Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Nå gikk jo funcom opp en god del mer enn index siden nyttår da. At kursen går ned litt nå er naturlig.

Spørsmålet jeg har stilt meg selv er hvor godt mottatt CU blir av pressen. Det tror jeg påvirker hvilket nivå funcom stabiliserer seg på.

2 Likes

Alt det du sier høres veldig riktig og fornuftig ut, men jeg er uenig. Kursen ligger der de store vil ha den. Man ser jo på aksjonærlisten at topp 40 er de med aksjer.

Nedgangen fra 24 til under 12 kom ikke pga gevinstsikring og ikke av dårlige nyheter. Men kursen ble skubbet ned dit for å gjøre aksjen mer attraktiv for langsiktige storeiere.

Nå kommer de inn og kursen holdes igjen av proffe kjøpere med robot tilgang.

Jeg nøyer meg med å observere at slekta til ASP sitter inne. Og regner med at ASP derfor blir den som gir de mindre traderne en skikkelig nesestyver på motstandsplass når han føler storeierne har fått nok billige aksjer.

Derfor sitter jeg i ro.

3 Likes

Det kommer vel an på tidsperspektiv, jeg tenkte mest 2019, mens du vel tenker 2020/2021? Jeg tror jo at begge titlene funcom kommer med i 2020 vil gjøre det svært bra.

1 Like

Jeg tenker akkurat nå og siste året. Og fremover tror jeg presseoppslag kun vil påvirke kursen til et nivå godkjent av ASP.

Tingen er at Funcom kursen egentlig vil opp. Ikke ned. Den hadde aldri vært under 16 nå om ikke det var for at storeierne har bestemt det slik.

Hadde kursen blitt sluppet fritt hadde vi vært på 20-25 kroner nå og på vei opp. Men neida, ned selv om alle er positive til selskapet.

5 Likes

Mitt gjett er at kursen skal tilbake til nivået den var på før gdc etter newsslipp av cu. Og så sidelengs før lite rally i forkant av CU. Egentlig burde jeg jo bare solgt nå, men jeg blir nok sittende som vanlig. Før eller siden kommer reprisinga oppover.

3 Likes

VIKTIG dog, det kan være at noen har luktet samme lukten som meg av Jebsen sin flytting av aksjer og at kursen synker med god grunn pga det. Mitt instinkt skreik til meg den dagen. Men jeg fikk så lite støtte av dere gamle travere at jeg roet meg og anså det som ‘støy’.

1 Like

Hvilke storeiere er det du sikter til?

1 Like

Jeg vil ha jebsen ut. Men ja jebsen sine aksjer er en joker. Hvis han skal selge til disse kursene er nå det ideelle tidspunktet.

1 Like

Hovedsaklig ASP og de som kjøper seg inn.

1 Like

Det er så liten omsetning nå at det ikke er noen veldig store på vei inn eller ut tenker jeg. Noen store kan plukke sakte, men generelt tenker jeg at folk er og venter på pressedekningen fra GDC nå.

1 Like

Kvantitet har sin helt egen kvalitet sånn sett

Vi vet jo at det er flere store på vei inn. Så der er vi uenige. De plukker ikke alle aksjene på en uke nei. Så billig så mulig såklart. Jeg tror det betyr mye mer enn hva 5-10 personer med 50% gearing av 40-100k aksjer får til. De får kursen langt opp og langt ned på sekunder hvis de vil, men de er jo ikke dummere de heller enn at de gearer hvis de får de billig og dropper gearingen om de må betale på dagens høy.

1 Like

Etter hva jeg har hørt. Skal Funcom sin PR Manager begynne i den nye jobben i mai.

Blir jo litt spennende å se hva han klarer å utrette sammen med Rui & Co fremover.

1 Like

Ny Pr manager? erstatte erling?

Om jeg ikke husker feil så var stillingstitlen, pr manager. Har annonsen lagret, men er bare på mobil.

Har ikke hørt noe om at Erling skal slutte.

IR manager kanskje?

Synes dere er i overkant positive. Jeg er klar for å handle på 14 tallet igjen jeg

1 Like

Det er mulig @Morti.

Håper jeg finner annonsen. Så kan jeg legge den ut,om ingen andre sitter på den?

Var utlyst for en stund siden, ikke en erstatter for Erling. Kikket på den selv, men synes den var vel PR-rettet for å være interessert.

Skjer ikke😉