Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Tror nok ikke han har noe imot å slå 2 fluer i en smekk, hjelpe spillindustrien i hjemlandet samtidig som Funcom får tilgang til billige og flinke talenter

1 Like

Nej jag tror du menade intervjun där han nämnde att han hade planer på att flytta hem efter några år men blev kvar i Norge och således CEO :slight_smile:

2 Likes

He continues: “My original plan was to work around different companies and countries for 10 years, and then go back to Portugal and open my own studio. That was my plan when I was a student. It turns out those two years in Funcom became many years - well, they’re still going.”

“I still believe I have quite a bit I want to achieve with Funcom, so I don’t have a long-term plan,” he concludes. “At some point, I would probably like to have my own company, because I’m still an employee - Funcom has been around for a long time.”

kilde:

På lang sikt sier jeg.

3 Likes

Det kan fort endre seg, massiv oppsjonsordning og vipps så har han 5% av selskapet.

Det tror jeg også, han pleier å se ganske fornøyd ut når han tar 13 trikken fra Skillebekk mot sentrum og Dronningens gate (nærmest Funcom-kontoret) :upside_down_face:

9 Likes

Creepy @h3nk1, creepy…

5 Likes

1 Like

Oh, but it’s not a joke. Jeg kan faktisk se det for meg.
Bakerst rad i trikken, turtlenecken dradd langt opp under øra, småmumlende til deg selv.
“Rui og den jævla IR strategien”

6 Likes

Conan Unconquered burde vel ha reveal-trailer sånn ca…?

Det gikk ~1 måned mellom CGI og reveal-trailer (gameplay) for både CE og MYZ.

CU ble annonsert 10 desember, vi er nå på 17. januar.

2 Likes

Med ca 1 måned til Q4 presentasjon, så tenker jeg jo at det er fin anledning for reveals :wink:

2 Likes

Kursen tikker oppover, så er nok flere som tenker det samme.

1 Like

Skal sies at MYZ (som jo ble halveis utsatt), så startet Funcom markedsføring omtrent 9-10 måneder før lansering.

De har “begynt” 5-6 måneder før med Conan Unconquered. Omformulert: Det kommer mer, når som helst.

Hva gjelder kursen ser den ut til å ha bunnet ut og snudd opp. De som skal inn før Q4 (8+ MUSD i inntekt, mer info om prosjekter ++) og det beste årsresultatet i Funcom sin historie har fortsatt litt tid på seg - men om det blir under 13 er vanskelig å si.

1 Like

Funcom finns inte med på exhibitors list över GDC 2019. Får se om de kommer dit.

Ville overrasket meg veldig om de ikke stiller der.

Pleier ikke de å leie et hotellrom like ved siden av slike exibitions nå i det siste? Billigere det. Og “alle” journalistene drar jo innom uansett.

1 Like

Så enkelt stoppes all økning i kurs
image

Null, niks og nada volum - da blir det tungt.

Om jeg skal gjette skal ikke kursen lenger ned enn der volumet kom mot slutten av dagen i går :wink:

Det var i gamle dager, Funcom 2.0 deltar oftere på slike eventer.

Jeg tenker jo at dersom de skal vise frem shooteren sin så starter de snart.

Kan også være derfor de venter med å bekrefte deltakelse til shooteren er lansert.

2 Likes

Om jeg skulle tippet tror jeg det er sannsynlig med reveal under E3 11-13 juni.

E3 er stort og det er mye støy, Funcom har historisk aldri vært veldig tilstedet der. Ifjor hadde de jo kun et lukket møterom.

Jeg tror spillet blir avslørt før. Men at det kan være en presse event på for eksempel E3.

2 Likes