Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Denne linken som noen også postet i MoM tråden gir litt oversikt over kostnader på spillet:

De har karret til seg bra med støtte til spillet før Funcom kom inn i bildet.

I utgangspunktet enig, men så sitter vi nå her med dagens nissekurs. Fint å se potensialet tidlig, men det hjelper jo ikke så mye når markedet ikke engang får det med seg når det blir åpenbart hvor det bærer hen :smiley:

Men det er greit, jeg har ikke dårlig tid :slight_smile:

Inte oenig i det; RPG kom sig ut från en liten “skvis” men fick inte kompenserat hela det investerade beloppet. Funcom kunde istället lägga bonuspengar på lansering på fler platformar som gynnar båda parter.

Men min poäng är att fram till lanseringen faktiskt äger rum så har RPG tagit delar av utvecklingskostnaden som Funcom “slipper” betala för. Detta kan senare betala sig tillbaka i form av multilansering, Funcom PR etc etc.
Men innan lanseringen så ser man inget till detta och Funcom får troligtvis en större produktion än det man betalar för (hoppas det gick att följa resonemanget).

1 Like

Andres uvitenhet kan gi meg kjøpsmuligheter. Jeg synes det er veldig greit. Har det ikke travelt jeg heller.

1 Like

Conan Exiles er med i PlayStation Plus pakken for april.

ce_psplus

Dette vil vel generere $$$ i form av DLC’er og økt PR?

4 Likes

hadde heller Ikke jeg heller særlig trua på “Haloween spillet” , men har mer trua nå på MoM enn CU. MoM når et større marked ( Pc + konsoll) enn CU ( kun PC? )
Tror mye flere singel player spilellere enn RTS spillere, særlig mtp konsoll.

1 Like

Detta har diskuterats flitigt i CE-tråden. Läs från det här inlägget och ner:

1 Like
12 Likes

Slike forslag har jeg ventet lenge på. Håper flere blir med på det og at spillindustrien kan likestilles med film- og musikkbransjen over tid. Spillindustrien omsetter for større beløp allerede enn de to til sammen.

9 Likes

Blir one-man show av Stian hos DNB! :man_dancing:

5 Likes

Kjipt at det er rett etter lunchen men positivt at “launch vinduet” ikke byr på de store kanonene🙂

Nei, det er faktisk en fordel at det er etter lunsjen. Folk er mer positivt innstilt når de er mette. Dette er faktisk forsket på.

4 Likes

Hvilken publishing tittel tror du vil gjøre det best?

• Mutant Year Zero
  • Conan Unconquered
  • Moons of Madness

0 stemmegivere

Ja om de dukker opp så… det er endel som gjerne tar lang lunch. Så er det en del som tar arbeidslunch, som gjerne sklir ut med telefonsamtaler etc… så er det endel som blir trøtte etter mat.

Men klart, for de som er igjen, så er de sikkert mer “på”.:+1:

28/03-2019 15:00:00: (FUNCOM) Press release: Funcom reveals release date and pricing for the survival RTS “Conan Unconquered”

19 Likes
4 Likes
  1. mai og to versjoner som kan kjøpes allerede nå :sunglasses:
18 Likes
1 Like

The Standard Edition will cost $29.99, or you can pre-order the Deluxe Edition for $39.99.

https://www.conanunconquered.com/

1 Like