Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Det håper jeg virkelig ikke de bruker penger på!

Har noen pdf av artikkelen?

Jeg tenker at nyheten er posetivt. Absolutt! MEN, når gleden over at det kom en melding har lagt seg, og en tenker helt objektivt:

  • Dette er 15 personer Funcom har brukt tidligere. Så egentlig ikke utvidelse av stab med helt nye folk. Summen av folk på prosjektene er lik.
  • De skal øke til 30, men det kan ta like lang tid som Funcom har brukt/bruker.
  • De skal fortsatt være uavhengige, så antar Funcom betaler konsulent timepris på innleie, og ikke lønninger.
  • En vil tro kanskje Funcom hadde fått publishing avtale for nye spillet uavhengig.
  • Meget posetivt å eie 50% av nytt firma som sannsynligvis går i grønne tall, da bla pga at Funcom betaler dem for arbeid. Som deleier vil en da få betalt tilbake i inntekter av spill, samt en eller annen verdiøkning av at de jobber for andre spillselskap. Tviler på at det er utbytte :wink:

Konklusjon er at jeg håper kursen snur, og opp 5%. Men skyter nok ikke høyere før nyheten om firmaets eget spill brettes ut til allmennheten.

Ps: min synsing bare. Håper det er lov :slight_smile:

3 Likes

Ligger på innsidedelen.

Nja, er jo ikke det samme som at selskapet er verdt mangen millioner selv om dei på en eller annen måte har 15arbeidstakere på lønningslisten, som igjen flere av dei gjør jobb der Funcom er kunden.
Siden eierskapet betales delvis i aksjer, så er jo det en måte å fusjonere inn det som tidligere har vert tjenester som Funcom har betalt for, til nå og invitere dei med på laget og salget blir best betalt om aksjeposten blir mer verdsatt.

Edit: usikker på om eg fikk forklart det eg mente :roll_eyes:

3 Likes

Kjekt med litt gratis drahjelp på Conan

( Everything You Need to Know About Conan the Barbarian’s Return to Marvel)

2 Likes

Altså, jeg tror heller ikke at de betaler 2,7 millioner dollar, eller 23 millioner kroner for selskapet. Om jeg skulle gjette, så har dette selskapet gjort seg for avhengig av FC som kunde, og så har FC poengtert denne sårbarheten i forhandlingene om pris.

Men at det er hipp som happ for FC om de eier dem eller ikke er jeg uenig i. De har nå sikret seg verdifull utviklerkompetanse.

4 Likes

Altså, Funcom svarte at kostnaden er «not material». Mao. er det lite cash og / eller kun aksjer mv.

Ser ikke helt problemet med at de da ikke opplyser om (det eventuelle) beløpet eller betingelsene i all den tid de regner det som (relativt) uvesentlig for driften og cash-flow videre.

Bra med likes på tweeten dems :smiley:

image

4 Likes

Jeg har ikke fulgt dette selskapet særlig nøye, men for de fleste selskaper jeg kjenner til så ville et oppkjøp av denne forholdsmessige størrelsen på ingen måte være uvesentlig, og da ville betingelsene rundt kjøpet heller på ingen måte være uvesentlig. Om de har gjort en så god deal at det det ikke påvirker cashbeholdningen i noen eller nevneverdig grad, så mener jeg det også ville være vesentlig å opplyse markedet om.

2 Likes

Velkommen til Funcom - a fresh perspective of crypto

5 Likes

Det er nok ikke hipp som happ med eller uten eierskap, hadde det vert det, så hadde ikke transaksjonen funnet sted, så ordlyden der kunne kanskje vert annerledes.
Eg tenker at oppkjøpet er strategisk viktig, men at selve transaksjonen er liten og sånn sett ikke meldepliktig, bortsett fra utstedelse av nye aksjer når desse blir trykt.

1 Like

Dette er jo det Ole har gitt subtile hint om hele veien. Funcom gjør strategiske valg i selskapets og aksjonærenes interesse og skaper langsiktige solide verdier. Istedenfor å ta en Starbreeze og bli ei boble som sprekker så gjør Funcom fundamenteringen selv og kan bli en trygg gigant i årene som kommer. Nøkternhet og god ledelse er stikkordet her.

13 Likes

Dette er noe av det viktigste jeg har fått ut av siste 100 posts :slightly_smiling_face:

8 Likes

Du kan göra så varje kväll… :blush:

1 Like

Alt i alt positivt, men litt kjedelig at de, dersom dette er så trivielt som det låter ift feedbacken irathi fikk, så kunne de vel liksågodt opplyst om hvordan dealen var? Hadde vel ikke kosta stort å gjort til, en aksjonær gjeng sulten på info…

Også litt dumt at de fortsetter å betale regningene sine med aksjepressa…

1 Like

#mfw aksjebidrag på 0,13 prosent regnes som utvanning og problematisk ved Funcom sitt første oppkjøp i 2019.

3 Likes

Det er jo ikke akkurat enestående🙂.

Og du kan vel diskutere uten å bli ufin?

Slike godbiter som i dag gjør det ikke mindre gøy å eie Funcom aksjer. Funcom tuter på og gjør som de sier de skal, bli så gode som de kan bli på en smart og bærekraftig måte. Aksjen blir tradet ihjel, og det er jo synd. Så er det alt for mange usikre småjævler som meg selv som får dilla når kursen går litt ned, bare at jeg har fulgt med så lenge at jeg aksepterer at det er slik. Funcom maner til langsiktighet, kall det gjerne å være litt romantisk i tospann med Funcom. Ikke som traderne, som er de som dumper kjerringa og feier over nabodama så fort det butter litt i mot. Noen synes det er greit :wink:

1 Like

Det er…ikke enestående, det må kunne kalles…fullstendig ubetydelig?

Artikkel

Med sine gode økonomiske resultater kapitaliserer og styrker Funcom sin produksjonskapasitet ved å tilby flertallet av portugisisk studio Zona Paradoxal (som allerede samarbeider med norske i noen år).
PartagerGazouillerPartager
Funcom tilbyr studio Zona Paradoxal for å utvide sin utviklingskapasitet

I 2018 forventes Funcom å registrere det beste året i sin historie - de tre første kvartalene av finanspolitikken 2018 utfører allerede bedre enn hele året 2017. Og det norske studioet utnytter denne nyfinansierte økonomiske helsen for å utvide sin utviklingsmuligheter og sikre fullførelsen av sine (mange) fremtidige prosjekter.
Det ble notert at det norske studioet startet en ny rekrutteringskampanje. I en pressemelding, samme Funcom kunngjorde i dag oppkjøpet av 50,1% av aksjene i det portugisiske studio Zona Paradoxal (ZPX) - som likevel beholder sin autonomi.

Basert i Lisboa er Zona Paradoxal trolig relativt ukjent for allmennheten, men studioet fungerer som underleverandør for tredjepartsstudier, inkludert Funcom i utviklingen av Conan Exiles og The Bearded Ladies i studio. Mutant Year Zero. Oppkjøpet, presentert som en strategisk investering, skal gjøre det mulig for Funcom å fortsette dette langsiktige samarbeidet, men til en lavere kostnad og å sikre utviklingsstyrken til ZPX - har det portugisiske studioet femten utviklere hittil og har til hensikt å doble sin arbeidsstyrke gradvis. Hva utvilsomt skal tillate den norske gruppen å gi midler (teknisk og menneskelig) ambisjoner for månedene og årene som kommer.

6 Likes