Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Grei mottakelse for MoM vs CU

Sjekket mot MYZ, men når jeg så sjekket mot CE, så ser jeg jo at MYZ sin mottakelse (1mnd+ før launch) var vesentlig bedre enn CE sin. Tenker at det ikke helt er en god målestokk.

2 Likes

Synes det er helt greit at de kommer med en sånn melding. Litt rom for litt moro må man ha selv på børsen :slight_smile:

1 Like

Sjekket du trenden til Conanchopchop også ? :wink:

Selvfølgelig! :smiley:

Mest interesse for Conan Chop Chop for øyeblikket av disse tre! :stuck_out_tongue:

Dette var nok svært god og billig PR for Funcom. Som jeg skrev over, pressemelding er noe Funcom bruker for å lage hype om seg selv og sine produkter, ikke for å komme med info til oss investorer. At vi blander disse to kanalene er vel strengt tatt vårt problem, ikke Funcom sitt. :wink:

Det hadde vært rimelig fett hvis ett av disse PR-stuntene til Funcom gikk viral? :money_mouth_face:

6 Likes

Nå er vel CU en veldig begrenset målestokk. Håper virkelig de klarer å skape litt hype på det i slutten av mai.

2 Likes

Det er egentlig bare MYZ som skiller seg ut med pre-launch hype, den fikk mer enn 2x så mye oppmerksomhet rundt trailer-slipp som CE gjorde. Relativt til CE peakene, så var CE på <1% 6 uker før launch, det var først 5 uker før launch at CE kom seg opp på 1% av launch peaken. Det blir da selvfølgelig litt vanskelig å måle uten noe mer presise data fra google trends.

Jeg liker vel egentlig det de har sluppet av MoM bedre enn det de har sluppet av CU. Av CU får jeg veldig “dette-spillet-er-fra-2009”-følelse. Det kan være gameplayet gjør skepsisen min til skamme og at PR-en fra å være et Conan-spill veier opp. Petroglyph-navnet var ikke nok til å gjøre noe for deres forrige spill.

2 Likes

Det føles definitivt ikke nytt nei. Jeg synes CU ser ut som en spesialutgave av Age Of Empire slik det har vært de siste 10 årene. Så får vi se om miksen av det og bølger av motstandere tar av eller ikke. Føler utfallsrommet for CU er veldig stort.

2 Likes

Rewarden av å stoppe de der bølgene bør gi noe vertfall. Ser ikke helt hva poenget skal være å hele tiden forsvare seg uten at det gir noe annet enn “kred”. Satser på å bli positivt overrasket over gameplay.

1 Like

Tror mange undervurderer hvor mange salg penis og puppe slideren gav de første ukene… det var vel ikke noe som ble markedsført, derav ingen økt pre interesse pga det, men da launch kom og endel av de høyrøstede streamerne med hundretusenvis av følgere(ikke mine favoritter, men dog) begynte å løpe rundt med svære pupper og syntes det var hysterisk festlig noen dager, så ble det en slags farsott i visse gamingmiljøer.

Funcom hevder effekten av dette var minimal, men det kan de jo umulig vite. Det er jo ikke sikkert de som følger disse streamerne kjøpte spillet samtidig med at det ble streamet. Det kan jo ha skjedd senere på dagen, evt senere i uken.

Tits and ass sells. Sånn er det bare.

Etterhvert har heldigvis kvaliteten og dybden i spillet tatt over og blitt driver av salg🙂

2 Likes

Jeg er enig med @shadowsbane , dong-slideren hadde nok en markant effekt på salget og omtalen spillet fikk.

1 Like

Så det dere sier er at dong slider egentlig er grunnlaget for Funcom 2.0 og 3.0 (Dune)?

4 Likes

https://tinfonder.se/Innehav/

Funcom är utanför topp 10 nu.

Uppdaterad per sista mars.

6 Likes

Jeg ser på det at funcom er utenfor topp 10 hos dem kun som en fordel, betyr at de har mye mer muskler å kjøpe funcom for.

En helt annen ny teknik sak som jeg postet samtidig med deg:

Øker dette reachen til Ny teknik og funcom i noen vesentlig grad?

4 Likes

Eller så har Fonden helt enkelt köpt mer i andra aktier. De har ju ökat i Funcom med men inte lika mycket som andra aktier.

Eller så har aksjekursen i de andre spillfirmaene gått opp sammenlignet med Funcom. :slight_smile:

5 Likes

Svært liten salgsvilje. Nå som jeg er fullasta kan den godt stikke når som helst! :slight_smile:

3 Likes

Ja det betyr at flere kan handle fondet

Jo men det jeg stusset på var at et selskap med så lav market cap som funcom kunne være en top 10 holding til fondet.

Så det jeg vil frem til er at jeg tror fondet har fått inn ganske mye mer midler, som de har satt i andre selskaper.

Altså at de har fått mer muskler som betyr at de kan fortsette å handle i funcom om de ønsker det.

4 Likes

FC stod i 14.6 NOK sista februari

Nå har det blitt fyllt på konstant på 16,40 i snart en time

2 Likes