Regner med flere her inne er drithappy med dumper jeg. Ser ut som det de siste dagene, folk tagger cirmes, nevner ASP i hytt og gevær i håpet om at han skal dumpe og det kan kjøpes igjen fordi man solgte for tidlig. Skiftes mening her inne i takt med posisjon hele tiden.
Ikke minst at man sier “nå har jeg satt stop-loss!” etc.
Det betyr fritt oversatt “Har en kjøpsordre liggende ute litt under kursen for øyeblikket”
Ser det veldig godt i andre tråder. Folk som vanligvis er rett så positive, argumenterer nå kun mot de som skriver om noe som kan være bra. Mange færre likes på “hause” inlegg etc. Forumpsykologi/stemning er også en kjøps og salgsindikator i Funcom.
Og tør man å stikke hodet frem å si ifra så blir man halshugget immediately av enkelte
… men å si man har stop-loss er kanskje ikke det lureste?
Jeg har overhodet ikke blitt halshugget her når jeg har sagt jeg har redusert, så ser liksom ikke heeeelt problemet dere snakker om.
Problemet er jo at aksjen er håpløs.
Du og et par andre her inne er jo “fredet” da.
@Christian med god grunn, som følge av at fyren er oppegående! Men er et par andre i klubben der som passer til innlegget ditt.
Jeg kan love deg at jeg ikke er “fredet” når jeg skriver noe dumt
Det skjer så sjelden, i forhold til alt dere bidrar med, at dere har noe å “gå på” i de flestes øyne tror jeg.
Det som händer idag är ju inget nytt precis. Jag har upplevt det i alla fall tresiffrigt antal gånger.
Det positiva är att vi sätter nya higher lows hela tiden. Jag tycker det visar på allt som är positivt i Funcom 2.0 och det är bara sunt att falla tillbaka lite och samla styrka då&då
Ikke at det smerter meg, men du har for eksempel ikke likt de lange innleggene mine de siste dagene. Det har du gjort i 100% tilfeller i flere år tidligere. Så Shadow og Slappenfjert har helt rett. Nå kan det godt være at man ikke er hundre prosent enige i alt jeg skrev i de innleggene, men det har du og andre trolig ikke vært tidligere heller.
Men akkurat dette gidder jeg ikke diskutere. Kan fort bli oppfattes som grinete og barnslig. Men det påvirker og det er definitivt sant. Det er bare å se på posten min om Dreamworld.
Dette er en saklig post som omhandler det viktigste tema hva gjelder Funcom etter min mening. Jeg fikk toppkarakter i busniness anlyse på universitetet. Og der lærte jeg at å analysere et selskaps Competetive advantage er det viktigste for et selskap å treffe riktig på. Funcom fremhever Dreamworld som sitt competetive advantage. Dette danner grunnlaget for hele strategien. Når man skal evaluere strategien, prissetting av produkter, promotering nær sagt alt det viktigste.
Den posten er, beskjeden som jeg er, noe av det viktigste som er skrevet på dette forumet på lang tid. Ingen tok tak i det. Posten mangler likes fra
@Evilfreud, @h3nk1, @Christian, @nofun og 40-50 andre
Jeg spurte tidligere om noen her på forumet kunne forklare hva Funcom brukte Dreamworld til. Ingen gode svar. Kun en helt ok kommentar fra @Alex.
Det ble sagt “sikkert noe backend” greier.
Nå sier Funcom at det fortsatt er deres Competetive Advantage. For de som ikke vet hva det er “Google it”. Det burde vært noe vi som “kan” Funcom burde vite alt om. Det ble dessverre ikke tid til å spørre Funcom (i møtet med dem) om deres Comptetive advantage.
De som ikke forstår hva Dreamworld er kan egentlig omtrent ingenting om Funcom. Så brutal må jeg dessverre være. Sorry! Jeg er heller ikke en ekspert på det, så selvkritikk til meg også. Men jeg forsøkte å sette fokus på det. Det var dessverre ikke interessant nok akkurat nå.
Ikke minst kan man merke at enkelte medlemmer som vanligvis er svært aktive plutselig blir helt stille.
Regner med at aktiviteten fra disse “enkelte” kommer til å komme for fullt igjen fra mandag, da har man vel fylt på igjen.
Så mye personlig syting det har blitt her nå da… Så fort kursen kræsjer så blir det gruppeterapi her inne.
Hu HEI hvor det går…
Bare et lite kontroll spørsmål, burde en selge eller KJØPE nå? Hehe
Min post har ingenting med kursen å gjøre. Jeg har ledig tid akkurat nå og venter på noen bilder. Så da kan jeg lese forum midt på dagen til en forandring.
Hva er det du mener er syting? Når kursen går ned 7 % uten noen som helst grunn så er det rimelig naturlig at det blir en liten diskusjon.
Ser frem til at du kommer på haussesiden igjen - skal vi si på mandag?
Lange innlegg som kun ser ting i positivt lys er gjerne innlegg det er mindre sannsynlig at jeg liker, selv om alt som står der er riktig. Spesielt hvis de er i en lang serie av slike innlegg.
Jeg liker veldig godt hvor Funcom er på vei og de er sammen med Kitron den suverent største investeringen min. Jeg hadde nok kjøpt tilbake litt Funcom i dag selv om jeg da hadde kjøpt ca en krone dyrere enn jeg solgte de for hadde det ikke vært for at jeg faktisk trenger pengene. Jeg er bare svært usikker på akkurat hvor Funcom kommer til å være når jeg trenger pengene, så har derfor hedget ved å selge 50%. Det har kommet noen positive nyheter etterpå, så angrer jo litt, spesielt på litt sikt.
Det jeg er mest spent på er når Funcom skal presentere coop shooter konseptet sitt. Jeg ble egentlig mer positiv til det etter å ha sett MoM, for jeg tenker at det kommer til å se svært bra ut, så nå venter jeg bare på hvilket spill det kommer til å minne om. Payday 2 og Vermintide er to gode eksempler på hvilken retning de kan ta det. Her tror jeg all erfaringen Funcom har fra å lage raid/dungeons virkelig kan komme til sin rett.
Det hadde jo vært morsomt hvis coop shooter spillet hadde en CGI-video med like høy viral-faktor som MYZ-videoen i en sjanger som er mye mer populær. Var mange som ble skuffet når MYZ ikke var en shooter, så det er åpenbart et marked