Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Ahh jeg vet hvilken stilling du tenker på det.

Det var basically sjef for community manager teamet.

Jeg håper ikke det men historikk og min personlige erfaring taler imot deg :blush:

2 Likes

Ahh, Erling er Chief Marketing officer tror jeg.

Edit :
bilde

yep.

E igrunn ikke uenig, har spart endel av krigskassa tel 14,50. Men tror det er større sannsynlighet at vi ser 18,50 enn 14,50.

1 Like

Ja, det stemmer @Evilfreud. Sjekket det nå.

Jeg håper på det samme men er forberedt på å kunne plukke under 14. Skal selge ene bilen om en måned også så da er krigskassa ytterligere forsterket :grin:

3 Likes

FM-bilen som selges? :joy:

Transporter. Trenger ikke 3 biler alene. :smirk:

1 Like

Hvis det er slik som du beskriver her, så er det ingenting annet enn kursmanipulasjon = ulovlig.

2 Likes

Stockwatch er noen feige fitter som ikke tør å røre i det (sender standard piss svar) og finanstilsynet ignorerer en galant. Har meldt fra årlig siden 2016.

Unnskyld språkbruken men den er på sin plass.

9 Likes

Det er jo tatt vare på historikken til handlingen til en av sjefshaiene her så skulle være mulig å presentere en oversikt til stockwatch, men vi er jo en haug snørrunger som er interessert i spill som er tull, hvem hører på oss

Mange her tror lovlig handel er ulovlig.

2 Likes

here we go again :popcorn::popcorn::popcorn:

Vel, det er over enhver tvil beviselig. Hvor mange operer ut og inn av topp20 med 3 forskjellige beholdninger på ukentlig basis. Slutt å være så jævla naive og åpne øya.

En vis mann sa til meg en gang. Du skal ikke lære far din å ronke gutt.

1 Like

Så lenge man manipulerer kursen - altså ønsker at den går i en viss retning basert kun på egne handler og et visst handlingsmønster, og det kan bevises…ja da driver man kursmanipulasjon.

Eksempel:
https://www.marketwatch.com/story/two-traders-arrested-over-alleged-manipulation-of-more-than-2000-stocks-2016-12-12

The complaint filed against Taub and Shmalo by the U.S. Attorney says they looked for companies with low trading volumes and then entered numerous trades using “helper” accounts that signaled false information to the market, artificially inflating their prices. Later they sold the shares in “winner” accounts at the artificially inflated prices after accumulating positions at lower prices.

Jeg tror du bør basere deg på norsk lov.

Dette er altså ikke ulovlig, i følge høyesterett.

Den saken der er på ingen måte lik. Men støtt gjerne opp under du, greit for meg.

Ikke sammenlignbart.

Men denne diskusjonen har vi vært igjennom et par ganger nå. De fleste er enige om at åpenbar kursmanipulasjon er ulovlig.

Unntatt dem som baserer handelen sin på den. Tipper jeg.

3 Likes

“De peker eksempelvis på tilfeller hvor markedsaktører ønsker å skjule sin reelle interesse for en aksje, og derfor legger inn små kjøpsordrer. Slike disposisjoner kan falle inn under begrepet markedsmanipulasjon, men det er ikke denne typen virksomhet paragraf 3-8 er rettet mot, står det å lese i dommen.”

Samme som vi har sett/ser i Fun. Bare med større ordre.