Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Nå skal det sies at de bruker jo det bilde der på absolutt alle artikler som angår Funcom :stuck_out_tongue:

1 Like

Kursen er ~2-3 kroner lavere enn på samme tid i fjor :sunglasses:

I følge OSE, :robot:, Funcom-kungen og “makro” er det akkurat slik det bør være:

Som vi ser av den gule streken, så har Funcom sin fundamentale situasjonen svekket seg betraktelig det siste året (og vel så det).

5 Likes

…eller…sagt på en annen måte…Funcom var kunstig høyt priset og har nå en mer riktig pris :wink:

Funcom tålte en mcap på ~1,5 mrd selv da, og tåler det i alle fall fint nå.

Er for øvrig enig i at det ville gitt mer mening om kursen var ~20 NOK nå, og ~15 NOK da :wink:

2 Likes

Vet…bare kjeder meg sånn mens jeg venter på å bli rik…

4 Likes

Da fikk jeg rett i min antagelse om at det var halloween-spillet i swl-univers og som vi ser er det en større satsing enn the park og hide and shriek. Spillet ser lovende ut så langt.

5 Likes

Jeg er litt spent på hvor stort det er. SPillet skulle komme i Q1, flere medier fikk prøve det for over et år siden og da virket det ok.

Sånn bortsett fra at jeg er skuffet over at vi ikke fikk coop shooter idag. Så er jeg lett positiv på vegne av halloween spillet som virker å være langt større enn jeg hadde antatt og fryktet.

1 Like

Tycker det var extra kul att rock pocket landade ett avtal med en norsk publisher så att det blir en helnorsk lansering :slight_smile:

2 Likes

q1 2018…

Mellom 5 og 10 timer?

Jeg synes også det så ok ut. Det fine med sjangeren er vel at det ikke er sååå mye bra der og gjenspillfaktoren er gjerne lav, så da må man nesten kjøpe de bra spillene som kommer hvis man liker sjangeren og har lyst til å spille.

Jeg tror det hjelper bra på med koblingen til TSW/SWL, det var nok ganske mange der som var sulten på mer story. Til og med walking simulatoren The Park solgte jo relativt bra :stuck_out_tongue:

Er så flott når resten av oslo børs korrigerer seg opp fra gårsdagens, mens funcom: meh…

Det er dette flotte nedslagsopplegget som putrer og går. Fantastisk!

Funcom steg fint i forkant av gdc ofte hjulpet av kortsiktige. Det er naturlig at traderne tar gevinst nå.

Tror ikke du skjønner hvor viktig det er å faktisk ha rett på internett.

Men det er bare å gjette på veldig mye forskjellig, så kan man plukke ut det som stemmer etterpå. :sweat_smile:

1 Like

Vurderte å ta et litt større stykke Funcom i close. Hver gang jeg setter ordren på kurs X legger roboten ut salg med samme volum UNDER min. Les: den matcher ikke min ordre på høyere kurs. Slik fortsatte det mens jeg flyttet den nedover. Det handler utelukkende om å presse ned kursen.

Til slutt sletter man ordren - hvem gidder å forholde seg til idiotien. Folk må virkelig ikke blande sammen det der med at “tradere tar gevinst”.

10 Likes

Det var en som var på forumet før som var veldig god til dette :wink:

Jeg tenker det er viktig å korrigere slik at selv de som ikke skjønner ting så fort også ser poenget :slight_smile:

2 Likes

Gevinst tas primært på dager med volum og sell on news, nå er det mye robotherjing som presser ned kursen, samme for litt siden presset den opp. Jeg likte den forrige bedre, men begge deler like forbanna dumt og irriterende :laughing:

2 Likes

Ett jæv… bra spørsmål Dweller.

Enda godt aksjen følger makro, så den går opp på grønne dager slik den går ned på røde :eggplant:

3 Likes