Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Sjøsprøyt. Det blir haraball når Funcom casually annonserer på hjemmesiden sin at Bungie føler selfpublishing blir for mye for dem og har valgt Funcom som publisher for Destiny 3.
Evt at Bungie erklærer sin elsk for AO og vil lage AO2, og bruke FC som publisher.

2 Likes

Hvis du ser på tallene for Q1 2018, så blir Q1 2019 et fyrverkeri til sammenligning. 2-4 MUSD høyere revenue. :wink:

5 Likes

Det er vel ikke utenkelig at de annonserer publishingprosjekt(er) for 2020 iløpet av h1 2019.

1 Like

Var kan dessa rykten hittas någonstans?

De är väl EA som är publisher för C&C remaster?

Omsättningen i Q2-18 tror jag blir svårt att slå. Hänge såklart på hur bra CU slår. Dock tror jag vi kommer ha bättre marginaler och högre net revenue än de kvartalet.

Jeg heller egentlig mot at Coop shooter kommer først i 2020 jeg.
Jeg tror de ville sagt 2H (evt. late) 2019 allerede hvis de hadde tro på det. De sa jo allerede i Q1 at Rocket Pocket spillet kom til å komme H2-19.
De håpet på å ha alle ansatte på plass Q2 18 og være i full produksjon da men da Q2 ble lagt frem var det fortsatt " team is almost fully staffed" så helt full fart ble det trolig ikke før sent Q3-18.
De jobber med en ny IP så det er mindre de kan gjenbruke, slik at jeg tror man trenger hele 2019 for utvikling.

Når det gjelder uttalelsen om ett egenprodusert spill i året så tror jeg ikke de ser på det som brudd på den startegien om de i perioden 2018-2021 gir ut ett spill i 18, 2 i 20 og ett i 21 feks.

Vi får jo se hva fasiten blir men ved Q4-presentasjonen bør de i det minste kunne fortelle hvilket år spillet kommer.

1 Like

Jeg er overtrøtt og setter ut falske rykter, ill show myself out

1 Like

Det er BS, siden dette er en EA propperty.

Jeg er nesten enig og jeg tenker det blir tilfellet hvis de ser at hey, hvis vi slipper i 2019, så mangler spillet 3 måneder med polish, la oss slippe det i 2020 i stedet. Det blir ikke store forskjellen om de slipper det i Q4 2019 eller Q1 2020. 2019 vil se dårligere ut, 2020 vil se bedre ut.

… Jeg tenker dog at siden de eksplisitt skrev en i året, så har de planer om det, hvis de visste at hey 2019 ryker nok, så det blir 0 i 2019 og 2 i 2020, så burde de ha skrevet 0 - 2.

Jeg tenker derfor at de har 2019 som target for coop shooter, men at de kommer til å være pragmatiske der. Kan de slippe et vesentlig bedre produkt i Q1 2020, så gjør de heller det.

1 Like

Personlig så fyller jeg på litt etter litt hver mnd når kursen er mellom 10-18. Bare gøy å spise seg til en større andel av selskapet over tid. Hadde flere gjort det samme så hadde det blitt dyrt fort, så for min del er det helt greit at kursen vaker på lave nivåer😊

8 Likes

Null volum = weak memes.

Tar joken, men tenk litt annerledes. Dersom du mener du ser noe andre ikke ser, og et selskap blir billigere og billigere, hva er ikke bedre enn å få muligheten til å kunne kjøpe mye, mye mer og ved senere anledning tjene mye mer? Kjør Funcom mot bunn så skal jeg låne hatten av meg av bekjente og banken.

3 Likes

Var ikke mer enn en (veldig) weak meme.

Jeg er helt på linje med deg, og øker når anledningene byr seg disse nivåene :v:

Det sagt, det er et litt sørgelig faktum at aksjen bombes (med hensikt) ned gjennom alle tenkelige støtter (og funamentale holdepunkter) til volumet er som dugg for solen. Men slik har det vært så lenge nå, at det tjener ingen hensikt lenger å ta opp igjen den diskusjonen.

1 Like

Under 12 nok snart igen?

litt stillingskrig mellom, 12.40 og 12.60 salg kontra kjøp ser jeg i ordrebildet. Men plutselig så forandrer det seg som vanlig. Umulig å si, men går makro litt ned så ser det slik ut kanskje

EDIT: dette forandret seg akk i det jeg skrev. lol. Nå er bolken på kjøp nede i 12.20 og 12.00

Fyller på igjen på 11.xx.

Får se om det biter.

Da venter vi bare på ny Avanza-melding.

Helt ute eller har lite likvider?

Er det et bedre børsklima og makro som er årsaken til siste tids nedgang? :joy:

Her trengs det forklaringer og noen nye streker.

1 Like