Hvis MYZ og CU hadde hatt fine lanseringer, så hadde kursen vært en helt annen, men det har de ikke hatt, så … her er vi.
Sånn teknisk, så er jeg mest spent på om 14,10 (13,86 intradag) holder som støtte.
Hvis MYZ og CU hadde hatt fine lanseringer, så hadde kursen vært en helt annen, men det har de ikke hatt, så … her er vi.
Sånn teknisk, så er jeg mest spent på om 14,10 (13,86 intradag) holder som støtte.
Det ligger vel ikke så mye annet enn negative/lunkne forventninger til chop og q2.
Fram til det kommer noe juicy vedrørende Coop og det tiltaler markedet og investorene tilstrekkelig, tror jeg aksjekursen vil synke. 14kr er billig mtp potensialet for Coop og spesielt Dune. Men 12,5kr, 11kr og 9kr er billigere. Mye kan skje på veien her, spesielt når storfiskene rævkjører både kontoen og tilliten til de små.
Nå var vel forventningene til CU og MYZ på forhånd lave, men når til og med gode nyheter ref Dune IP, fører til nedgang i kurs, så går det som det går når CU og MYZ ikke er storselgere (topp 10 på GTS Steam)…
Så et IP samarbeid og planer om spill er tilnærmet verdt null ( kurs) før markedet vet hva spillet går ut på?
Kan det være at strategien til Funcom med hemmelighold av spill titler ikke er så bra med tanke på kursutviklingen?
Så forresten at CNT guruen nylig advarte om å investere i «black box» selskaper med for lite info til markedet. Kan det hende at Funcom oppleves av markedet som ett «black box» selskap?
Det er ikke null verdt, men jeg tenker at en 2021 lansering av et spill man ikke vet noe om ikke påvirker kursen så tungt i midten av 2019.
Hvis markedet mente Funcom var verdt 18kr ville kursen ikke vært på 14kr. Uavhengig av hva en eller annen aktør foretar seg. Tror folk overvurderer hva enkeltaktører kan styre.
Når folk snakker om verdien til Funcom så tenker de fleste på hva kursen ville stått i om ikke en Herr Sandvik og Fru Pedersen hadde kost seg litt ekstra på hytta en sen høstkveld i 1965, og på den måten eliminert den mest forstyrrende faktoren for Funcom-aksjen.
Hmm, hva om ASP egentlig er et akronym for Alle Sure Pengegale som selger samtidig og skylder på ASP? ;D
Selge?? Det er jo nå når alt er bekmørkt man skal kjøpe! Jeg har kjøpt i dag!
Hehe, les hele setningen
Synd at makro slo seg vrang i dag da. Typisk det!
Rart at negativ makro skulle føre til lavere kurs når mennesker søker til spill for å rømme fra verden. Burde selge mer spill jo verre det går med makro
Regner med det var forsøk på ironi… saken er at Fun fucket opp nok en launch som @Evilfreud m.fl har påpekt. Listeplasseringene er vel heller ikke noe å hoppe i taket av, så hva forventet du?
Så det man kan si her er at den som eventuelt dumpet volum i dag solgte grunnet skuffende lansering av funcom. Har ingen ting med P&D å gjøre
Forskjell på å være første mann til å innse et faktum og drive kursmanipulasjon vil nok noen hevde på akkurat denne i det minste.
Fucket opp en launch? Funcom gjorde vel ikke noe galt her, annet enn å bruke et dårlig publishing-selskap?
At de faktisk ikke greide Top 50. Skuffer jo litt. Men nå kommer choop choop.
Hvis jeg ansetter en underleverandør for å gjøre en jobb hvor jeg har hovedansvaret så er det meg det reflekteres negativt på. Ja, dette var publishingsselskapets feil, men Funcom valgte dem, så jeg blamer Funcom. Det er tross alt det som betyr noe for aksjonærene. Hvilke valg de gjør.
Når review-copys inneholder denne feilen er det klart det betyr mye! Hvor mange reviews tror du blir revidert etter day-1 patch? Dette må i tilfelle være om dette er normal kotyme på Switch, noe jeg ikke aner om det er.
Herre fred
Det er en launch som ikke er uten utfordringer, den er ikke «fucket opp».
Anmeldelsene på Switch fra Nintendo sine outlets er ~80 / 100. Til tross for en tilsynelatende ikke optimal port til den håndholdte delen av Switch. Det sagt, en jævla gjøk hos BL eller det jeg antar er PR-byrået fucka opp og ga anmeldere feil versjon. Skaden er derimot begrenset da det tok timer og ikke dager å oppklare og kommunisere.
100% positive anmeldelser på PC. Noen dager utsatt på PS4. Sistnevnte var dårlig kommunisert og burde selvfølgelig vært unngått.
Dersom noen trodde dette skulle bli en GTS-hit ispedd hype har de tatt sørgelig feil i utgangspunktet. Hype (eller rally for den saks skyld) har man ikke sett på 3 år.
Dette er en launch av en utvidelse som vil selge jevnt og trutt gitt kvaliteten til banespillet, og som vil selge desto bedre ved salgsevents.
Men «fucka launch» og selge på 14-blank nå som TA er stygg på litt volum?
Tja, det gidder ikke jeg. Men ingenting ville overrasket meg mindre enn om lemenåret fortsetter og vi ser enda tristere kurser.