Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Har det slått deg eller andre at den sakte men sikkert vil gjøre det etter hvert som caset blir mer kjent og eiersammensetningen mer robust?

1 Like

Definitivt! Men du sier “sakte men sikkert”. Føler ikke det er det vi har sett de siste dagene nå.

1 Like

Jeg er langtfra fullastet selv, men synes det blir litt påfallende når noen som ikke er så aktive på tickeren, skal komme inn her og poste 10 ganger om at kursen skal/må/bør ned etter man har solgt…

Tror poenget er forstått. Enkelte ønsker seg et pusterom, dump eller sellonnews, kalle det hva man vil.

Til de som mener kursen går for fort. Den gikk da mye kjappere ned, og på mye lavere volum.

9 Likes

Hvem vet? Det viser hvor lite aksjer det reelt sett er til salgs når aksjehitler har redusert mer enn noen sinne, og kursen allikevel har gått 40 prosent opp fordi et enkelt fond har fjernet ~1,5 millioner av float.

Jeg synes aksjen opptrer grunnleggende logisk, etter førjulskrakk, mer oppmerksomhet og relativt sett veldig lav prising.

Uansett: Det er og blir ren gambling å kaste ut tilnærmet hele beholdningen. Noe som selvfølgelig er helt i orden som sådan. Men dét valget bør kanskje være (delvis) basert på hva man tenker om selskapet i inneværende år.

4 Likes

Er det den gode gamle “du har en agenda”? Det må jo i såfall gjelde alle som skriver noe om Funcom, uansett om det er positivt eller negativt om hvor man tror kursen går.

Jeg vet ikke hvem du snakker om, selv har jeg vært med både aksjen og på forumet siden 2011.

Ja, vi får se. Jeg tror på høyere kurser, men jeg tenker at man i dette tilfellet ikke skal kjøpe skinnet på en bjørn Funcom ennå har tilgode å skyte. If you catch my drift.

1 Like

Er ikke uenig i noe du skriver, men ser du følte deg truffet ja :slightly_smiling_face:

Bøyer meg i støvet om din fartstid her er lenger enn min :blush:

Sender deg en pm

Traderne kjekler? Bra!

Tenker de snar føler at de burde være ombord igjen :wink:

2 Likes

Hvilken bjørn sikter du til? Funcom har utryddet en hel bjørnebestand de siste par månedene.

2 Likes

Synes det er litt tidlig at kursen skal nærme seg bullcaset til Redeye (joda, det er et godt stykke igjen dit) når vi ennå har tilgode å se om co-op shooteren og de andre prosjektene har noe for seg. Det går litt fort.

Jeg prøver å bli flinkere til å selge på de blå dagene, spesielt hvis “alle” er euforiske. Før har jeg som regel sittet og sett på, mens kursen har jobbet seg oppover, alle på forumet og chatten har vært ekstatiske og jublet i kor. Så plutselig faller kursen tilbake og det er stille som i graven.

Det har vært mange blå dager nå. Jeg vil kjøpe på en rød.

2 Likes

Basecaset.

1 Like

Vi er ikke engang oppe på basecaset som er på 19,5 :stuck_out_tongue:

Som jeg ser det, så får vi nyheter i løpet av mandag - onsdag neste uke rundt CU og det “nye” spillet - som jeg antar er Rock Pocket sitt spill hvor de viser fram konseptet og tittelen, det er nytt for pressen (og oss). Utfra hva man ser der, så kan man jo prøve å gjøre en vurdering av hvor Funcom opp mot Redeye sitt basecase.

Av positive ting, så vil jeg dra fram free weekenden. Det var mange som prøvde spillet og det var veldig mange av disse som fornøyd kjøpte spillet.

7 Likes

Kursen går ofte av en grunn.
Følger man med litt med rundt om ser man at kursen nå går av mange grunner.

Bildet begynner å bli nok så attraktivt.
Her kan man egentlig bare line opp triggere fremover, så sier seg selv at mange underveis vil gå på en smell, skal bare… :sunglasses:

2 Likes

Skjønner deg godt. Jeg har også sittet litt for passivt til tider🙂. Men du mener vel ikke forumet er euforiske nå?

Synes iallefall det er stor forskjell fra Euforisk type før tallslipp og spill slipp, i forhold til den moderate gleden over kursoppgangen nå.

Synes det er realtivt stille nå egentlig, og har tolket det som at en god del her har redusert allerede og deler håpet om et “pusterom”, slik at man kan komme seg inn igjen på lavere nivåer. Kan selvsagt ta helt feil, og at flesteparten er lastet helt opp.

2 Likes

Ser ut til at innspillingen har startet

17 Likes

Må bare lolle av all nervøsiteten og fudden som råder her nå…

Prates på 24!

6 Likes

Warner Bros og Legendary lager Film og Funcom lager flere spill om Dune. Tror det blir enda bedre en Conan og synergiene rundt den IPen.

Stjernene står på linje for Funcom de neste 1-3-5 åra… De har alt i sine hender til å kunne bli virkelig store.

3 Likes

Hans Zimmer og Denis Villeneuve. konge !! :slight_smile:

Hvis det er noen som akkumulere av større aktører så blir kursoppgangen mer permanent. Da vil de kjøpe av de som letter seg litt, tradere som er happy med 15% osv. Hva er grunnen til å selge nå? Snart topp i trendkanalen på 18.50 eller deromkring (tar det på husk) så er det naturlig at det kommer en pust igjen, det ser man på mønsteret, med mindre det er en større aktør som synes alt under basecase er billig og kjøper jevnt opp dit. Dette er vanskelig å få noe vettugt ut fra, fordi det er så mange variabler å ta hensyn til, som ofte blir subjektive. På sikt er alt bra pr i dag så hvorfor ikke sitte med mindre man føler andre case er bedre i dag? Kjappe oppganger på 6-7 prosenter over ett par dager ut av det blå er alltid skummelt, det som skjer nå med 1% om dagen vanskelig å forholde seg til…

1 Like