Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

God kveld. Mutant er nummer 69.

:blush: Jeg begynner å glede meg til rapporten.

4 Likes

Hva tror vi er totalsalget for myz på alle plattformer er per nå? Er det ikke relativt lite som blir solgt på plass 50-100ish?

Kan ikke se for meg at aksjen får noe særlig hopp på info om 3-400 000 solgte.

Jeg tror det er ca. 120 salg per review på steam. For konsol tror jeg det er 220 salg per review. Tror forumet får seg en positiv overraskelse når raporten kommer.

1 Like

Hvordan regner du ut dette? :thinking:

:thinking: hmmm, kommer bare til 177k

2 Likes

Tror nok du må dele på 2 for å ha et mer realistisk intervall.

3-400 000 hadde vært veldig bra faktisk. Jeg tipper 250-300 000 på alle plattformer til nå, mulig det er mindre.

Har fulgt med Funcom i 2 år nå og tror man er tjent med å være realistisk, 250-300K er OK og hadde i mine øyne ikke vært skuffende på 1.5 mnd.

1 Like

Denne mannen var jo litt interessant…

3 Likes

Hva er relevansen til Funcom? Mulig jeg bare overser noe åpenbart eller det er noe jeg ikke har fått med meg.

Han jobber i Tencent og har jobbet i Funcom.

3 Likes

2014 lär han inte haft goda minnen från FC… det skvallrar ju 5 månaders jobb där med om ^^

1 Like

Faktor 65 på MYZ är fortfarande för lågt på MYZ. Jämför med spel runt samma position på GTS så ser du att MYZ har betydligt färre antal reviews. Dessutom högre betyg. CE ligger ju på 60-65.

1 Like

Noen bør kanskje oppdatere ham på Funcom 2.0.

1 Like

Hva tenker du er en mer trolig faktor?

80 skulle jag säga är en rimligare faktor för ett single player spel med högt betyg. Högre faktor när merparten av sales är i början.

Sedan vet vi inte vilken impact deluxe versionen fått som såldes utanför Steam långt innan den släpptes där och influencer programmet. Blir en bonus

5 Likes

«Garantert» mellom 75 - 120 - XCOM 2 har for eksempel 100+ salg per review.

Gode singleplayer spill har høyere antall salg per review enn dårligere sådan og/eller multiplayer.

~80 som @antzzo bruker virker fornuftig og konservativt.

1 Like

15 Likes

Det trevliga med om man jämför mot Q1-18 är att vi har nu 2 spel i detta kvartalet mot 1. (Räknar inte med SWL).

Förra Q1 hade CE 1070 reviews köpta genom Steam. Redan nu efter 15e januari har CE och MYZ sammanlagt 458 reviews. Mao strax uppe i hälften. Långt kvar på Q1 :slight_smile: sedan konsol… Q1-18 hade 2.2 musd i omsättning

6 Likes

Q4 2018 ender opp svært mye bedre enn Q4 2017, selv om man bare regnet med Conan Exiles, ettersom det har solgt mye på konsoll, noe det ikke gjorde i 2017. Når man da legger på MYZ, så blir det veldig pent. Tilsvarende er det i Q1 2019, Conan Exiles på tre plattformer selger mye bedre enn CE på to plattformer i EA (hvor spesielt Xbox-versjonen var så-som-så). I tillegg får de nok litt inntekter fra Japan som nok var rimelig fraværende i 2017, selv om Funcom her vel bare får en royalty (de har solgt rettighetene).

Spørsmålet blir jo hvordan det går i Q2, vil CE, MYZ og CU selge bedre enn det CE gjorde alene i 2018? Tilsvarende for Q3. I Q4 regner jeg med at det blir CE+MYZ vs CE + MYZ + CU + Coop shooter+ Halloweenspill. Regner med at det kan bli Funcom sitt beste kvartal noensinne. :sunglasses:

4 Likes

Jeg mistenker at Q1 2019 blir litt kjedelig før Rock pocket og coop shooteren kommer i H2.