Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Enig der, Funcom er hovedoppdragsgiver, tipper de er glade for å ha dem som aksjonærer slik at de er sikret oppdrag i en lang tid fremover.

Hvis dette stemmer er det selvfølgelig en kjempegod deal for Funcom. Jeg tror nok personlig at aksjene er en mindre del av vederlaget, fordi det står “part of the compensation” i børsmeldingen og jeg tolker det til å bety vesentlig mindre enn 50%. Det er selvfølgelig min tolkning uten å ha noen annen informasjon enn at det ikke er spesifisert noe om “majority of the compensation” eller lignende.

7 Likes

Hvem sender mail til funcom IR og ber om mer info?

Siden jeg virker mest interessert, så gjør jeg det :slight_smile:

15 Likes
2 Likes

Funcom sikrer seg vekst og talentfull arbeidskraft, noen aksjer til opprinnelige eiere og bare velstand, helt normalt og en gladsak for Funcom eiere, ikke noe mer hokuspokus enn det, ett skritt videre i riktig retning for nye Funcom, som nok blir tatt vel imot

9 Likes

image

20 Likes

Bra gravet :clap:

ZPX har selvfølgelig spill i egen pipe også, som nå tilfaller Funcom. At de har arbeidet med Rui siden 2017 lover godt i så måte.

14 Likes

“ZPX currently employs 15 individuals and are searching for great talent to gradually double the team”.

Ligger i ordlyden at selskapet ser for seg fin fremtid og vekst for egen del, blir fort en god deal da ja :grinning:

1 Like

Jeg syntes dette virker positivt, men hvis så, hvorfor dumpet de som tydeligvis fikk vite om dette før oss andre idag kursen ned 8%?

Dumpen hadde nok ikke noe med dette å gjøre…

Noen skulle ut, aksjen har gått bra. det gikk 1,15 mill aksjer fra 14,8-13kr

Hadde de visst om nyheten i dag så hadde de nok ventet til i morgen med å dumpe.

Jeg vet ikke om dumpen skyldes dette. Etter min mening kan det minst like gjerne skyldes at Funcom har gått mye opp i det siste, og nærmet seg ett området der det nok finnes flere villige selgere (15.5 - 16.6).

Ved å utsette oppturen, så gjør man alle som har kjøpt på høyere kurser mer nervøse, og villigere til å selge på lavere nivåer. Hvis man ønsker å laste opp betydelig, så kan det være betydelig gevinst å hente ved å holde kursen lavt en måned til.

I tillegg så har aksjen gått ganske mye, så hvis man lastet opp på 11.5 - 13 så kan man ha fått en solid gevinst ved å velge å være den første til å dumpe.

Jeg tror ikke man trenger å konkludere med at noen “må ha visst.” Det er selvsagt mulig, men langt fra sikkert.

3 Likes

Om kursen reagerer på dette, og hvilken vei, er vel til en viss grad opp til oss her inne. Tror vi som leser og skriver her inne står for en grei del av omsetninga der😀.

Ønsker du å selge eller kjøpe i morgen?

Er det et lurespørsmål?:sweat_smile:

Gitt det ovenstående, kombinert med det @koe fant på LinkedIn samt strategien til Funcom (om flere spillutgivelser per år), så er det åpenbart at ZPX allerede arbeider med en tittel de skal staffe opp for å fullføre.

Lurer på når denne avsløres og/eller om det er en av IP’ene til Funcom…?

Artig å tenke på at denne blir typ dobbelt så rimelig å utvikle der nede sammenlignet med om det skulle skjedd på Oslo-kontoret.

3 Likes

Det optimale hadde jo vært å annonsere en publishingavtale før Q4 2018 rapporten :slight_smile:

Ett mulig alternativ er jo også at de er involvert i Rock Pocket Games prosjektet.

Jeg tviler på at de er involvert i Conan Unconquered (mest pga engine), men Funcom har jo andre prosjekter :slight_smile:

21 Likes

Jeg fikk også samme svar på min mail akkurat nå :slight_smile:

3 Likes