Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Les:

Vi ga bort 0,13 prosent av selskapets aksjer for et selskap med 15, snart 30 ansatte vi samarbeider godt med og som jobber for ~1/3 av prisen av den samme utviklingskraften i Oslo :ok_hand:t2:

King kong.

11 Likes

Enig! Kanon deal💰

3 Likes

Noen har solgt og andre har kjøpt aksjer de siste dagene. Enkelte synes de har nok aksjer, andre føler plutselig att de har litt lite. Det gjelder å ikke bli for grisk, husk dette gjelder begge veier. Men selv har jeg prøvd å ikke tillate meg å synes att jeg har god tid til å få korrekt antall aksjer. Personlig synes jeg kursen har vært latterlig lav de siste ukene. Derav har jeg fylt på mye raskere enn jeg ville gjort viss kursen hadde ligget og vaket rundt 20 kr.
Det er rart dette, for noen blir det ikke rimelig nok nesten uansett kurs. Da vi begynte å nærme oss 14-15 snakket mange om11-12 og fikk rett i det. Da vi var på 11-12 skulle jo enkelte begynne å laste opp viss vi kursen duppet ned til 8. Vel vi kom ikke ned til 8 denne gangen, jeg er sikker på att vi ikke kommer dit heller.
Funcom er billig på de kursene vi har om dagen, om noen mnd er dagens kurs til å le seg ihjel av. Det eneste som kan velte dette er en større børs korreksjon.
Ellers så registrerer jeg att dette forumet nå har nådd en slik størrelse, att man kanskje bør tenke seg om hva man deler her inne.
Bortsett fra det, er det mange som gjør ett godt arbeid i å finne matnyttig info.

11 Likes

Om noen lurte på om de staffer opp for å lage et nytt Funcom-spill, så er mye av svaret i tittelen på «careers» siden til ZPX.

Det er samme slagord som Funcom bruker i sin rekruttering :wink:

12 Likes

:moneybag:

2 Likes

Finner du ut hva de gjør for Disney?

https://www.zpx.pt/portfolio.html

De drev apputvikling for iOS. Mao. har de mobilkompetanse også:

We collaborated with Disney’s division Imagicademy in the development of educational games for toddlers using Disney’s popular brands.

The award-winning apps have had hundreds of millions of minutes of play and successfully reached the top positions in the iOS App Store charts (including free, educational and kids categories).

Our agile and lean development process was formally acclaimed and recognised by the Technology Executive Director of Disney’s division Imagicademy.

4 Likes

Siden Disney står på klientlista kan vi jo legge ut denne
e4eccf1b15abf5beb24bb78d3d27a2e2

2 Likes

Ligger regnskapet til zpx ute?

Sååå, jeg bare limer bare inn denne:

"Our talented team of software engineers and artists are collaborating with Funcom on 2 new unannounced games as well as other projects that will be announced in 2019."

Den dukket opp på ZPX sine hjemmesider:

https://www.zpx.pt/portfolio.html

25 Likes

Forsøkte å finne det her, men Portugal er visst ikke med der enda.

https://e-justice.europa.eu/content_find_a_company-489-en.do

Kanskje det ligger noe nøkkeltall her om man registrerer seg?

https://www.isvworld.com/search/company/97704

2 Likes

Er en veldig merkelig melding synes jeg. Funcom hadde pr. 01.01.2018 118 ansatte. Og så kaller de kjøpet av halvparten av et selskap med 15 kompetente hoder for en så ubetydelig hendelse at de “egentlig” ikke trenger å melde det?!

Og er det virkelig sant at de (eller rettere sagt aksjonærene) ikke betaler mer enn 102K aksjer?! Det er jo slik man må tolke “does not have a material impact”? Det må jo i så fall være tiårets billigste kjøp!

1 Like

Det er cash i tillegg.

Meldingen sier vel at aksjene bare er en del av oppgjøret, men den sier ikkje noe om sum utenom aksjene

Det er jo veldig dobbeltkommunisert. “Part of the consideration for the acquisition” står det i meldingen, men svaret fra IR er at det ikke har “material impact on the company”.

Og er dette kun en slags intensjonsavtale?!

De 102t aktierna blir mycket värda i framtiden… :smiley:

1 Like

PR manager på vei. Håper de ikke glemmer IR delen. Den er viktig for at nye investorer skal få opp øynene for Funcom. Tror vi har noen spennende måneder i vente :wink:

10 Likes
2 Likes

Det er i alle fall en så liten sum at det ikke behøver å meldes i følge i IR da. Når 13% økning av arbeidsstokken er ubetydelig, så er vel 13% av cashbholdningen til FC ubetydelig også da? 2,7 millioner dollar blir det. Nei, dette er ullne greier. Kanskje veldig bra, men veldig ullent.

1 Like