Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

7 Likes

Før salg og alt annet på CE har Funcom disse 12 produktene på Steam topp 1000:

For ett år siden bestod listen av 1 produkt, kanskje 2.

Det illustrerer hvor Funcom er på vei, og hvor raskt. Hvor mange ser vi der ved utgangen av 2019, og deretter 2020?

4 Likes

Fantastisk rett og slett.

Utrolig synd vi spiller på hjemmebanen til Bodø Glimt.

2 Likes

Smått absurd å tenke på at kursen var godt over 20,- på samme tid i fjor, gitt selskapets utvikling siden den gang - tulleaksje ™.

3 Likes

Brått kommer det NEL tendenser, da kan det bli moro og ha noen aksjer :wink:

Hadde Funcom brukt resirkulerbar kaffekrus og 3% av omsetning hadde gått til miljøet, hadde kursen fort stått i 30

Funcom och Paradox 2018:

Funcom
Omsättning : 315 msek (33.8 musd)
EBIT: 95 msek (10.2 musd)
Börs värde: 1340 msek

Paradox
Omsättning: 1127 msek
EBIT: 455 msek
Börsvärde: 15310 msek.

Funcom har alltså mer än 1/4 del av omsättningen och mer än 1/5 del av EBIT men värderas bara till knappt 1/11 del.

Slutsats: Funcom ska upp mer än 100% härifrån.

15 Likes

Men vi har 1/1 ASP.

3 Likes

08/05-2019 15:00:05: (FUNCOM) Press Release - Funcom pays tribute to the original Conan movie with the sixth DLC The Riddle of Steel for Conan Exiles

17 Likes

Långsiktigt spelar de ingen roll. Funcom gör ett fint IR arbete . Ju mer Funcom bevisar sin modell så ökar institutionellt ägande och free floaten minskar.

Shut up and take my money!

2 Likes

Första gången Avanza kablar ut det via PM i Sverige! https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2019/05/08/funcom-n-v-press-release-funcom-pays-tribute-to-the-original-conan-movie-with-the-sixth-dlc-the-riddle-of-steelfor-conan-exiles.html

5 Likes

The new DLC will contain several unique statues and figurines of Arnold Schwarzenegger as Conan.

På høy tid.

The Riddle of Steel is not part of the four core DLCs Funcom have planned for 2019 and will therefore not be included in the Year 2 Season Pass.

Oisann, denne så jeg ikke før nå.

5 Likes

Lyst å gjøre den sammenligningen med THQ og SF også.

Jeg tror det kan være interresant.

The Riddle of Steel is not part of the four core DLCs Funcom have planned for 2019 and will therefore not be included in the Year 2 Season Pass.

Men er dette helt bra da? Hvis jeg hadde kjøpt et dlc season pass, hadde jeg forventet å få alle sesongens dlc`er. Folk får jo fortsatt de 4 de har betalt for, men jeg hadde rynket litt på nesa.

Bra for klirr i kassa, men er det bra omdømmebygging?

Kul dlc da.

Nei det er jo ikke helt godt å si. Men viktig å merke seg at dette først og fremst er en “moro-DLC” til jubileumet, og at den ikke er på samme nivå med de andre (som inkluderes i season pass) :slight_smile:

Som en spiller jeg spurte om dette sa, vi som kjøper DLCs for å bygge etc. vil uansett ikke forsøple våre byggverk med denslags (i noen særlig grad).

Til forksjell fra meg. Jeg ville hatt Arnold-statuer absolutt overalt og litt til i min borg.

Edit: Den er også priset lavere.

3 Likes

Dette er sånn type jeg som spiller ikke liker.

Har jeg kjøpt ett season pass så er det fordi jeg da tenker jeg er ferdig med å kjøpe alt som kommer til spillet framover i perioden som dekkes.

Mulig de må gjøre det for å dele eventuelle inntekter med Arnold kanskje ?

2 Likes

Merker jeg er både enig @Jcp og @h3nk1 her. Det er noe som skurrer litt, men så er det morro da.

Liker ellers det som skjer. Arnold dlc kan skape litt oppmerksomhet, 1 års trailer skaper litt oppmerksomhet, ps+ suksess skaper litt oppmerksomhet. Midt oppi det, gjør funcom det lett å prøve spillet.

78% (recent reveiws)av folk som prøver spillet, liker spillet. Noen kjøp blir det nok neste uke😁

Det står jo helt klart hva season 2 passet innholder. Det står heller ingenting om at det gjelder alle DLC, men “core” DLCer.

6 Likes

Godt sett, da er det jo en ikke-sak.

Om folk flest ikke har oppfattet det, kan det bli litt surmuling, men spiller det noen rolle?