For noen minner man har som Funcom aksjonist;
La inn litt kjøp på 17.90 til 17.80, for å fange opp litt SL aksjer når den dipper ned på 17.99👍
HAHA huff, husker det produktet
Husker Ole Schreiner spilte det
Blir spennende å se avslutning i dag, kan fort stå i 18.50+ når vi spiser Taco
DEt at han kaller funcom et fond… sier det meste
NVM, leste feil.
Men han sier vel ikke det ? Han sier vel at han valgte fondet med det kuleste navnet og i tillegg brant han seg på enkeltaksjer ( funcom ) .
Han kunne ikke bare sagt at han brant seg på aksjekjøp, det måtte presiseres at det var Funcom det gjaldt
Er vel den enkeltaksjen som har fått mest pes opp gjennom årene, så hvorfor ikke kjøre på med mer??
Han var sikkert innom Funcominvestor
Har litt innside info. Han opptrer med falsk navn i saken der. Hans egentlige navn… Er Jørgen…
Ligger en viss bitterhet der kan jeg lese mellom linjene
Haha! Jepp, kunde lika gärna varit ”insert company name here”
Will Dune be two movies?
That’s the plan. There’s a backstory that was hinted at in some of the books [that we expanded]. Also, when you read the book there’s a logical place to stop the movie before the book is over.
Ding ding ding
Edit: Ser ut til at tråden om Dune-spillet er forbeholdt insidere. Den bør vel åpnes for alle (@Evilfreud & Co.).
For øvrig tror jeg sterkt på at Funcom publisher et spill i forbindelse med premieren på den første Dune-filmen mot slutten av 2019. Legendary (som fant Funcom gjennom Petroglyph) har gjerne forutsatt dette i avtalen.
Mao. at det er et av de to uannonserte prosjektene vi vet de investerer i.
Er det rart? Mange som er sure for at de satt deler av ræva igjen på perrongen tenke jeg
For de som ikke forstod det, 5 kroner er bare et eksempel. Jeg vet at tallknusere har problemer med å forstå et språk der man bare bruker tall som eksempler. Men det er det språket jeg snakker. Og trolig mange lesere også. Du kan ta alle tallene mine og bytte ut med hvilket tall du vil så blir kanskje det jeg skriver i teksten litt mer forståelig. Jeg har bare brukt tall som gjør poenget tydeligere. For de som ikke snakker i matematisk språk. Mange forstår poenget lettere ved å skrive et større tall som 5 kroner enn f.eks. 2 kroner.
Da er vi stort sett enige da. Jeg forutsetter også at ting går godt og noenlunde som forventet.
Jeg antar faktisk ikke at ASP alltid får solgt alt på topp og kjøpt på bunn. Men er enig i at han trader til seg profitt. Det har alltid vært tradere i Funcom. Ingen har tradet med like stort volum som han. Men de fleste som har fulgt med vet at ASP lett kan plassere kursen 5 kroner høyere enn nå på 5 minutter hvis han vil og kombinerer det med en eller annen nyhet.
Jeg tror folk husker litt dårlig om dette. Det er vel bare TSW’s manglende konvertering fra interessenter til beta til kjøpere av spillet som har blitt en sak der man kan påstå at selskapet feilkommuniserte. Det vil si, de hypet spillet for mye ved å melde hvor mange som hadde meldt seg til beta. Mens et mye lavere antall spillere faktisk kjøpte spillet og betalte månedsabonnement.
Å si at den tidligere ledelsen pøste ut meldinger om hvor fantastisk fremtiden kom til å bli er en helt feil beskrivelse av hvordan Funcom ledelsen opererte selv på den tiden. Det har aldri skjedd. Altså at de har pøst ut slike meldinger. Nå er det lenge siden ledelsen ble byttet ut og selv da har selskapet økt med 30% på kort tid helt uten ledelsens hjelp mange ganger.
Dersom det er som du sier at med ny ledelse så reagerer kursen på fundamentale forhold og ikke f.eks. på tradere sine forsøk på sette igang rally så burde kursen gått opp når et spill lå på topp på salgslistene, ikke ned.
Myz ble lansert 4 desember. Den dagen var kursen oppe i 18.29. Så, mens spillet bare stiger og stiger på salgslistene og etterhvert går helt opp til topps på den globale salgslisten så stuper kursen. Man har altså en situasjon der spillet stiger og stiger på salgslistene, det fundamentale sier kjøp, men kursen stuper. to dager etter lansering er kursen nede i 15.80. 6 dager etter lansering stenger kursen på 15.01. Den 27.12 stenger børsen med kurs 11.57. Ca på den tiden drar Myz inn priser for spillet og selskapet omtaler spillet som en suksess.
Conan Exiles lanserte på EA 31. januar 2017. Det var dagens ledelse som opererte selskapet den gangen også.
Man kan se under her at kursen økte med ca 350% på en mnd. Måneden etterpå var kursen ned 50% igjen. Det fundamentale tilsa suksess da spillet lå høyt på salgslistene ganske lenge. Vi vet nå at spillet er en gigantisk suksess for selskapet. Spillet har generert enorme inntekter i hele den perioden der kursen stupte.
Det er absolutt ingenting som tyder på at det fundamentale styrer kursen i Funcom. Selv om oppgangen det siste kvartalet har fulgt tekniske streker til punkt og prikke og man kan se en nokså jevn stigning i kurs så har dette lite med det fundamentale å gjøre.
Man skal være klar over at de som handler etter teknisk analyse har en egeninteresse i at det tekniske holder vann. Jo flere som henger seg på jo mer trygg blir man på å kjøpe og selge etter tekniske signaler. Hva gjør teknikerne når man kommer til toppen i en tradingrange mens spillet selger til topplassering, alle de største streamerne elsker spillet og anmeldelser renner inn til toppkarakter? Jo de selger.
Hva gjør de fundamentale når selskapet melder om positive ting som skjer i selskapet, mens kursen stanger i toppen av tradingrange? Jo de kjøper.
En ting er sikkert at om man tolker kursutviklingen opp mot meldinger som kommer fra selskapet så er det teknikerne som har vunnet kampen om kursen 100% av tiden i år.
Jeg tror også at det fundamentale vil styre kursen etter hvert. Men jeg tror at vi alle lever med pluss på kontoen så lenge ASP vil det slik. Han tegner strekene. Andre gjør det samme med mye mindre volum. Bildet forteller oss nå at vi skal følge det tekniske. Så mange gjør det. Heldigvis for meg så er de fleste tekniske signaler veldig positive nå med alle slags signaler som sier at kursen skal opp videre.
Vi er uenige. Jeg syntes det fundamentale styrer Funcom i veldig stor grad over lengre tid.
Forhåpningene til salg både for Conan Exiles og MYZ var nok for høye ved lansering. Det hjalp selvsagt ikke MYZ at makro trynet totalt i verden akkurat rundt lansering.
Alle norske funcomaksjonærere burde forøvrig sende blomster til våre kjære svenske fondsforvaltere.
Jeg er forøvrig helt enig i betraktningene rundt det tekniske i funcom. Det tegnes opp som traderne vil, og man viser det bildet man ønsker å vise.