Er opptatt med å kjøpe, så vi får se
Vel, siden jeg jobber de 10 timene dere skriver frem og tilbake før jeg er hjemme så setter jeg meg ned og skiver mine tanker på kvelden utenfor børsens åpningstider (by the way). Det kan da bli 2-3-4 poster mens jeg får svar på posten min og deretter tar jeg kvelden. Dette har aldri stoppet deg før. Jeg kjøper ikke den i det hele tatt.
Tror nok de fleste her kjører en del trading når det er stort volum. Skulle gjerne hatt mere tid til det selv. Men har ikke alltid tiden som trengs for det
Skal man tjene penger på funcom føler nok mange at de er nødt til det. Men man kunne ha kjøpt så mye funcom man bare ville på 1 kr og man ville hatt mer enn 10-ganger’n nå med å sitte helt stille. Sannsynligvis mye mer avkastning enn de fleste klarer på ren trading. Tenk på det.
Jeg er i pluss siste 6-8 mnd (og totalt) og har ikke solgt en aksje på den tiden. Hvor mange av traderne kan si det samme? Altså at de er i pluss fra september til nå.
Det vet vi vel ikke, men vi kan spekulere.
Min forståelse er at noe av det mest avanserte innen programmering av spill er nettverkskode og multiplayer. Det finnes forskjellige type måter å håndtere ting på, men en viktig forskjell er om ting behandles synkront eller asynkront som kan gi noen problemer.
Det er visst en grunn til at alle som lager RTS spill (som conan unconquered, they are billions) bruker sine egne engines. Du kan lese litt om det her.
Funcom har enormt lang erfaring med multiplayer spill, og jeg antar at Dreamworld brukes til multiplayer, nettverkskode, og eventuelt andre tilleggskomponenter som håndterer ting som Unreal Engine ikke er optimalisert for. Kanskje noe om AI, pathfinding, eller helt andre ting.
Det er forsåvidt interessant at du påstår at de som ikke forstår hva Dreamworld er kan egentlig ingenting om funcom, men du også sier at du selv ikke forstår hva det er.
Hvis du mener det er så viktig så kan du jo bare sende ett spørsmål til Funcom på epost og spørre om de kan si noe om hva de bruker det til siden det er så viktig for selskapet?
For min del så er det svært lite viktig hva som ligger i Dreamworld. Jeg kaller det “kompetanse og lang erfaring” og lever godt med det.
Enig med posten din. Folk fokuserer for mye på idyll og er for følelsesmessig knyttet til sine posisjoner.
Jeg stikker hodet mitt ut innimellom og foreslår ting som i teorien skulle ha kokt opp til en produktiv diskusjon; uansett om temaet passer Funcom eller ikke. Istedet blir man hugget ned med bastante meninger som er det generelle gjenklanget til “hylekoret” her inne. Fysjameg.
Nå har jeg generelt ikke tid til å sitte på forumet her lengre pga ny travel stilling i jobben; men tror jeg uansett har ubevisst meldt meg mer og mer ut av samtalene her inne som følge av hvordan ting her har utartet seg.
PCIB og NANO tråden er forlengst ignorert pga likandes problemer; nå ryker snart Funcom trådene også for min del.
Jeg syntes også miljøet her har blitt mer komplisert etter valg av moderatorer; uten at jeg orker å gå inn på det i frykt for halshugging.
1 ting er hvertfall sikkert: Å lufte ideer her inne er HVERTFALL ikke det samme som da jeg ble medlem av TI for noen år siden. Det syntes jeg er svært dårlig; og dere som driver sport i å hugge ned andres meninger som ikke reflekterer deres kan godt skamme dere godt.
I rest my case.
Nei jeg skjønner ikke helt hva det gjelder konkret. Derfor bad jeg Evilfreud ta dette opp med Funcom i møtet forumet hadde med ledelsen. Siden det ikke ble tid til å spørre så så jeg i årsrapporten hva de skriver der og oversatte til norsk slik at vi kanskje kunne diskutere det.
In the end, it is a firm’s competitive advantage that allows it to earn excess returns for its shareholders. Without a competitive advantage, a firm has limited economic reason to exist–
http://st.merig.eu/index.php?id=38
A competitive advantage is the recognition that a company either delivers quality products at a lower cost than the competition or offers support and services at a greater value than the competition, according to the Quick MBA website. Establishing a competitive advantage takes planning and coordination among your departments. The importance of a competitive advantage is what makes it worth the investment of your organization’s time and resources.
What is a Competitive Advantage?
A competitive advantage is an attribute that allows a company to outperform its competitors. Competitive advantages allow a company to achieve superior margins compared to its competition and generates valuefor the company and its shareholders.
A competitive advantage must be difficult, if not impossible, to duplicate. If it is easily copied or imitated, it is not considered a competitive advantage.
Du kan jo spørre Funcom så får du kanskje et svar som er mer nøyaktig enn du får på TI ?
Her er posten for de som vil se hva jeg har funnet ut om Dreamworld og noen av mine tanker rundt det.
Hva tenker du er grunnen? Står noe mellom linjene her som jeg sliter med å lese.
Når man skal analysere et selskap er dette det viktigste å finne ut av. Først når man vet hva som er et selskaps comptetetive advantage så kan du vurdere om de har den rette strategien, om de leverer de riktige produktene, hvilken pris de kan sette på produktene sine, hvor de skal promotere produktet, til hvem og på hvilken måte med hvilket budskap. Med mer!
Helt ærlig så har det med en av 2 ting å gjøre. Enten at du har solgt litt for mange aksjer eller at du ikke liker meg lengre pga de politiske diskusjonene i politikk tråden. Men hvis du sier noe annet så skal jeg tro deg på det. Men akkurat det med likes vil jeg ikke diskutere mer. Det er allerede på grensen til grinete. Og det vil jeg ikke.
Hvis du syntes dette er viktig, hvorfor ikke sende ett spørsmål til Funcom? Jeg vil jo tro at de kan beskrive dette i generelle vendinger?
Og hvis de ikke vil svare på det, så er jo det også interessant i seg selv.
Mitt tips til deg er å bruke mer tid på ting som f.eks competitive advantage og mindre tid på likes Er ikke antall likes som avgjør om en post er god/dårlig
De har beskrevet det i generelle vendinger i årsrapporten. Jeg har tolket det som står for deg i posten som du trolig ikke har lest.
Det er jeg enig i og derfor har jeg aldri tatt det opp selv om jeg har lagt merke til det over noe tid nå. Det er også derfor jeg laget en lang post om temaet og har linket det innlegget igjen nå. Og gjerne ser en diskusjon på dette. Men det virker ikke som om folk er interessert i det selv om jeg også har linket forklaring på hvor viktig det er.
Hmm,ser viktig ut!..
Eneste grunnen til at jeg tok det opp nå var at 2 andre tok det opp og de fikk kritikk for det. Men det de sa litt over her stemmer etter min mening.
Jebsen som skal ut nå?
Jeg tenker vi først og fremst er uenige på kort sikt, derav CU veddemålet
Når det kommer til den andre diskusjonen, satte jeg bare småprat på pause og hadde glemt hele greia til du nevnte det nå.