Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Det hadde nok blitt økt volum hvis han hadde solgt seg helt ut. Vi så antydning til at positiviteten kom tilbake i aksjen når det så ut som han solgte seg ut. Men vipps så var han inne igjen og all negativitet kom tilbake.

1 Like

bilde

2 Likes

Ikke for å være ufin, men hvis du ikke har fått med deg at volumet i aksjen har sunket som en stein i takt med kurskjøringene til ovvennevnte, så har du ikke fulgt med.

Det er ikke mange tradere med tilsvarende kapitalstyrke, og det er bare SÅ mange ganger du gidder å forholde deg til at ren og skjær maktbruk anvendes for å “vinne” frem i handelen.

Uten de små- og mellomstore traderne har denne aksjen null volum. De store skygger gjerne banen også, fordi de vet hvem som står på den andre banehalvdelen (gitt at man vet det samme har blitt utøvd i andre aksjer).

5 Likes

Når jeg ser på chartet til Fun, ser jeg en lang nedgang på lavt volum. Dette er alle nervøse småsparerne som når enten sin emosjonelle stoploss eller av en eller annen grunn ikke gidder mer. Det jeg ser er høyt volum og større interesse for aksjen nede på 11-13. Derfor eier jeg siden da. Det jeg også ser er oppgang på høyere volumer.

Som jeg skrev ifbm fredagens fall så tilhører dette en ekstraordinær hendelse hvor stort prosentvis antall aksjer ble bombet ut på sekunder for å knekke kursen. Teknisk så aksjen meget sterk ut i forkant, og ved ett normalscenario vil jeg tro kursen relativt kjapt skal opp mot tilsvarende nivå, samt videre over ifbm CU lansering, i allefall om salget blir ålreit. Det vil jo ta litt lengre tid for aksjene å hente seg inn enn hvor kjapt det falt, det har jo med omsetning igjen å gjøre, så gi det en uke eller 2 så er vi sikkert på nivå igjen

Bare så det er sagt:

Jeg er ikke opptatt av å ha rett her som sådan, og det er bortkastet energi å la seg frustrere for mye.

Det eneste jeg mener er viktig er at man som investor og aksjonær forholder seg til virkeligheten slik den foreligger, samt at man beskriver den med oppriktighet og presisjon - uavhengig hvor sørgelig den er.

1 Like

Tradere/ tradingkapitalen du savner i FUNCOM de er samlet i sånne vinnerselskap på OSE de siste årene som:
TRVX og andre sånne suksessfulle BIO selskap
SBX og andre slike suksessfulle små oilservice selskap
ELE og andre slike tulleselskap
APCL og andre slike suksessfulle små oljeselskap

Så har vi i tillegg sånne flotte flyselskap som også tar mye trading kapital.

Samme ser man overalt på kloden, noen få selskap får all evighetskapital mens smb aksjer sliter med å tiltrekke seg oppmerksomhet.

hefd

3 Likes

Ja, det er absolutt relevante momenter. Men det endrer ikke det faktum at ditt jerngrep og kurskjøringer (over tid, og særlig H2 2018) bidro sterkt til å ta volum ut av Funcom.

Igjen, to sider av en sak kan være riktige - så kan man være uenig om hvilken side som veier tyngst.

3 Likes

Enligt Redeyes analys kan jag se följande estimat för Q2-19:

Q2 Totalt: 9.6 musd

Conan Unconquered: 2.7 musd
MYZ Switch: 2 musd

Då får jag det till 4.9 musd på övrigt:
CE (PC,Xbox, PS4) + MYZ (PC, Xbox, PS4) + Övrigt.

Vad har vi haft för triggers hittils under övrigt posten i Q2?

CE: PS4 Free, 5 nya produkter (DLC, Season 1, Season 2, Deluxe och Complete Edition)
MYZ: Retail Xbox, PS4

Vad har vi för triggers kvar i övrigt posten?

  • Steam summer sale.
  • MYZ DLC

Hjälp mig att komma på/komma ihåg :slight_smile:

3 Likes

Myz har vel hatt salg her og der om jeg ikke husker feil? Husker ikke hvilken side. Det har jo også blitt lansert på gog.com :slight_smile: Hvilken betydning dette har hatt før økt salg er jo heller mer usikkert da de stod for 0.4% av omsetning sammenlignet med Steam.

DLC til både MYZ og CE?

Ikke så rart du klarte å få lage en peak i søketrafikken på google trends noen timer på søndag når volumet var så lavt som 1k-10k i måneden. Mao, jeg er helt enig, det går an å manipulere trenden oppover, spesielt på svært lavt volum. :slight_smile:
image

2 Likes
10 Likes

Ser ut til at det fortsatt er en del som ikke har særlig tro på CU. Fylles stadig på med salgsordrer på 16+.

Nå er jeg godt i pluss på porteføljen, så vurderer å ta gevinst :slightly_smiling_face:

3 Likes

Det forstår jeg, med 1479,9 % gevinst :sunglasses:

Der er jeg helt uenig i resonnementet ditt

Kursutviklingen de siste 2-3 dagene har 0 å gjøre med forventninger til CU.

Det har kun med dumpen som kom på 18 kr av Crimes som samtidig mener at vi skal opp.

1 Like

Nå tenkte jeg ikke på dumpen, å kursutvikling de siste dagene.

Men hvorfor fortsetter noen å selge på 16 kr i dag? Tror de at de skal få kjøpt tilbake aksjene billigere?

Vanskelig å si. Er ganske tynt volum i dag. Men vedkommende som står bak dumpene er flink til å time dem på en slik måte at det skaper usikkerhet i markedet.

Det så vi tydelig ved forrige launch - og for så vidt ved alle nøkkeltidspunkter som har vært de siste par årene.

2 Likes

Rent strategisk sett er det ikke lurt å fortelle at man vurderer å ta gevinst før man har solgt, særlig ikke hvis man er en betydelig aksjonær. Fortell heller forumet det etter man har solgt med en begrunnelse gjerne.

CU har vi tatt en avstemning på som viser at mange av oss har relativt lave forventninger ift tidligere releaser.