Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

De burde holdt seg langt unna VR og levert oTWD i 2016 :stuck_out_tongue:

robotfan

Det jobbes og jobbes - vi er meg velsignet.

1 Like

Det der er helt drøyt. Hvorfor kan man ikke se den oversikten hos Nordnet? Hvor finner man den i tilfelle?

Du finner den her: https://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=FUNCOM.OSE

1 Like

Et veldig viktig poeng er jo at det er lov å endre oppfatning ettersom mer informasjon blir tilgjengelig i markedet. Det var VELDIG mange som var VELDIG positive på Starbreeze sin vegne lenge. Og det enorme fallet skyldes jo i stor grad ren svindel fra ledelsen sin side.

1 Like

Har faktisk hatt siden til Netfonds oppe i mange måneder, men har glemt at jeg kan se på andre ting enn teknisk analyse. :joy: Takk!

2 Likes

Tok 3086 stk

3 Likes

Ja, det er på grensen til komisk påfallende at aksjen har blitt systematisk kjørt ned de siste dagene. Om det er snakk om (kortsiktig) shorting, eller om det bare er den sedvanlige grusingen forblir dessverre spekulasjon.

Problemet er at det forurenser psykologien i aksjen, i den forstand at den allikevel skal ned dersom det er en rød makrodag. Tilsvarende skal den ned hvis ikke pressen er euforiske over CU.

Det blir dobbelt opp av elendigheten.

1 Like

For hver gang vi kjøper og holder blir det mindre å spille med, og mengden de har minsker. Jeg vil tro at Conan singleplayer og coop nyheter vil starte en vanvittig oppgang ala før CE

1 Like

Kanskje i dag? :slight_smile:

Kom igjen nå, gi meg nok et lite påfyll i lunch dippen! :slight_smile:

Nå er det bare å vente til alle er “enige” om at vi skal langt nedover igjen, og så fort folk har fått kjøpt det de skal ha så går vi inn i en ny periode med euforisk oppgang igjen. Det virker som om aktiviteten er størst her inne enten midt i nedgangen eller midt i oppgangen. Blir det for stille så nærmer vi oss et vendepunkt.

2 Likes

Dette pump og dump greia i funcom fungerer fordi folk glemmer å se på hvor mye aksjen har steget i forkant av news. Hvor er det traderne har fått inngangen sin og vil de mest sannsynlig selge ved datobasert trigger som gdc?

En annen ting er om news er bedre enn forventet? Det må man også vurdere. Oftest er svaret nei.

3 Likes

Moons of Madness var riktignok årets Halloween-tittel og ikke en AAA shooter, men det ser jo tjue ganger bedre ut enn Hide & Shriek og The Park, og kommer ut på tre plattformer. Jeg hadde ikke trodd Halloween-spillet skulle se såpass bra ut, så jeg ble positivt overrasket. Har egentlig bare ventet på at en publisher skulle plukke opp den tittelen, men trodde det var for sent. Kult at det ble Funcom.

8 Likes

Helt enig. Hadde ingen forventninger til Halloween-tittel, men dette lukter det penger av!

1 Like

Liker godt at Moons of Madness blir lansert på tre plattformer. Det er klart at Funcom har fått laget seg en god prosess for å slippe spill på de tre plattformene uten at det koster skjorta. Derfor er jeg litt mer optimistisk til MoM enn CU, som må tjene inn alt på PC. Vi ser jo at både for CE og MYZ, så har spesielt lansering på PS4 gitt svært gode inntekter.

3 Likes

Funcom er en aksje der du har et jævlig bra fortrinn om du er hovedsaklig gamer, og ikke bare investor :smile: Er nok mange som ikke har spesielt peil på spill som så dette og tenkte “Ok, var det alt? Bare å selge altså…”

1 Like

Mycket av utvecklingskostnaden av MoM är ju redan tagen; och även om RpG är kompenserade för en del så antar jag att det är långt från hela beloppet. Restbeloppet av utvecklingskostnaden hade ju kommit oavsett. Inte säkert det var så dum tidpunkt att komma in på för en publisher

Edit: resultatet blir att Funcom får ett mer genomarbetat och “större” spel än de hade gjort för kanske tillsvarande investering på annat håll.

Mystisk… Så ikke den Posten på 20k komme :roll_eyes:

Det var nok win-win for begge parter, derav samarbeidet. RPG hadde forresten utgifter på 7-8 millioner norske kroner i 2017, så tenker 2,5 - 3 MUSD kan stemme bra som totalbudsjett inkludert reklame. Jeg tenker da at Funcom har betalt ca halvparten, enten direkte som pengestøtte eller ved egeninnsats (porting, utviklersupport, markedsføring).

EDIT: Det jeg har strøket ut over er feil, riktig er:

This game developed by Rock Pocket Games will be mostly funded by Funcom.