Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Tusen takk for ei flott oppsummering! :slight_smile: Sånne svar får meg ivertfall til å bli interessert i å bli insider! Bra jobba!

12 Likes

Finnes en trigger kalender,

Men GDC neste uke er første hendelse, her skal CU vises frem + et ukjent spill.

Så kommer CU launch, og rock pocket spillet på halloween.

så kommer det kanskje DLC til CE ila året + Mutant på switch.

1 Like

Funcom skal på E3 i år :+1:

3 Likes

Tror ikke det blir så halvgale kvartal i 2019 heller. Kan faktisk bli veldig bra, men neste år, ajaj. Det er bare å bruke anledningen til å fylle på med aksjer ila året og håpe det byr seg noen kjøpsanledinger underveis, som feks nå om dagen, 16 kroner, hah!

1 Like

Q1 blir nok meget nice ja, Q2 ser ikke så verst ut det heller. Q3 blir vel roligere, men da kommer kanskje switch? .

2019 er året man akumulerer, i 2020 da drikker man champis! :smiley:

1 Like

Dlc mutant kan vel komme ut av det blå?

Det er jo nok innhold å ta av.

Spørsmålet er om det blir DLC eller egne spill.

Det kan vel egentlig det. For hva har de brukt tiden til (siden de ikke har måtte løpe etter å feilrette) etter release ? :wink:

1 Like

Tok 5k til :star_struck:

8 Likes

Noen som skal på GDC her?

Vet det var minst 1 som nevnte han kanskje skulle.

Registrerer at du akkumulerer bra med aksjer for tiden :muscle:t3: Ekstra hyggelig siden du sitter long! Også hyggelig med flere «soldater» på frontlinjen. Det har til tider vært noe ensomt her, det siste året :sweat_smile: (årene :thinking: ) Kurs-messige overraskelser kan komme ut av det blå, så lurt å ha litt krutt i krigskassen :wink: ,MEN vi vet at freefloat aksjene er tildels kraftig redusert på kort tid nå. CE har forresten levert bedre disse dagene, enn det jeg hadde turt å håpe på :facepunch:t3:

6 Likes

Eftersom Tascha, community director, har ett förflutet i Rock Pocket Games och ska dit till GDC tippar jag på att de är Trailer till Halloween spelet .

Hoppas självklart de är ett annat spel

2 Likes

Ja, anser caset til å være veldig sterkt. Blir bare bedre og bedre, spesielt med tanke på Dune avtalen. Krigskassa er klar, men skal ha en 30k til i nærmeste fremtid så fremst ikke kursen stikker. Tror Fun har flere overaskellser de neste par årene.
Blir å sitte long med minimum 90% av potten. Har allerede begynt å se på feriehus i
sør-europa, men det blir ikke før om 3-4 år minimum

9 Likes

Med mindre de har laget ett nytt Dead by Daylight :wink:

Det er akkurat dette problemet mounts løser. Jo raskere de er jo mindre blir automatisk verdenen. Det ser man i spill som World of Warcraft hvor teleportering og mounts gjør en enorm verden bitteliten fordi det nesten aldri tar mer enn 2-3 minutter å reise dit man vil, fordi man alltid kan teleportere rett ved og fly bort dit man skal med 300%+ movespeed. Spillet har fått mye kritikk for dette da det at verdenen er liten har konsekvenser for følelsen av utforsking og forflytning. Alle stedene føles som det samme om man reiser mellom dem veldig raskt. I CE vil det også føre til at du blir mindre trygg. Om alle kan reise raskt vil en base som tidligere lå langt unna allfarvei og derfor var relativt sikker bli oppdaget raskere. Jeg vil helt klart si at jeg liker at reiseplanlegging er et element i strategien i CE. Om man kan reise alle steder kjapt tror jeg det fjerner en viktig dimensjon av spillet. Sånn det er i dag kan du alltids lage et kart-rom på max lvl som du kan bruke til å teleportere, og det synes jeg ihvertfall er nok. Det er også et veldig stort incentiv for å bli max lvl.

Mange av løsningene som jeg ser her gjør det lettere å spille, og det er ikke nødvendigvis det at spillet er lett som får folk til å ville spille.

Uenig i det du sier her Martins. Grunnen til at jeg gikk lei CE er at det krever for mye grind og å være barbar har for store konsekvenser når du kan bli offline raidet. Det sagt så står basen med @thomashagen fortsatt så om noen vil starte ugang er jeg villig til å prøve igjen.

Mounts hadde vært kult, men spiller liten rolle for meg.

2 Likes

Så vi har dessa:

“Brand new game” = Skulle kunna vara Rock Pocket för de är nytt. De är ju inte utannonserat vad de är för spel, bara vilka som utvecklar det.

“Secret title” = Kan både vara Secret World och ett annat

“Mystery game reveal” = Detta skrev Erling på twitter. Låter som Mystery skulle kunna vara halloween.

Återigen… 6-7 månader innan och börja hypa ett Halloween spel? Låter märkligt… hmm

1 Like

Tipper det er et av spillene til ZPX. Et av disse var vel et in-house prosjekt der.

https://zpx.pt/portfolio.html

4 Likes

Co-op eller helt nytt (publishing) spill har jeg sagt flere ganger nå :wink:

1 Like

Med tanke på hvor få folk ZPX er så lager de nok ikke egne spill. De er nok med på spill.