Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Dette er gull! Og akkurat hva dette papiret trenger. Nå har «noen» prøvd å dressere massene lenge nok til å tro at dette papiret ikke er noe verdt. Hvis man tror på det, så har man 0! Innsikt i hva som skjer i Funcom. Jeg gikk også mot strømmen i dag og økte.

Og hvis du er langsiktig så hadde det bare frydet meg at du øker forbi meg. Etter dagens handel, så kontrollerer jeg selv så godt som 1% av Fun. Ca 98% av dette er long!

Til alle andre, - nå er tiden inne for å kjøpe latterlig billige aksjer i en case som er strong som få. Min påstand er at alle aksjer kjøpt under 18(20),- er gull! Kjøp nå å selg med en «pervers» avkastning innen 2 år.

Folk flest overvurderer hva de skal få til på 3 mnd. ,men undervurderer STERKT hva de kan få til på 2 år! - tenk STORT!

30 Likes

2 Likes

Jeg er ingen gamer, men potensialet her har jeg forstått lenge. Derfor er jeg" rimelig" godt lastet :moneybag:
Daytrading kjører jeg der det er risiko!

1 Like

We can see a glimpse of that future already, with five new confirmed games in the pipeline and a few new games being considered. Several small internal activities are planned to boost revenue on existing games through DLCs, additional platforms/stores and partnerships. We also see it in our second acquisition in one year, the Lisbon-based studio ZPX. A great way to secure production capacity while keeping costs under control.

-Rui-

3 Likes
  • Exclusive gaming partnership established with Legendary Entertainment for the creation of a minimum of 3 games based on the DUNE Intellectual Property over the next six years, on PC and Console

Utelukker det som sagt ikke, men CU er bekreftet for PC, og tower-defence RTS er sjelden konsollmat :wink:

Jeg tenker Conan Unconquered må selge helt ekstremt bra for at Petroglyph skal forsøke å lage en konsollversjon av spillet.

De bruker vel sin egenutviklede engine og jeg mener de ikke har laget konsollversjoner av de siste spillene sine. Så dette blir ikke å ta en “enkel” port fra Unreal Engine.

2 Likes

Xbox støtter jo mus & tastatur nå :slight_smile:

Jada jeg er enig i at CU er i utgangspunktet dårlig match for konsoll og tror heller ikke at det kommer på konsoll så jeg tok feil på det. Men Rock Pocket sitt blir multikonsoll.

Yep, det framkommer også klart av pressemelding av 7. juli 2018 når samarbeidet ble annonsert: “is plannet to launch for PC, Xbox One and Playstation 4 during the second half of 2019.” Det står også i Q4 2018 rapporten at “An additional externally developed game to be released in 2019, developed by Rock Pocket Games based on a Funcom IP to launch on PC, Xbox One and PlayStation 4 for the Halloween season.”

1 Like

Og jeg er sikker på at singleplayerspillet blir multikonsoll. Co-op shooteren er jeg usikker på, men hvorfor ikke? ALLE Dune spillene blir multikonsoll.

Jeg tror nok CU kommer på konsoller hvis det selger greit. Det tok riktignok to år med 8 Bit Armies som ble sluppet på konsoller i september i fjor, men da har nå Petroglyph den erfaringen, og det er kortere vei til release på konsoller denne gangen tror jeg.

5 Likes

Hehe, ja egentlig. Hvis folk kan kjøre traktor og kose seg i et spill så kan man spille RTS med controller :sweat_smile:

Jeg tenker motsatt i pris, har mer troen på CU til 35 og RPG sitt spill til 30.

This game developed by Petroglyph will be solely funded by Funcom.

Funcom tar i hvert fall 100% fram til break even, så får kanskje Petroglyph 5-10%

This game developed by Rock Pocket Games will be mostly funded by Funcom.

Har de sagt noe mer? 50-90% er vel sannsynlig at Funcom har bidratt med her, vanskelig å si noe mer uten mer detaljer.

2 Likes

Det er meget mulig. Og jeg tror det er mulig begge koster $30 eller $35. Jeg har brukt 90% fordi jeg tror at Funcom i utgangspunktet får 100% av inntektene til de har dekket sine kostnader, og så blir inntektene over det delt i henhold til en eller annen formel mellom Funcom og Petroglyph / Rock Pocket Games, og jeg valgte da å bruke 90% litt tilfeldig og samme tall på begge. Det kan være 95% på den ene og 75% på den andre, men det blir jo litt komplisert og for enkelhets skyld så regner jeg i stedet 90% fra første krone.

Jeg gjør nok om på regnestykket når vi får vite hva prisingen på spillene faktisk er.

Fra første børsmelding:
This game developed by Petroglyph will be solely funded by Funcom.

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180430.OBI.20180430S22&search=petroglyph

2 Likes

Det er en grunn til at sitatet mitt er prikk likt det :wink:

1 Like

Er en forskjell.

2 Likes

Ja, jeg har begge sitatene, ett for hvert spill? :smiley:

4 Likes

Blæh så feil på firma jeg da :see_no_evil:

Går litt fort når man leser av og til. Får skylde på veldig lite søvn i det siste :rofl:

5 Likes