Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Ja, det kan jo være man etterhvert får snittet litt ned, men hvis ikke så tror jeg 18 kroner passeres innen de neste 2 årene minimum uansett hva som skjer på børsen nå. Å sitte i minus betyr ikke at oppsiden har blitt mindre om Funcom fortsetter trenden. Jeg har veldig tro på det neste spillet. Samme studio som lager det spillet skal også lage et nytt Command and Conquer spill etterpå så de leverer nok kvalitet så det holder… I tillegg så har de Conan IP’en med seg. Og en enorm suksess for “they are billions”. Dette blir som en They are billions 2… :slight_smile:

1 Like

Håper du har rett.

1 Like

EV/EBIT 9.2 nu på Funcom (Q118-Q318). De lär göra 2-3 musd i EBIT för Q4 med och går då ner till under EV/EBIT 7. Riktigt trevligt.

1 Like

Bra jobbat norrbaggar!

Funcom sälpper nordens bästa spel 2019 och aktien droppar 50% :slight_smile:

Detta är utan tvekan nordens eller kanske till och med världens sämsta aktie. :slight_smile:

11 Likes

Starbreeze og nxtgms var betydelig værre i år. Et møkkaår for aksjer generelt og funcom blir straffet enda litt hardere. I år var det cash som gjaldt dessverre.

5 Likes

På ett tidspunkt vil noen ha interesse og kjøpe tilbake aksjer som er lånt, og da kan det være roboter som kjører kursen opp. Og som Morti påpeker så betyr ikke fallet at oppside må justeres ned. Sitter du i dritten så er det om å gjøre og få fatt på mer penger for å snitte ned.

Ja hvem hadde trodd dette, når vi bare for uker siden surret oppe på 18 tallet. Trøsten får være at dette gjelder mange andre aksjer om dagen også, og Funcom er ikke verst i klassen. For de (vi) som sitter skjevt, så er det bare å ta på seg long-brillene, eller ta tapet🤨

1 Like

Hei folkens, takk for et 2018 som for Funcom sin del ikke kan være over fort nok. Jeg kommer til å trappe ned på skrivingen her inne, men vil følge med fra sidelinjen. Takk for mye moro underveis, dessverre har det blitt mindre og mindre av moroa. Forlater dere med en liten guide.

Pablos guide til å tjene penger i Funcom for nye investorer:

  1. Husk at Funcom er den mest useriøse aksjen på en av de mest useriøse børser i verden.
  2. Husk regel 1
  3. Det finnes ikke billige funcom-aksjer. Kursen er det markedet bestemmer. Nå er kursen på 11, det er ingenting som tilsier at kursen ikke skal være på 5 om en måned.
  4. Skal du kjøpe deg inn, vent til kursen har vært stabil en dag eller to.
  5. Kom deg ut så snart kursen har steget et par prosent og begynner å miste momentum. Da skal kursen ned igjen til en ny bunn.
  6. Gjenta punkt 4 og punkt 5 i det uendelige.
  7. Hvis noen begynner å snakke om “det fundamentale” så slå dem i hodet til de holder kjeft.
  8. Husk at alle som skriver i Funcom-trådene har en egen agenda.
  9. Den som er mest negativ har som oftest rett.

“The Market Can Remain Irrational Longer Than You Can Remain Solvent”

Når dette er sagt - Funcom tjener penger som gress og leverer bra tall. Men det har ingenting å si for kursen - se punkt 1 og 7.

Lykke til alle sammen!

8 Likes

Siste måned har vært brutal i Funcom, sammenlignet med andre spillaksjer. Det burde egentlig være omvendt med tanken på utviklingen i det fundamentale.

Mao som normalt i Funcom - mangler bare at de tilbyr aksjer til Stig Myrseth og kompani m/75% rabatt, før han betaler for en analyse som sist gang.

4 Likes

Har folk glemt at de skal være glade for å ha aksjer Funcom?

8 Likes

Apropo punkt 7, og det du skriver i siste avsnitt. Hold kjeft!:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ja, jeg skrev jo det selv i avsnittet du referer til :roll_eyes:

Vekk meg om 2 år kanskje det da er tilfelle.

1 Like

:face_with_raised_eyebrow:

image

1 Like

Alle säljer imorgon :smiley: han träffar lika bra som apa…

Morsomt å se at folk her er så enkle at man er bull på 22 men bear på 11,50 til samme case :blush:

10 Likes

Noen spesielle du sikter til her? Potensialet i Funcom caset har jeg ikke sett at folk har endret så stor mening om på kursene du sikter til. Potensialet i Funcom kursen derimot…

Det kan det jo se ut til at det kan være berettiget grunn til.

2 Likes

@havana12 er vel mange som er bull til caset og fortsatt har aksjer her, så jeg lurer også på hvem du sikter til med den kommentaren der. Gi gjerne et eksempel.

Det er forskjell på caset og aksjen, som @TenSing_Gundersen poengterer.

1 Like

Selge nå… :joy:

2 Likes

Noen kommentar til dette som liksom skal være Yngve, @Irathi?