I dag kan alle som vil kjøpe 1 gram rent gull betale under 175,- og i dag er det nok selgere til at alle kan få. Selv oppkjøpere av gull som har mye å handle for kan få tilnærmet det de ønsker. Selgerne sier at kjøp av oss i dag, selv om vi trolig kommer tilbake i morgen med enda bedre tilbud, og det gjør de helt til de ikke gjør det lengre. Ønsker du å kjøpe 10 gram gull i dag til 175,- eller vil du ta sjansen å vente og få 4 gram til 145,-? De du får til 145 gir deg prosentvis bedre avkastning, men hva tjener du mest på? Situasjonen nå blir litt som at det kommer DEN baben bort på byen og spør om du vil bli med hjem og hekke, hun er en 8er. Kl er bare 01.00, det er jo en halvtime til det stenger. Rundt deg er en haug med dritings kompiser som visker deg i øret “du klarer bedre”. Morran etter våkner du med ei flaske sjampanje i ræva med bunnen inn…

Jeg skal aldri være med deg på byen… :sweat_smile:

3 Likes

EV/EBIT 7 och P/E 12 på 2018 års förmodade vinst (och då var det minus resultat i Q1) är helt klart spännande. Det är inget snack om saken att Funcom är undervärderade. Men jag tycker Funcom misslyckats med ett par bitar.

  1. Dålig institutionellt ägande.
  2. Brister i kommunikationen från IR.

Det känns som att marknaden tror att 2019 kommer bli sämre än 2018.

För mig vore det intressant med dessa bitar och som vore enklare för marknaden att förstå caset.

  1. ANALYSER behövs (går väl in under misslyckande också)
  2. Hur har MYZ gått? Vad är planen med spelet framöver? Asien? Retail? Post plan? DLC? expansioner? Sequel?
  3. Berätta mer om framtiden för Conan Exiles. Vad kan vi förvänta oss där 2019-2020? För just nu Tror marknaden att CE är dött.
  4. Ambitionerna med interna projekten. Var ligger US projektet i tidslinjen ? Släpps det 2019 eller 2020 kommer få stor effekt på kursen…

Eftersom det finns NOLL analyser på bolaget kan inte bolaget själv vara tysta. Då blir det så här och särskilt i dåliga makro tider . Vem vill äga ett bolag man knappt vet något om framtiden? jag vet… men den stora marknaden kan inget… ANALYSER

13 Likes

Rally :rocket::santa:t3:

Synes nesten vi må over forrige close før det lukter rally. Er en god start da. :sunglasses:

1 Like

Må ta med oss det vi kan få :wink:

1 Like

Pump & Dump?

20 nok i eftermiddag?

Tviler. Tror mange har tatt tapet og skal inn igjen. Og alle trodde jo kursen skulle til 10kr igår. Er nok flere som ikke tør sitte utenfor. Nedeside er jo tross alt meget begrenset .

Nå har det vært ned fordi ned ikke annet. Funcom tjener penger som gress og er gjeldfri så dette kan gå styggfort opp igjen.

Ja, lad os håbe det.
Sidder med snit på 15,5 ish
Dog efter at have tage gevinst en gang i år