Fin film! Og helt i Lovecraft/Funcom-hjertet
Er ikke helt klar enda, men noe særlig klarere retning har det vel ikke vært på en stund, konsolidere ukes tid til og samle krutt til å blaste gjennom og bli på insiderkjøp 20 kroner og opp
Potensialet frem til slutten av mai er eksplosivt… Jeg spår 24kr før CU
Det tror jeg er veldig urealistisk desverre.
Mer eller mindre realistisk en ved CE EA launch?
Er noen fond inne igjen nå, i tillegg til et bedre case, analyse der base er 19.5, bull over 30, launchype, etc.
Siden vi har liggi å reka mellom bear og base, ser jeg det ikke som noen stor overraskelse om vi skulle touche oppom mellom base og bull ved en launch.
Tror ikke den kommer så høyt på forventninger til CU. Da skal de lykkes enormt med hype og det har jeg heller lite tro på. Så skal vi se 24 innen CU lanseres tror jeg vi er helt avhengige av andre nyheter.
Villig til å sette en grei flaske vin eller noe på om 24 inntrer før CU er sluppet da?
Hva med å øke veddemålet? Skal vi vedde 500 000? Eller si, en ny BMW?
Helt enig der. Men at kursen skal tøffe avgårde opp dit iløpet av bare noen få uker/måneder har jeg mindre tro på. Ser heller ingen grunn til 24kr med det første. Når de begynner å levere Dune og co-op shooter så kan kursen godt begynne å klatre litt igjen, dersom det er kvalitet og selger godt.
Mtp hvor kursen stakk med CE, så blir det nok all time high for Funcom 2.0 neste år, om spillene leverer god kvalitet. Selger CU bra så kan det bli god kurs post launch, jeg tror på etablering over 20 kroner med det første. Men det kan fort komme en kronesdipp de neste ukene før det skyter videre opp?!
Gleder meg til alle må løpe etter når kursen drar på, skjedd før, skjer igjen. Samme mentalitet som står for bakgrunnen til mange sine posisjoner i funcom.
He he liker å holde meg til veddemål på vennskapelig nivå Penger får man prøve å tjene på å handle aksjen så får veddemål være krydder i hverdagen.
Det er en fin holdning som jeg deler. Det var bare spøk. Men hvis vi skal understreke hvor sikre vi er på våre kursmål med å vedde så ville jeg bare sjekke om det blir brukt som et billig triks eller om man virkelig er overbevist om at 24 kroner er så umulig.
Det er mange her som har glemt fullstendig hva de tenkte før kursen ble gruset bevisst. Den grusingen har aldri endret mitt syn. Og 24 kroner er ingenting. 40 kroner i løpet av neste år er meget mulig. Er vel bare snaue 30% til 24. Det kan ta en dag eller et år. Men jeg har ikke tro på så mye overhyping av noen av Funcom sine spill i det hele tatt. Det er en strategi fra fortiden. Så 24 kroner er mer sannsynlig etter lansering enn før.
Selvsagt er det ikke umulig men jeg tror det er langt mer sannsynlig at det ikke skjer. Derav et greit veddemål. Ser ikke helt hvorfor man skulle mene at det var et billig triks. Over 30% opp på en drøy måned er vel forsåvidt et veddemål jeg vel kunne vurdert på hvilken som helst aksje og hatt gode odds.
Potensialet for formasjonen, bull-case, gir meg noe over 23. Edruelig case gir meg noe over 21. Alt ettersom hvordan man måler. Ble litt overrasket over at de klarte å presse den ned igjen etter brudd opp over 18 i dag men satser på den fortsetter opp i morgen.
Jeg var kanskje litt uklar. Det er en økende tendens til at folk understreker poengene sine med å si “Og det er jeg villig til å vedde på”. Du er en mann som har vist høy grad av integritet på forumet. Så jeg tenkte vel ikke på deg spesifikt selv om jeg benyttet anledningen til å ta det opp med svar på ditt innlegg. Men tenker selv at det ikke er nødvendig å vedde.
30% opp på en mnd var helt standard i Funcom i 10 år. Egentlig var det vanlig med 30% på 3 dager.
Nå har folk glemt det og ser den mer jevne og stødige oppgangen som chartet har vist så langt i år. Folk har kort hukommelse. Så de fleste tror at det som har skjedd de siste mnd vil fortsette.
Men vi vet at alle rallytendenser har blitt avlivet like etter fødselen. Avlivet ved bruk av kraftige nedsalg på store volum. Helt uten grunn. Vi vet at det er ASP som flytter på sine egne og andres aksjer. Og vi vet at ASP er den som har lagt mest arbeid ned i få Funcom på rett spor av alle oss aksjonærer. Foruten de som jobber der eller kanskje Malmberg. Uten hypertradingen med flere hundre tusen aksjer så hadde kanskje kursen vært 24 i januar/februar allerede.
