Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Med Cu i pipen og Q1 tall om en drøy uke skulle det vel bare mangle at vi ikke stiger litt :wink:

1 Like

På denne dagen i fjor stod kursen i 21,30. Synd Funcom har rotet det til og ikke lenger er å anse som et vekstselskap :sunglasses:

25 Likes

Alle vet jo at Funcom er en tulleaksje.

3 Likes

Funcom? Hørt navnet. Er det ikke de som lagde Pets vs Monsters og Fashion Week Live? :wink:

4 Likes

Jeg har lest om det selskapet Funcom på Hegnar. Tror de har laget ett eller annet spill med et flyvende hode som rekker tunge eller noe. Så ut som crap. Tulleaksje!

3 Likes

Ligger ikke noen penger i dataspill og slikt fjas. Det har min onkel Trygve sagt.

Du trenger ikke være dum eller ape for å kjøpe Funcom, men du verden som det hjelper:

3 Likes

Ny Funcom-aksjonær etter sitt første møte med ASP.

1 Like

image

Her skal det opp :slight_smile:

4 Likes

Dnb har forresten økt belåningsgraden til 50%, opp fra 40%. Sikkert nevnt før men oppdaget det først nå.

9 Likes

Noen som har et bilde av historisk kursutvikling og markert alle spillslipp?

Det må være lov å håpe på at Q1 og CU setter nytt gulv på 18 - rent fundamentalt er det på tide.

RedEye må nok enda mer opp i base-case også (19,5 i dag).

3 Likes

Omsatt mye på 18.68. Og mye over 20. Så jeg håper på gulv på 20 i løpet av året og gulv på 18-19 allerede juni.

6 Likes

Vi har fått “hevet” gulvet fra 10 til 13 :slightly_smiling_face:.

Er godt fornøyd om 16 blir nye gulvet i år, gitt aksjens historie de siste år, samt aksjonærsammensetning.

At 18 eller 20 blir noe gulv i sommer allerede har jeg null tro på. Helt uavhengig av Funcoms prestasjoner. Der mener jeg og at vi er underpriset på 18-20.

Step by step. Kanskje gulvet er 18 eller 20 ved begynnelsen av 2020… håper selvsagt før🙂

2 Likes

Funcom skal på scenen på E3 PC gaming show. Jeg håper på Epic store exclusive co-op shooter reveal :sunglasses:

The PC Gaming Show organizational machine is officially in motion and, after setting the date and time of the start of the event on June 10th, it unveils some of the majors in the sector that will participate in the show that will go on stage, rigorously streaming on Twitch, from the E3 2019 stage.

Presented by Sean “Day 9” and Frankie Ward, the 2019 edition of the PC gaming event will feature an “extraordinary series of trailers, developer interviews, and video game announcements never seen before”, covering the most diverse genres and highlighting the most inspired productions of the indie scene.

The partial list of software houses and publishers participating in the show already includes Epic Games, Re-Logic, Tripwire Interactive, Annapurna Interactive, Fellow Traveler, Frontier Developments, Funcom, Modus Games, Paradox Interactive, Raw Fury, Rebellion, Chucklefish, Digital Extremes, Digital Uppercut, E-WIN, Fatshark and Perfect World Entertainment.

The presence of the stars and stripes videogame giant that gave rise to the worldwide phenomenon of Fortnite (and provided cutting-edge development tools with the Unreal Engine) will give way to the team led by Tim Sweeney to show, according to PC Gamer editors , brand new material, including several games, both exclusive and non-exclusive, which will be published on Epic Games Store .

En til artikkel med link til stream samt litt mer info:

Showet er sponset av Epic Games Store, og streames av PCGamer her. Vert er eSport-kommentator Sean “Day9” Plott og Frankie Ward

The show will be sponsored by The Epic Games Store, which they have promised to reveal several new games, which include new exclusives to the storefront.

22 Likes

Må nesten være snakk om reveal :sunglasses:

2 Likes

Håper egentlig ikke Epic store exclusive… MEN!

De får så LATTERLIG godt betalt for Epic store Exclusivety at jeg egentlig håper det: p

7 Likes

Ganske tett med spennende datoer fremover, særlig med tanke på hva @koe nettopp gravde opp rundt E3 og at Funcom deltar “Gaming Showet”:

  • Pågår: Ny CE f2p-weekend og salg på Steam
    1. mai: Q1 og (eventuelle) announcements
    1. mai: RedEye Gaming seminar
    1. mai: CU-launch
    1. juni: E3 med Funcom som «Exhibitor» og deltaker på “Gaming Show” (trolig reveal)
    1. juni: MYZ-launch Switch og første store expansion på alle plattformer

Q1 blir bra - og allerede uken etter slippes CU.

15 Likes

Day9 <3

1 Like

Day9 er konge ^^