Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

haha :wink: nej konsol är svårt att beräkna. Blir spännande och se vad CE levererar i ett litet lugnare kvartal. Jag tror det blir mer aktiviteter i CE nu i Q1-19 än Q4-18 som kan få upp sales/befintliga kunder.

Fra Q4 2017 til Q1 2018, så falt inntektene med rundt 20%. Jeg antar dette hovedsakelig var CE-salg og at vi får en tilsvarende utvikling i år. Q1 er jo gjerne et svakt kvartal på Steam.

Absolut. Q1 är generellt ett svagare kvartal. Tror ändå de kommer bli trevliga aktivteter i Q1 nu som kan höja engagemanget. Dungeons, patches, f2p och sales. Sedan kanske man ska jämföra mot Q1-18 istället som “bara” hade 1070 reviews på Steam. De tror jag vi tar lätt i Q1-19.

1 Like

Jeg er litt usikker på hvor stort team Funcom har på CE for å levere innhold og patcher. De har jo indikert at de er i ferd med å fase over til Conan singleplayer spillet. For alt jeg vet, så er det i full produksjon nå med bare et mindre bugfiksing-team på CE.

1 Like

med tanke på trenden i spelarantalet vore de ett tjänstefel att inte fortsätta leverera content till spelet. Vilket ja är säker på att de kommer göra :slight_smile: sorcery next!

1 Like

Jeg er vel egentlig enig, det ser jo ut som 300k - 600k kopier av CE kan selges i 2019, så ha igjen et greit team burde være mulig.

1 Like

Singleplayer spelet är ju bara i pre-production och open world spelet i concept stadie. Så tror väldigt många jobbar fortfarande på CE just nu. De vill säkert bygga upp ett förråd av content nu som de kan skicka ut under året. Sedan gå över mer mot de nya projekten.

1 Like

Jeg antar at Conan single player har gått over til produksjon nå, og går over til full produksjon i løpet av Q1 2019. Da holder det samme takt som det amerikanske studioet, som fra Q1 til Q3 2018 gikk fra pre-production, til production, til full production, i tre kvartaler etter hverandre på coop shooter spillet.

Det betyr jo ikke at det ikke jobbes med Conan Exiles, men at hovedfokuset er på deres neste spill.

Enig i at sorcery + content er det som mest logisk ville hjulpet på salget fremover.

1 Like

Det kommer vel litt an på hva som kommer til CE. Var vel ikke mange nye features i CE i Q1 2018 og selv om vi kanske ikke får en ny feature i Q1 så regner jeg med at vi får en dlc + mer info om planene framover.

Det de skrev var:

• A single player Conan IP game is in pre-production
  • A new open-world multiplayer game is in early concepting stage, to enter preproduction in 1Q19

Jeg vil tro de melder at single player Conan spillet har gått over til production i Q1 2019, men jeg kan jo ta feil. :wink:

Om man vill gå samma väg tillmötes som exempelvis PDX så gäller det att supporta spelen i flera år framöver. Tar de på sig för många projekt i Oslo så är de dags att utöka personalstyrkan ^^

Er det Conan single player som er sagt kommer i Q2 2019? Når kommer co-op da? Jeg blander disse to.

Jeg antar coop-spillet kommer i 2019 og Conan single player i 2020, har ikke noen sterk formening om kvartal, men tidligst H2 2019 for coop-spillet.

2 Likes

conan RTS utvecklat av PEtroglyph kommer i Q2-19. Vi pratar om inhouse singleplayer spelet utvecklat i oslo.

1 Like

Igen i dag står robotten på ned

Coop kommer i 2019, Conan singelplayer kan man forvente i 2020 eller 2021.

Varför är alla så säkra på att Coop kommer 2019?

1 Like

Fordi det kommer i 2019 :wink:

2 Likes

Det er ikke sikkert, men sannsynlig at det lanseres sent i H2 2019 (eventuelt i Early Access) basert på hvor lenge det har vært i full produksjon, samt uttalelsen fra selskapet om X (in-house) lanseringer i året.

Uansett: Roboten styrer egenhendig showet, den. Ser derimot ut til at en ny bunn settes på 13-blank, så da er man ett lite skritt på vei mot rasjonell prising av aksjen igjen.

2 Likes

" Our talented team of software engineers and artists are collaborating with Funcom on two new unannounced games as well as other projects that will be announced in 2019."

Annonsera (reveal) och lansera titel är inte samma sak @h3nk1