Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Det er godt mulig bunnen er der vi er nå. Jeg tipper det kommer an på info/presseomtalen av Conan Unconquered. Noen er nervøse og vil redusere / ut før omtalen kommer i frykt for dump hvis omtalen er middelmådig eller dårlig. Andre sitter inne og satser på god omtalen. Uansett er det logisk å tro at når omtalen kommer så vil det trigge en bevegelse ene eller andre veien.

Omtalen av Conan Unconquered, samt eventuell ny info (pris, lanseringsdato, demo eller ikke), blir sannsynligvis neste trigger for Funcom, så teoretisk bør det vi snart får vite vil til en viss grad styre forventningene til selskapet de neste par månedene.

3 Likes

nedturen har kommet på piss volum, oppgangen var 10x (ikke vitenskapelig regnet ut…)

2 Likes

Mycket hänger på CU nu på kort sikt för kursen i Funcom. Blev inte jätte imponerad av Moons of Madness. Men köper gärna fler aktier runt 14 nok.

2020 är året som gäller. Då tror jag på kurser kring 40-55 nok

1 Like

2019 blir et år hvor også nye fond vil ta posisjon. Kombinert med analysedekning fra norske meglerhus reduseres nedsiden kraftig. Det er aldeles ikke sikkert vi får fisket aksjer på noe særlig lavere nivåer. Gjerne for meg, men ovennevnte er verdt å ta med i betraktningene sine rundt 2019.

1 Like

Veldig laber interesse her. Ikke mange som selger, så tror vi snart rykker opp, der det er vesentlig enklere å få fatt i aksjer, eller et nytt dykk, for å utløse stop loss og tvangssalg… på dette nivået blir vi neppe lenge.

1 Like

@Paddy80 traff meg mitt i hjertet med sin kommentar her oppe, så nå har jeg tatt det til meg og har parkert trading potten min!

Hører du det :robot:? Disse 1000 aksjene får du ikke av meg, nei! :moneybag:

3 Likes

Jaså vilka fonder ska köpa och norska mäklarhus ska bevaka Funcom?

Det er jo ikke sikkert, jeg mener bare det er svært sannsynlig og at det bør tas med i betraktningene man gjør seg rundt 2019.

Når det gjelder analysedekning er Pareto mest sannsynlig, og hva gjelder fond så er jo Storebrand allerede på plass med 140k aksjer. Storebrand har hatt store posisjoner i Funcom tidligere. Videre forventer jeg at DNB og/eller Nordea sine SMB/Tech fond finner veien til Funcom.

Forventer ikke du PAS-dekning og/eller at det kommer nye fond i løpet av året?

1 Like

Hadde vært gull om Funcom kom inn i OBX igjen. Da blir en hel haug fond tvunget til å ta en posisjon.

Det var som kjent etter at Funcom gikk ut av OBX at det virkelig store kursfallet begynte.

Dette gjentar du ofte, men inngang og utgang av hovedindeksen betydd svært lite til ingenting for Funcom-kursen historisk sett. Eneste indeksfondet som gikk ut var vel KLP, og de spiste Funcom-kungen i en famøs sluttauksjon.

3 Likes

Jeg ser bare på tallenes tale jeg. Etter OBX-exit var det fritt fram for Darth Sidious å kjøre kursen til bunns.

1 Like

Det var da fritt frem åkke som, det du sier gir ikke mening. Du korrelerer to helt uavhengig variabler og hevder kausalitet. Det spiller da ingen trille rolle for volumet / handelen av aksjen om ett enkelt indeksfond sitter på 400k aksjer eller ikke.

Det er 400K aksjer som ikke kan brukes til å manipulere kursen med det.

Er det ikke du som i månedsvis har mast om å redusere free-float?

1 Like

Jo jeg har “mast” om freefloat :roll_eyes: Det gjør jeg fortsatt, men det er en variabel som har gradvis og til dels begrenset betydning. Mindre float gjør det vanskeligere å tegne kurs.

I dette tilfellet svarte jeg deg på at det har hatt forsvinnende liten betydning om Funcom har vært på hovedindeksen eller ikke. At de 400k tilfalt den de gjorde hjalp jo ikke, men det var ikke “derfor” Funcom-aksjen stupte før jul 2018.

Utgangen av indeksen er langt ned på listen av grunnene til at Funcom gikk til helvete. Det forklares i all hovedsak av makrokrakk, håpløs eiersammensetning og den endeløse pump-dumpingen til kungen som eliminerte volumet i aksjen.

1 Like

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg henger meg opp i det, fordi jeg har ikke bruk for pengene nå og på sikt ser jo alt gull ut. Men så er det måten hvordan robothandel fungerer, det er samme hvilken vei det går, og de blodsugerne som står bak. Tenk om vi kunne tatt i mot hver minste dump slik at robotmannen hadde mistet alle aksjene sine uten å kunne kjøpe de opp igjen rimeligere. Og når disse sperrene kommer burde vi /markedet kjøpt de med en gang slik at effekten av de hadde blitt borte. (nå beveger jeg meg inn på kartellvirksomhet, men alt er vel lov på Oslo Børs?) Men så er det greia med å mele vår egen kake, vente på bunnene settes og la de da få sitt handlemønster å høste som alle de foregående gangene, da blir det å slite med det samme opplegget hvor man kjøper hype og trend og ikke case gang på gang. Med flere aktører som kan fortelle masse noen om kursmål og levere analyser av selskapet, så vil flere kunne se hva faktisk reell og potensiell verdi i selskapet er og kanskje posisjonere seg deretter mer langsiktig, nå er det ingen som vet noe om hva verdi burde være og da blir handelen slik den er.

OK, det er din mening at OBX-exit og massivt kursfall ikke hadde noen sammenheng, selv om det skjedde samtidig.

Jeg er uenig :slightly_smiling_face:

1 Like

Hadde bare de aksjene som gikk ut gått ned så greit, men alt gikk ned. Så det kan ha vært en forsterkende årsak men ingen hovedgrunn

Helt utrolig. Blir dumpet konstant under laveste selger. Og innimellom under øverste kjøper…

Rolig folkens, dette er visst bare gevinstsikring :crazy_face:

1 Like

Vår venn som på ingen måte manipulerer aksjen kjører mot personlig rekord i dager med kursfall på rad!

1 Like