Så tenker jeg at ASP vil tjene svært mye på at kursen går opp, på et tidspunkt. Hvis jeg var han så hadde jeg gjort meg ferdig med mine sprell før coop shooteren nærmer seg for mye. For når det skal lanseres er det også et etterlengtet singleplayer Conan spill som kommer der fansen endelig skal få spille Conan selv. Da tror jeg kanskje selv ASP blir for liten til å holde kursen igjen. På et tidspunkt må han slippe den opp.
Funcom er et villdyr som er blitt holdt innestengt i sin hule mot sin vilje og nå sprekker snart hengslene i selve stålet. Når villdyret er ute blir 1 million aksjer gjerne omsatt på 5 minutter.
Hvorfor skal det som var helt normalt før plutselig være så usannsynlig nå som selskapet lanserer suksesser på løpende bånd, selskapet er gjeldsfritt, risikoen for emisjon ikke til stede, fond kjøper og holder osv? Det er bare en grunn til å si noe slikt, det er for mye fokus på sin kortidshukommelse.
Nå er folk vant til at Funcom oppfører seg omtrent slik som de tekniske grafikerne (klasse - de tegner jo rette streker og alt ) spår. Men det er en side ved slik type handel som ikke sammenfaller med ASP sin exitstrategi. Han skal ikke selge på topp samtidig som alle de tekniske grafikerne skal selge sine også. Og han gjør ikke Funcomtrading til en heldagsjobb i 6 måneder for å sitte igjen med 10-20-30 prosenter. Glem det!
Nei, ASP skal sørge for at vi her på Tekinvest og andre småsparere i Norge og Sverige kjøper aksjer når han selger. Sannsynligvis når Funcom kursen sprenger alle charts. Og folk kaster seg inn for å ikke sitte utenfor når kursen går som en rakett. Det skjer stort sett når kursen har gått som en rakett allerede over tid og det ikke er motstand i chartet noe sted.
Husk, når var det nordmenn fleste kjøpte sine første Bitcoins? Når var det avisene hadde daglige artikler om hvordan man fikk kjøpe Bitcoins? Jo det var på topp. Det var ingen skyer i horisonten. Da tømmer ASP seg. Rett i nevene på småsparere land og strand rundt.
Skal han få det til så må småsparerne først selge aksjene de har. Så må de sitte utenfor når kursen pløyer på. For at folk skal sitte utenfor når kursen går gjennom motstandsnivåer må kursen gå så fort at folk tror kursen vil duppe kraftig ned igjen neste dag. De vil ikke kjøpe i sluttauksjonen når kursen er 5 kroner over det den var 2 minutter før. De vil heller ikke kjøpe i åpningen når kursen åpner 5 kroner over der den sluttet dagen før. Da sitter alle og venter på en god inngang og satser på “hullet skal tettes” osv som teknikerne sier. Det er først når ingen venter lengre, men slenger seg på bare for å ikke miste (mer av) toget at folk tør kjøpe. Da selger ASP rett i nevene på folk.
Skal jeg tippe så blir det på 40 kroner+. Så lenge ting går noenlunde bra og som forventet.
Tror det skal mye til om vi ser 24 før CU, dersom det ikke kommer noen ekstra saftige nyheter i tillegg. Og det kan jo godt skje.
At vi skal slite med å se 24 skyldes så klart den schizofrene handelen i aksjen.
Det er ikke en eneste småsparer i Norge som rører Funcom med ildtang. Det er kun en hard kjerne igjen, og de er like ille som ASP når det gjelder pumping og dumping.
Jeg har satt i ro opp og ned og opp og ned, nettopp fordi den plutselig kan ta skyhøyt av. Da vil ikke jeg være utenfor.
Bra innlegg med mange poenger som gamle Funcom travere kan nikke gjenkjennende til!! Helt sikker på at megarallyenes tid i Funcom IKKE er forbi, de har bare blitt avlivet som spirer i lang lang tid.
Siden det virker som jeg har blitt frarøvet menneskerettigheten til emojis (@pdx) så får jeg benytte dem her.
Tror ASP synes det er god humor å lese alt som fables om han. Håper han slipper sin side av historien når han evt. har solgt seg ut så vi får sett om noe av det som har blitt skrevet har rot i virkeligheten.
Alle som har tilgang til aksjelistene kan se hva han har holdt på med siden han kom inn i aksjen.